Jeg er så småt gået i gang med at data-mine hvilke spil der spilles og registreres på BGG med udgangspunkt i Stony's tidligere tråd:
viewtopic.php?f=11&t=5684
På forsøgsbasis har jeg hentet data for september 2017 for de brugere der har opført deres BGG navn i ovenstående tråd, og som registrerer spil på BGG.
Tanken er at hente data 3-5 år bagud og derefter komme med nogle sjove statistikker om hvad vi spiller, og en dag når der er 2 torsdage i ugen, eller jeg har meget ledig computer tid - hvad vi synes er hot, hvordan germangames/BGG brugere rater div. spil o.a.
Derfor: Hvis du vil være en del af denne statistik, så hermed en opfodring til at smide dit BGG navn i tråden nævnt ovenfor, samt at registrere dine spil på BGG.
Af de første datasæt min robot har hentet for september, kan jeg se en tendens om at der er få der registrerer mange spil (ouch, ramte lige mig selv også). Men jeg tænker det bliver mere nuanceret når jeg får hentet mere end den aktuelle måned

Hvis man helst er fri for at indgå i den slags statistik, så send mig en pm med brugernavn på BGG så kommer man på robinsonlisten

Statistiknørden a.k.a. Strato