Som det nok vil fremgå af mine noter blev det til en del spil i genre jeg normalt forsøger at undgå (foretrækker Euro games gerne i den tungere ende, som fx Arkwright)

Først blev det til et CoOp Spirit Islandsom jeg havde læst godt om inden. Vi var fire ved vores bord hvoraf vi var to der ikke havde prøvet det før. Desværre betød det lidt en opdeling i dem der havde prøvet det før spillede sammen og dem der ikke havde gjorde det samm. Ihvertfald ifht. Actions der hjalp medspillere. Det ødelagde lidt oplevelsen, og generelt synes jeg det var for meget af det samme, og glad for jeg “kun” spillede det 3 1/2 time og ikke 5 1/2 som det andet bord. Det behøver jeg ikke prøve igen, og har svært ved at se hvad hypen går ud på.
Andet spil var Photosynthesis et spil som jeg også selv har men endnu ikke havde fået prøvet. Generelt et fint spil, som jeg tabte stort i. Skal dog undersøges et par gange mere for at udforske om “rush to the middle” er OP.
Tredje Spil var Automobiles et fint Racing spil med bagbuilding, der var rigtigt sjovt og kan sagtens se det sjove i at køre en hel sæson men en fast gruppe.
Fjerde spil var Battle sheep hvor hver spiller har 15 får som man skal forsøge at få så mange som muligt til at græsse, og samtidigt prøve at blokere for modstandere. Et sjovt spil der passer perfekt til den måde min hjerne ser mønstre på. Det skal jeg ud og lede efter.
Femte spil var Age of War hyggeligt avanceret Yatzy

Sjette spil var endnu et Racing game denne gang nu med secret bidding Dynasti Derby hvor man skal satse på hvordan et derby ender og man kun kender en delmængde af de tilgængelige kort og man kun har indflydelse på halvdelen af dem man kan se. Sjove mekanismer, som dog lidt bliver ødelagt af måden 1st player bliver skiftet.
Sidste spil Zany Penguins var card drafting og tableau building og sørge for at kunne score de kort man havde på hånden. Meget sjov filler.
Det blev det sidste spil for mig, og jeg sluttede aften af med at nyde en porter, og stilheden udenfor.