Ney wrote:Hej totalt ny bruger her

Hvis man nu er interesseret i de lidt tungere euro spil, men ikke er så velbevandret ud i dem, er der så plads på sådan en weekend, til at blive introduceret, eller er det primært at man spiller spil hvor folk kender reglerne godt?
Jeg er erfaren brætspiller og er ikke bange for regler eller lange spil, men de titler der er nævnt her i tråden ringer ikke klokker, men det virker alt sammen meget spændende. Hvilke spil er ikoniske for en Djengis Con? Mine venner er ikke altid vildt friske på Eurogames, og jeg kunne godt tænke mig at møde nye rare mennesker der er friske på tunge spil, derfor interessen i jeres arrangement.
Mvh Ney.
Hvis du er motiveret og ikke er bange for regler, så burde der ikke være nogen problemer! Der bliver spillet masser af eurogames på Djengis Con, både de tunge og de knapt så tunge. Når connen nærmer sig bliver der normalt lavet en tråd, hvor der bliver lagt en spilleplan for weekenden, men det betyder IKKE at man absolut skal melde sig til der. Der er typisk masser der dukker op på connen uden på forhånd at være tilmeldt noget som helst. Som førstegangsdeltager vil jeg dog råde dig til at holde øje med spilleplanstråden og tilmelde dig det du synes ser interessant ud. Så har du mulighed for at undersøge spillene på forhånd.
Som regel vil der være i hvert fald én person ved hvert spil der har styr på reglerne og laver en regelintroduktion, men det er nemmere hvis man på forhånd har sat sig lidt ind i det, så det ikke er 100% nyt. Ved visse spilborde vil der være en forventning om at folk har sat sig ind i reglerne på forhånd, men i så fald vil det stå i spilleplanstråden og det vil typisk dreje sig om tunge titler, hvor regelforklaringer slet og ret vil være uoverskuelige.