Djengis Con - VII spilplanlægning
-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Re: Djengis Con - VII spilplanlægning
Tænker på om man ikke burde holde Concordia nede på fire spillere. Der lader til at være næsten konsensus på BBG om at 4 er langt bedre end 5?
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
Alt efter hvor mange pladser der er tilbage vil Vivi (først) og jeg gerne på Steampunk Rally i modul 2.
-
- 25+ indlæg
For min skyld behøver det ikke ligge i modul 4, men uanset er klar.BlueSwan wrote:SÅ vidt jeg kan se har vi også:
MODUL 4:
Blood Rage: AndersC, BlueSwan, Sir William, Jeppe, Terrified Tuna
Regelforklarer: AndersC
- Michael
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Vi har i hver fald to spil Steampunk Rally til rådighed og hver spil kan tage op til 8 spillere. Da man i teorien tager sine handlinger samtidig burde det være overkommeligt.
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg har også et eksemplar jeg kan stikke under armen, hvis du mener du kan overskue at regelintroducere for to hold spillere på samme tid? Så kan jeg sætte et tremands bord mere op...?AndersC wrote:Ift. Forbidden Stars så har jeg spillet det en enkelt gang med fire nybegyndere, og jeg husker det ikke som 5 timer. Men jeg er frisk på at nøjes med 3 spillere
Sidst spillet:

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Det vil jeg mene er en overdrivelse. De fleste mener at 4 er bedst, men de mener også at spillet stadig er anbefalelsesværdigt med 5. Men hvis der er nogen der kan medbringe et ekstra eksemplar, kan der bare sættes et bord mere op.BlueSwan wrote:Tænker på om man ikke burde holde Concordia nede på fire spillere. Der lader til at være næsten konsensus på BBG om at 4 er langt bedre end 5?
Sidst spillet:

- Stony
- 5000+ indlæg
Så fik jeg vist bragt skeamet op på omgangshøjde med ønskerne. Det var vist kun awklinka, der måtte se sig klemt ude ift. hendes ønske om deltagelse i Quadropolis.
Sidst spillet:

- Sir William
- 1000+ indlæg
Var Blood Rage ikke i modul 4 (Lørdag aften).
Hvis ikke, så vil jeg hellere blive på Origins.
Hvis ikke, så vil jeg hellere blive på Origins.
- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Så må jeg afstå. Jeg kan ikke garantere at have læst reglerne.BlueSwan wrote:Nice! Skal vi så ikke sige søndag formiddag. Altså:thomassvan wrote:Jeg er klar på det og jeg har det, har spillet det og kan reglerne.Myde wrote:
Enig - det kræver man kommer forberedt
MODUL 5:
Madeira: BlueSwan, Myde, awlinka, Thomassvan.
Tid: 3 timer (?)
Regelforklaring: Spillerne sætter sig ind i reglerne på forhånd.

- BlueSwan
- 1000+ indlæg
- Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
- BlueSwan
- 1000+ indlæg
Jeg tænkte mere at det var oplagt at lave et cut, når der nu kun var 4 tilmeldte indtil videre, men det er dit valg!Stony wrote:Det vil jeg mene er en overdrivelse. De fleste mener at 4 er bedst, men de mener også at spillet stadig er anbefalelsesværdigt med 5. Men hvis der er nogen der kan medbringe et ekstra eksemplar, kan der bare sættes et bord mere op.BlueSwan wrote:Tænker på om man ikke burde holde Concordia nede på fire spillere. Der lader til at være næsten konsensus på BBG om at 4 er langt bedre end 5?