Hvad har du spillet i dag? Maj 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Post by Andrea »

Så er et par hektiske gamingdage vel overstået :)

Torsdag dukkede Jesper og Tina op hos os ved frokosttid, og straks efter maden kastede vi os over 2 x Ave Caesar, som er en ok lille filler (som jeg dog ikke helt har set lyset med). Derefter var det tid til Warrior Knights. Vi spillede det i efteråret, hvor vi ikke var tilfredse med afslutningen af spillet, så nu skulle det prøves igen (og med færre spillere - vi var fire denne gang, hvor vi var seks spillere den første gang). Spillet har nogle glimrende elementer (såsom tursystemet og måden at få hære, afstemninger mm. på), men afslutningen er sådan lidt... bledrgh :S Selvom spillet varer fire timer, så føler man ikke, at spillet bør slutte 'så tidligt' - og så har vi endda spillet med forlænget spiltid begge gange!

Inden aftensmaden nåede vi 2 x Den Fortryllede Labyrint - et herligt nostalgisk gensyn med et spil, vi alle har spillet som børn :)

Aftenen stod på en omgang Citadels og blev afrundet med 2 x Mutant Chronicles, inden det var tid til at komme i seng.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

I dag arbejdede vi os længere ned gennem stakken af brætspil. Vi forsøgte os med City of Chaos, men efter 1½ time måtte vi indse, at det var ikke lige et spil, folk var i humør til i dag. I stedet blev det til 2 x Hunting Party, og efter sen frokost nåede vi 3 x Coloretto, inden vi blev enige om, at nu skulle vi ud og nyde det gode vejr.

Alt i alt et par glimrende gamingdage, hvor vi nåede at få testet en del spil (på godt og ondt). Vi kunne muligvis godt have brugt en ekstra 'sikker succes' blandt udvalget, men omvendt var det rart at prøve så meget forskelligt.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Andrea wrote:Inden aftensmaden nåede vi 2 x Den Fortryllede Labyrint - et herligt nostalgisk gensyn med et spil, vi alle har spillet som børn :)
Er det stadig godt?

Kan huske jeg er blevet alvorligt skuffet nogle gange. (Over barndomsspil)
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

qute wrote: Er det stadig godt?
Det er udmærket. Selvfølgelig er spiloplevelsen lidt anderledes, når jeg har prøvet så mange andre spil siden, men det er en hyggelig filler for brætspillere og et spil, der er let at introducere ikke-brætspillere for. Ja, selv mine forældre ville kunne lokkes til at spille det (men de kender det jo også i forvejen, så den sammenligning er lidt snyd ;)).
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 635 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Rune Petersen wrote:Dagen i går bød på Antiquity med Frouvne, Stony og Jesper. Det viste sig at være et ret fornøjeligt men langt spil, der i mine øjne sagtens kunne tåle et gensyn.

Eftersom det er et Splotter spil ligger det også i den dyre ende og jeg er ikke sikker på, at det vil blive luftet nok til at være investeringen værd. Men selvom jeg tabte stort ifht. de øvrige deltagere synes jeg faktisk det var ganske fornuftigt skruet sammen. En anden gang skal der dog startes tidligere på dagen (Da klokken slog midnat var jeg godt brugt).

Stony vandt spillet tæt forfulgt af Jesper og Frouvne. Jeg valgte en dum startposition og måtte bøde for det - mine byer lignede kirkegårde til sidst i spillet. Stone beviste samtidig at man sagtens kan vinde uden at tage særligt hensyn til miljøet. Han vandt suverænt prisen for mest forurenende spiller. Kyoto-aftalen er for tøsedrenge. :)
Tak for en hyggelig spilaften! Jeg går endnu og tumler med min dom over spillet. Alt i alt syntes jeg, at det var et rigtig godt spil. Det taler i den grad til noget i mig. Jeg har dog et par enkelte anker imod det... Men det kan nok aldrig være anderledes med denne type spil. Spiltiden er en anke. Vi startede omkring kl. 17 og var færdige med spillet kl. 01. Heri var inkluderet regelintroduktion og spisning. Endvidere var det førstse spil for alle spillere. Alligevel er det lang tid. Ikke mindst fordi der i den første lange del af spillet var ekstrem lidt interaktion spillerne imellem og fordi en spiller - Rune - reelt var hægtet af. Eliminations-problematikken har jeg ikke de store problemer med i spil. Det kan være en god mekanik, der også er med til at understrege, at alle træk er vigtige. Men en langsom død, der starter få træk inde i spillet og uden at den så fører til total udslettelse er barsk i et spil, der er så langt.

Ser man bort fra disse par indvendinger er det et spil, jeg meget gerne vil prøve igen. Jeg tror snildt vi kan skrabe et par timer af spilletiden... men det er et langt spil. Faktisk blev jeg også lidt nysgerrig på, hvordan det vil fungere som to-spillers spil, hvor man helt sikkert vil kunne skære tiden yderligere ned. Selvom spillet trækker ud er der ikke meget down-time, da alle simultant sidder og forberede de centrale udviklinger af deres byer. Så alt i alt finder jeg, at det er et spil med stort potentiale. Ikke mindst også fordi spillet vil være nyt hver gang, da der er et stort antal dobbeltsidede brikker, der danner spillebrættet. Et spil der lægger op til overvejelser over strategi og derfor rumsterer i hovedet efter endt spil. Og det er jo altid et godt tegn! 8)
frouvne, administrator

Image
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

7-8 timer :shock: :shock: :shock:
Jeg har spillet Antiquity en del gange efterhånden og det er et af mine ynglingsspil.
Som 2 personer spil fungere det rigtigt godt og den eneste forskel, er at faminelvl ikke eksplodere i starten på grund af explores.
Spilletiden ligger på 3-4 timer hvad enten man er 2,3 eller fire og kan sikkert barberes lidt ned til omkring en 2½ time, hvis man spiller nonstop.
Hvilken saint vandt i jeres spil?
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Santa Maria såvidt huskes.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Rune Petersen wrote:Santa Maria såvidt huskes.
Ja!
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

I dag har vi - med blandet succes - forsøgt at introducere vores søn for: Cluedo, Coloretto Amazonas og StreetSoccer.
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

I dag var tøserne på besøg. Vi fandt Betrayal at House on the Hill frem og nuppede et enkelt scenarie. Derpå tog vi en omgang Heckmeck, og de andre tog en omgang mere, mens jeg satte maden over. Jeg nåede at introducere dem for Emerald, inden det blev tid til aftensmad :)
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Har længe været på udkik efter et godt brætspil, som ikke virkede for nørdet, så jeg kunne spille det sammen med min ikke-brætspillene viv.
Lost cities, E&T, Alhambra og meget andet har været forsøgt uden de store fremskridt.
Derfor blev jeg en glad mand da jeg fandt Kingdoms på QXL til 39 kroner.
Har spillet det på BGG og mente at dette måtte være spillet, da det er et tilnærmelsesvis tørt regnespil (passer godt til hendes markettingsprofil) med en stor portion held så jeg ikke fejede hende af banen...
Det gjorde jeg nu alligevel, så nu må jeg lige igennem 14 dages afholdenhed og finde et nyt spil :lol:
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Hvad er det hun har opponeret mod i de spil, I har prøvet?

Heldfaktoren? Det at hun taber? ;) At det tager for lang tid?
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Vi har faktisk altid spillet spillet forkert - så man hver gang trak en brik, og måtte lægge en af de to brikker man havde ... det afliver heldet en smule ...
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Hvad er det hun har opponeret mod i de spil, I har prøvet?
Hun syntes faktisk også, at Lost cities er ok.
De andre keder hende bare.
Jeg tror bare, at jeg må indse, at nogen mennesker absolut ikke er til brætspil og, at min kone er en af dem :cry:
Godt jeg har en søn, som jeg lige er begyndt, at spille Heroscape med. Nu skal han påduttes en masse spil :twisted:
Post Reply