De seneste par gange, jeg har været i Tyskland (bl.a. Hamborg og Berlin), har jeg spejlet efter spil. Hvad er mere oplagt end at købe German Games i Tyskland? Men jeg har ledt forgæves.
Se, det var min indtryk, at spillemarkedet syd for grænsen var relativt større end vores eget, så jeg havde forventet, at man ikke partout skulle i deciderede spillebutikker for at finde noget. Men jeg kiggede hos boghandlere, i supermarkeder og stormagasiner uden at finde noget særligt.
Har I andre nogen erfaringer med køb i Tyskland (selvsagt fraregnet Essen!!)?
Spilkøb i Tyskland
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Spilkøb i Tyskland
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Ja, jeg har haft god erfaring med at finde spil i Tyskland. Generelt synes jeg f.eks. legetøjsbutikker har et godt udvalg af tyske spil, de mere familieegnede i særdeleshed, naturligvis.
Senest jeg var i Flensburg, opdagede jeg denne dejlige forretning på byens gågade: http://www.gandalph.de - og DE havde et enormt udvalg!
Her er en af væggene med spil:

Senest jeg var i Flensburg, opdagede jeg denne dejlige forretning på byens gågade: http://www.gandalph.de - og DE havde et enormt udvalg!
Her er en af væggene med spil:

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Re: Spilkøb i Tyskland
Jeg vil klart anbefale dig at spørge de folk du møder når du går rundt og leder.Gunness wrote:De seneste par gange, jeg har været i Tyskland (bl.a. Hamborg og Berlin), har jeg spejlet efter spil. Hvad er mere oplagt end at købe German Games i Tyskland? Men jeg har ledt forgæves.
Se, det var min indtryk, at spillemarkedet syd for grænsen var relativt større end vores eget, så jeg havde forventet, at man ikke partout skulle i deciderede spillebutikker for at finde noget. Men jeg kiggede hos boghandlere, i supermarkeder og stormagasiner uden at finde noget særligt.
Har I andre nogen erfaringer med køb i Tyskland (selvsagt fraregnet Essen!!)?
1: Det er sjovt
2: Du lærer højst sandsynligt noget.
De fleste folk man møder er ret glade for at hjælpe.

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Det er skam prøvet - adskillige gangequte wrote: Jeg vil klart anbefale dig at spørge de folk du møder når du går rundt og leder.
De fleste folk man møder er ret glade for at hjælpe.

Det var også mest for at få et indtryk af, om den tyske spilbegejstring var så stor, at spillene kunne købes overalt.
Jens, tak for tippet om Flensburg, det vil jeg se på, når jeg besøger næste gang!
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Ja okay, hvis ikke de ved hvor der er legetøjforretning er du på dybt vand (Mens de beskriver bølgerne).Gunness wrote:Det er skam prøvet - adskillige gangequte wrote: Jeg vil klart anbefale dig at spørge de folk du møder når du går rundt og leder.
De fleste folk man møder er ret glade for at hjælpe.Men jeg blev blot henvist til spillebutikker, der lå et ikke nærmere defineret sted. Så selv om tyskere er et venligt folkefærd, hjalp det ikke udpræget.

- Gunness
- 5000+ indlæg
Mere systematisk har jeg altså heller ikke lavet min rundspørge, så det kan da være, at jeg bare har spurgt for klodset.qute wrote:Ja okay, hvis ikke de ved hvor der er legetøjforretning er du på dybt vand (Mens de beskriver bølgerne).