November startede forrygende med en weekend i sommerhus, hvor der både blev spillet bræt- og rollespil. Herefter har måneden desværre været præget af aflysninger og udsættelser, så en del af spillene på listen er solitare. Jeg krydser fingre for, at december bliver bedre og at flere forskellige spil kommer på bordet!
Pandemic Legacy: Season 1 x5
Pandemic: Reign of Cthulhu x4
T.I.M.E Stories: The Marcy Case x4
Blood Bowl Team Manager – The Card Game x3
T.I.M.E Stories: Asylum x3
Warhammer Quest: The Adventure Card Game x3
Dead of Winter: A Crossroads Game x2
Pandemic x2
Lords of Waterdeep x1
Pandemic Iberia x1
Pandemic: On the Brink x1
T.I.M.E Stories: A Prophecy of Dragons x1
Når jeg selv kigger på listen, bliver jeg nok en anelse overrasket over, hvor meget
Pandemic og
T.I.M.E Stories, der er på den... For selvom jeg er totalt bidt af disse 2 spil og spiller dem meget, føles det ikke som om de rammer bordet ofte. Men det siger nok noget om, hvor fremragende spil de egentlig er.
Derudover forstår jeg ikke rigtig den hype, der er omkring
Dead Of Winter... Det er ikke noget dårligt spil, og hvis folk gerne vil spille, har jeg det fint med det, men det ligger helt klart i "mellemkategorien" for mig - altså spil, som er okay, men som jeg næppe selv vil foreslå at spille. I just don't get it.
Så har jeg siddet og rodet lidt med
Warhammer Quest: The Adventure Card Game. Men jeg synes ikke rigtig at det virker synderligt spændende. Dette kombineret med, at det ikke får flere udvidelser og at reglerne fremstår lidt for rodede for min smag, gør, at det nok ryger afsted inden længe.
Udover ovenstående har jeg haft
Blood Bowl fremme et par gange - med den nye udgivelse har der været et par stykker i omgangskredsen, der godt kunne tænke sig at lære det at kende. Og eftersom jeg har spillet det siden midten af 90'erne og regelmæssigt går til turneringer, syntes de, at jeg ville være en god læremester - go figure!
Månedens oplevelse:
Pandemic Legacy: Season 1. De har formået at gøre et fedt spil ENDNU federe. Thumbs up.