Jeg er stadig meget interesseret i at få det spillet og håber jeg en dag kan tage mig tid til at få det lært

Der ER mange brikker i Caverna, men selvom det kan se intimiderende ud er spillet ikke så vanskeligt at gå til, når det kommer til stykket. Nok det vanskeligste at forstå er våbnene (og så kan de mange bygninger virke uoverskuelige). Det hjælper gevaldigt, hvis du har spillet Agricola. Jeg vil anbefale at du ser en regelvideo og derefter prøver solo-varianten for at lære spillet. Så burde det sidde der!TerrifiedTuna wrote:Lige da jeg startede med at interessere mig for brætspil var en af de første spil jeg først blev fascineret af Caverna. Jeg fik det i fødselsdagsgave i september og det har stået på hylden siden. En tyk regelbog, for mange brikker og et mere avanceret spil end jeg normalt har fingrene i, har gjort at det føles uoverskueligt.
Jeg er stadig meget interesseret i at få det spillet og håber jeg en dag kan tage mig tid til at få det lært
Tak for invitationenBlueSwan wrote:Der ER mange brikker i Caverna, men selvom det kan se intimiderende ud er spillet ikke så vanskeligt at gå til, når det kommer til stykket. Nok det vanskeligste at forstå er våbnene (og så kan de mange bygninger virke uoverskuelige). Det hjælper gevaldigt, hvis du har spillet Agricola. Jeg vil anbefale at du ser en regelvideo og derefter prøver solo-varianten for at lære spillet. Så burde det sidde der!TerrifiedTuna wrote:Lige da jeg startede med at interessere mig for brætspil var en af de første spil jeg først blev fascineret af Caverna. Jeg fik det i fødselsdagsgave i september og det har stået på hylden siden. En tyk regelbog, for mange brikker og et mere avanceret spil end jeg normalt har fingrene i, har gjort at det føles uoverskueligt.
Ellers så tag et smut forbi Helsinge, så skal jeg nok lære dig det!
Fast brætspils aften. Det har næsten virket for mig.Mikkel wrote:Kender nogen til den magiske formel
Det ville være perfekt, men det kan desværre ikke lade sig gøre med min gruppe, da vi alle har forskellige ting ved siden af brætspilLarsine wrote:Fast brætspils aften. Det har næsten virket for mig.Mikkel wrote:Kender nogen til den magiske formel
Jeg kender tydeligvis ikke formlen. Men hårdt arbejde har eftehånden ført mig nærmere. Jeg tror at mådehold og lade selvindsigt i hvad man ved der kommer på bordet og ikke hvad det kunne være interessant at få på bordet får lov til at være mere styrende i indkøbsfasen.Larsine wrote:Fast brætspils aften. Det har næsten virket for mig.Mikkel wrote:Kender nogen til den magiske formel
Jamen, så ville man ikke have fået så godt et spil ud af det. Gunslinger er, efter min mening, en klassiker, og et rigtig godt spil som det er. Det er faktisk ikke særlig svært, og jeg er ikke sikker på hvorfor du synes det er det(?)Frouvne wrote:Blandt de titler som jeg tænker dette gælder for er Gunslinger, som ser super-fedt ud, men som jeg tænker, at man i dag ville have lavet noget mere tilgængeligt.
Michael_Olsen wrote:Jamen, så ville man ikke have fået så godt et spil ud af det. Gunslinger er, efter min mening, en klassiker, og et rigtig godt spil som det er. Det er faktisk ikke særlig svært, og jeg er ikke sikker på hvorfor du synes det er det(?)Frouvne wrote:Blandt de titler som jeg tænker dette gælder for er Gunslinger, som ser super-fedt ud, men som jeg tænker, at man i dag ville have lavet noget mere tilgængeligt.
Så vidt jeg husker er der ikke mange siders regler der skal læses før du går i gang med det første spil. [...]
Nu har jeg det så ikke længere (jeg solgte det, da jeg ikke kunne få det på bordet, suk), men så vidt jeg husker er der "programmed instructions", det vil sige du skal *ikke* læse 36 sider for at komme i gang. Det er vist ikke særlig mange sider der skal til. Det var det jeg refererede til.Frouvne wrote:Michael_Olsen wrote:Jamen, så ville man ikke have fået så godt et spil ud af det. Gunslinger er, efter min mening, en klassiker, og et rigtig godt spil som det er. Det er faktisk ikke særlig svært, og jeg er ikke sikker på hvorfor du synes det er det(?)Frouvne wrote:Blandt de titler som jeg tænker dette gælder for er Gunslinger, som ser super-fedt ud, men som jeg tænker, at man i dag ville have lavet noget mere tilgængeligt.
Så vidt jeg husker er der ikke mange siders regler der skal læses før du går i gang med det første spil. [...]
Jeg bygger det jo netop ikke på at have spillet spillet. Jeg har åbnet det typiske Avalon Hill regelsæt på 36 sider og har med stigende kuldegysninger bladret igennem til jeg nåede til omkring regel VII.53.32 og måtte lukke hæftet. Så du kan sagtens have ret i, at det slet ikke er så svært. Og at det er en klassiker er jeg sådan set heller ikke i tvivl om - der er i hvert tilfælde det, der i første omgang har fået mig til at anskaffe mig det.