Hvad har du spillet i dag? Juni 2007
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Jeg havde en af mine venner på besøg. Vi sad og læste reglerne til Iliad og havde egentlig tænkt os at spille det, men så blev opstarten afbrudt af, at vi ville gå en tur først.
Da vi kom tilbage, faldt snakken på poker, og så endte det med, at han i stedet fik opfrisket min hukommelse mht. reglerne til Texas Hold'Em, så det tog vi et par slaw af.
Da vi kom tilbage, faldt snakken på poker, og så endte det med, at han i stedet fik opfrisket min hukommelse mht. reglerne til Texas Hold'Em, så det tog vi et par slaw af.
-
- 500+ indlæg
-
- 250+ indlæg
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 4 times
Spillede en gang Diplomacy i fredags (seks personer) for første gang i 10-15 år. Og spillet levede absolut op til de gode minder. Med de rigtige mennesker (der går op i det med liv og sjæl, uden at tage evt. modgang (!) alt for personlig) er det nok det bedste spil jeg har prøvet...
Rusland blev hurtigt marginaliseret og senere udraderet og det endte i en lidt uoverskuelig situation, hvor Tyrkiet var på vej mod udryddelse, alliancerne var i opbrud og spillets udvikling i det hele taget var svær at forudse. Vi blev desværre ikke færdige... (kendt problem med Diplomacy....!)
Rusland blev hurtigt marginaliseret og senere udraderet og det endte i en lidt uoverskuelig situation, hvor Tyrkiet var på vej mod udryddelse, alliancerne var i opbrud og spillets udvikling i det hele taget var svær at forudse. Vi blev desværre ikke færdige... (kendt problem med Diplomacy....!)
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Dejligt at høre, at Diplomacy stadig bliver spillet! Jeg bliver jo helt misundelig!
De seneste dage har for mig budt på lidt Einfach Genial Knobelspass og så et første to-personers Zooloretto. Min vurdering af Zooloretto lader dog lige vente på sig, da der er en del problemer forbundet med to-personers varianten. Dem oplevede vi også! Men jeg har dog fortsat stor tiltro til spillet!
De seneste dage har for mig budt på lidt Einfach Genial Knobelspass og så et første to-personers Zooloretto. Min vurdering af Zooloretto lader dog lige vente på sig, da der er en del problemer forbundet med to-personers varianten. Dem oplevede vi også! Men jeg har dog fortsat stor tiltro til spillet!
frouvne, administrator

Hvordan gik det med Einfach Genial Knobelspass?Frouvne wrote:Dejligt at høre, at Diplomacy stadig bliver spillet! Jeg bliver jo helt misundelig!
Jeg kiggede jo på den nemmeste og synes den så svær ud

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Angående Einfach Genial Knobelspass så er det vel lidt ligesom SuDoku; man bliver en smule grebet af det, men skal også lige finde sine strategier. Endnu tror jeg, at det er lykkedes mig at deducere mig til løsningerne og muligheden herfor vil også være forudsætningen for, at jeg syntes, det er sjovt og interessant at spille. Nu må jeg så se, hvor langt op i sværhedsgraderne, jeg kan gøre det... 

frouvne, administrator

Har fået spillet Saboteur (med 8 personer - personlig rekord). Her er det vigtigt at lade være med at spille med folk (her et barn (mit eget endda)), der ikke bryder sig om at være ond, det gør det endnu sværere for de onde at vinde.
Og scenarie 4 af Combat Commander: Europe. Her vandt tyskerne, overbevisende efter at have stillet op som i en hashtåge, hvorimod de allierede startede godt, men efterhånden løb panden mod både mur og maskingevær. Og heldgvis fik de aldrig rigtig gang i deres meget væmmelige flammekastere.
Og scenarie 4 af Combat Commander: Europe. Her vandt tyskerne, overbevisende efter at have stillet op som i en hashtåge, hvorimod de allierede startede godt, men efterhånden løb panden mod både mur og maskingevær. Og heldgvis fik de aldrig rigtig gang i deres meget væmmelige flammekastere.
Jesper Rugård Jensen
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I dag havde jeg fornøjelsen af at have Helle og qute på besøg, og sammen med Jens fik vi prøvet et par spil.
Først kom Meisterdiebe på bordet, og sikke et fantastisk legetøj! Så kan det næsten ikke blive mere lir... Man kan helt sikkert brænde hjerneceller af på at forsøge at huske så mange rum som muligt - men man kan også lade være. Under alle omstændigheder ganske underholdende.
Dernæst kastede vi os over Old Town. Ideen med spillet er sådan set god nok, men reglerne er tilsyneladende ret uklare, og når først der er 'kommet hul' på spillet, så går det temmelig hurtigt. Jeg spekulerer på, om spillet kan 'reddes' af nogle houserules, for det er lidt synd, at spillet bliver så tilfældigt til sidst.
Til sidst rundede qute, Helle og jeg af med en gang Through the Desert. Jeg havde ikke prøvet det før, men blev positivt overrasket.
Først kom Meisterdiebe på bordet, og sikke et fantastisk legetøj! Så kan det næsten ikke blive mere lir... Man kan helt sikkert brænde hjerneceller af på at forsøge at huske så mange rum som muligt - men man kan også lade være. Under alle omstændigheder ganske underholdende.
Dernæst kastede vi os over Old Town. Ideen med spillet er sådan set god nok, men reglerne er tilsyneladende ret uklare, og når først der er 'kommet hul' på spillet, så går det temmelig hurtigt. Jeg spekulerer på, om spillet kan 'reddes' af nogle houserules, for det er lidt synd, at spillet bliver så tilfældigt til sidst.
Til sidst rundede qute, Helle og jeg af med en gang Through the Desert. Jeg havde ikke prøvet det før, men blev positivt overrasket.
Så fik jeg prøvet Tide of Iron, så kugler og granater fløj om ørene på os.
Var meget skeptisk inden vi kom i gang da jeg i forvejen ikke bryder mig om memoir og havde på fornemmelsen af ToI bare var en langhåret udgave af memoir.
Efter at have prøvet det, er jeg solgt!
Det var rigtigt lækkert. Stemningen og følelsen i spillet var i top og man kunne sagtens forstille sig situationerne, der opstod, hvor ens stakkels soldater lå inde mellem træer ramt af granat chok mens granaterne sprang om ørene på dem.
Der er meget mere strategi og handle frihed i spillet end memoir der gør, at god planlægning belønnes.
Jo, rent udseende ligner det memoir men det rager meget højere.
Spilletiden er perfekt og reglerne er lige tilpas, så det ikke går hen og bliver alt for langhåret.
Et spil, som skal spilles igen.
Var meget skeptisk inden vi kom i gang da jeg i forvejen ikke bryder mig om memoir og havde på fornemmelsen af ToI bare var en langhåret udgave af memoir.
Efter at have prøvet det, er jeg solgt!
Det var rigtigt lækkert. Stemningen og følelsen i spillet var i top og man kunne sagtens forstille sig situationerne, der opstod, hvor ens stakkels soldater lå inde mellem træer ramt af granat chok mens granaterne sprang om ørene på dem.
Der er meget mere strategi og handle frihed i spillet end memoir der gør, at god planlægning belønnes.
Jo, rent udseende ligner det memoir men det rager meget højere.
Spilletiden er perfekt og reglerne er lige tilpas, så det ikke går hen og bliver alt for langhåret.
Et spil, som skal spilles igen.
-
- 500+ indlæg
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Nu må I hellere stoppe...
Min fornemmelse har ligeledes været, at det bare var en videreudvikling af Memoir '44, som jeg ikke har været specielt imponeret over. De seneste dage har jeg så fået læst lidt om Tide of Iron og det ser jo beklageligvis alt for interessant ud... Så nu ender det jo også med, at jeg bliver nødt til at få det prøvet! 

frouvne, administrator

-
- 500+ indlæg
-
- 1000+ indlæg