Hvad har du spillet i dag? August 2007
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
I et afbalanceret selskab, så synes jeg sådan set, at det fungerer udmærket, min fornemmelse er, at det ikke er et spil, der skal spilles, hvis der "gemmer sig ting under overfladen" - man skal jo sidde og argumentere for, hvorfor de andre spillere skal drukne, men er man venner og tager det for, hvad det er, så tror jeg, at det holder ... man kommer hurtigt til at grine en del undervejs ....
Efter et første spil har jeg svært ved at se, hvordan man skal kunne styre, hvordan og om, man kommer ind til de øer, der er mest værd ... og hvordan man kan sikre sin overlevelse længst muligt...
Efter et første spil har jeg svært ved at se, hvordan man skal kunne styre, hvordan og om, man kommer ind til de øer, der er mest værd ... og hvordan man kan sikre sin overlevelse længst muligt...
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Første del af sommerferien har budt på 4 spil Zooloretto (alle gange med 4 spillere). Det var en succes hos alle - inklusive mig selv, faktisk.
Det er ikke noget specielt dybt spil, men er på den anden side heller ikke helt ligegyldigt. Jeg kan sagtens se, hvorfor det vandt Spiel des Jahres, for det er lige "den type spil".
Personligt synes jeg det er meget bedre end Coloretto, som sandt at sige er tørt og dødkedeligt i sammenligning.
Til trods for at den centrale mekanisme til Zooloretto er taget fra Coloretto, synes jeg der er forskelle nok på de to spil, til at Zooloretto føles som et helt andet spil.
Jeg kan klart anbefale Zooloretto i rollen som et familiespil eller som et "light/middle weight" gamers' game.
Det er ikke noget specielt dybt spil, men er på den anden side heller ikke helt ligegyldigt. Jeg kan sagtens se, hvorfor det vandt Spiel des Jahres, for det er lige "den type spil".

Til trods for at den centrale mekanisme til Zooloretto er taget fra Coloretto, synes jeg der er forskelle nok på de to spil, til at Zooloretto føles som et helt andet spil.
Jeg kan klart anbefale Zooloretto i rollen som et familiespil eller som et "light/middle weight" gamers' game.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
-
- 1000+ indlæg
En enkelt gang Dreamblade blev opfulgt af fire et-halvt spil Mr. Jack.
(man spiller et halvt spil når Jack spilleren siger: "Jack er skjult", og detektiven siger: "og du har husket at tage højde for Mr. Watson med lygten?"
Det er godt nok svært at undslippe som Jack, eller også fangede vi bare ikke pointen

(man spiller et halvt spil når Jack spilleren siger: "Jack er skjult", og detektiven siger: "og du har husket at tage højde for Mr. Watson med lygten?"
Det er godt nok svært at undslippe som Jack, eller også fangede vi bare ikke pointen

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
I onsdags blev vores lille spillearrangement til to omgange Graenaland. Planen var egentlig Graenaland og Domaine, men efter et introduktionsspil af Graenaland, var der mest stemning for et "rigtigt" spil Graenaland, idet introduktionsspillet blev forholdsvis kort.
Det var et spil der tåler et gensyn. Det skal i hvert fald prøves igen, og jeg tror det vil vinde lidt, hvis man er fem spillere.
Det var et spil der tåler et gensyn. Det skal i hvert fald prøves igen, og jeg tror det vil vinde lidt, hvis man er fem spillere.
Ha ha. Et halvt spil er også: Når hende den grønne er Jack og man undslipper i turn 1-2.netsapiens wrote:En enkelt gang Dreamblade blev opfulgt af fire et-halvt spil Mr. Jack.
Det er godt nok svært at undslippe som Jack, eller også fangede vi bare ikke pointen![]()
Det ER svært at undslippe som Jack. I min erfaring anyways.

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Ja, Graenaland var en stor oplevelse... det vender jeg meget gerne tilbage til. Spillets handelsmekanisme, hvor man uden forudgående diskussion skal lave et forslag til fordelingen af et områdes ressourcer hvorefter forslaget sættes til afstemning mellem dem, der har indflydelse i området er meget original. Og ser ud til at virke!
Jeg tror, at vores konklusion var, at man nok bare skal springe start-scenariet over. Det ærgrede os lidt, at spillets unikke mekanisme slet ikke kom i brug i vores første korte spil. Det gjorde den til gengæld i det efterfølgende spil, hvor vi spillede med de fulde regler. Og det var et helt andet spil!
Spillets regler afsluttes med en side med tips om hvordan spillet skal spilles. Det kan anbefales, at alle spillere har læst dette spil inden det første spil.
Jeg tror, at vores konklusion var, at man nok bare skal springe start-scenariet over. Det ærgrede os lidt, at spillets unikke mekanisme slet ikke kom i brug i vores første korte spil. Det gjorde den til gengæld i det efterfølgende spil, hvor vi spillede med de fulde regler. Og det var et helt andet spil!
Spillets regler afsluttes med en side med tips om hvordan spillet skal spilles. Det kan anbefales, at alle spillere har læst dette spil inden det første spil.
frouvne, administrator

-
- 1000+ indlæg
Du ved godt at det kun kan lade sig gøre i tur 2 ikke sandt? i tur 1 er Jack synlig og kan derfor ikke flygte.qute wrote: Ha ha. Et halvt spil er også: Når hende den grønne er Jack og man undslipper i turn 1-2.
Og lad mig i øvrigt give Mr. Jack den tvivlsomme ære af at have den ringeste manual jeg har set længe... når den endelig ER oversat til engelsk, så er det lavet ringe, og mindst et sted har man simpelthen glemt at oversætte... herresvært at læse og forstå.
Sjov > regler .... HVER gang
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Jo, det ved Qute godt, jeg tror, at det var mod ham jeg lavede stuntet ...netsapiens wrote:Du ved godt at det kun kan lade sig gøre i tur 2 ikke sandt? i tur 1 er Jack synlig og kan derfor ikke flygte.qute wrote: Ha ha. Et halvt spil er også: Når hende den grønne er Jack og man undslipper i turn 1-2.
Og lad mig i øvrigt give Mr. Jack den tvivlsomme ære af at have den ringeste manual jeg har set længe... når den endelig ER oversat til engelsk, så er det lavet ringe, og mindst et sted har man simpelthen glemt at oversætte... herresvært at læse og forstå.
Men jeg havde så vidt jeg husker ingen problemer med reglerne ... men jeg var sikkert så godt oppe at køre over mit signerede eksemplar, at intet kunne slå skår i glæden ....
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Imens vi alligevel sad ved spisebordet, forsøgte vi os med Neutron, der for nyligt blev nævnt her på forum i en anden tråd. Spillet er utrolig simpelt og lægger op til at være ganske interessant. Det vil nok blive prøvet nogle gange...
frouvne, administrator

-
- 1000+ indlæg