Hvad har du spillet i dag? November 2007
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15063
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
- Contact:
Her er der de seneste dage blevet spillet en hel del. I går startede vi fra morgenstunden med en gang far-og-søn Skak på sengekanten. Der blevet spillet Risiko Express nogle gange, Blokus, Einfach Genial Knobelspass, Le Passe-trappe... og sikkert flere spil, jeg ikke lige kan erindre. 

frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3995
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I dag kom Mall of Horror igen på bordet - denne gang til Valbycon.
Dernæst stod den på Shogun, som både Jens og jeg var spændt på prøve. Det var også et udmærket spil, men det overraskede mig lidt, at man ikke behøver at spille så aggressivt. Derudover virkede det overkill at have et så stort scoretrack, når man brugte det så lidt i spillet. Men tårnet - pragtfuldt legetøj!
Efter det asiatiske inferno var det tid til Kingsburg. Det var lidt mere light, end jeg havde håbet, men omvendt passede det meget godt til tidspunktet. Jeg undrede mig over balancen på kortet over bygningerne, man kan anskaffe sig - den virkede ikke helt optimal.
Efter arrangementet spiste vi sammen med Helle, Allan og Anders, og inden maden kom på bordet, nåede Helle lige at introducere os for Hick Hack
Dernæst stod den på Shogun, som både Jens og jeg var spændt på prøve. Det var også et udmærket spil, men det overraskede mig lidt, at man ikke behøver at spille så aggressivt. Derudover virkede det overkill at have et så stort scoretrack, når man brugte det så lidt i spillet. Men tårnet - pragtfuldt legetøj!

Efter det asiatiske inferno var det tid til Kingsburg. Det var lidt mere light, end jeg havde håbet, men omvendt passede det meget godt til tidspunktet. Jeg undrede mig over balancen på kortet over bygningerne, man kan anskaffe sig - den virkede ikke helt optimal.
Efter arrangementet spiste vi sammen med Helle, Allan og Anders, og inden maden kom på bordet, nåede Helle lige at introducere os for Hick Hack

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15063
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
- Contact:
League of Six var mit første spil på dagens ValbyCon. Spillet var tilpas simpelt og alligevel udfordrende til, at det er et spil, der formentlig må indlemmes i spilsamlingen. Til League of Six's fordel taler endvidere en meget rimelig spilletid - selv i forbindelse med vort første spil. Endnu et interessant bud fra tjekkisk hånd!
Origins: How We Became Human var et meget interessant møde, jeg havde set meget frem til. Origins: How We Became Human var jeg specielt glad for at få lov til at prøve, da det realistisk var et spil, jeg ellers ville blive ved med at have haft interesse for, men næppe ville få taget skridtet til at afprøve. Og hvad syntes jeg så om Origins: How We Became Human? Det er helt sikkert en spiloplevelse, jeg er nødt til at sove på. Reglerne var en smule mere komplicerede end det gennemsnitlige tyske spil, men langt fra så komplicerede, som jeg kunne have frygtet. Og jeg tror, at man i en spilgruppe, der ville give sig tid til at prøve spillet nogle få gange i træk meget hurtigt ville sænke spilletiden betragteligt og øge fornøjelsen tilsvarende. Det springende punkt for mig vil være, om jeg tror, at jeg kan leve med de mange muligheder for tilfældets indvirken på hvordan man klarer sig. Jeg tror ikke, tilfældet vil virke nær så voldsomt ind på spillet, som vi oplevede, så snart man har lært regler og de mange kort bedre at kende, men de vil helt sikkert have en væsentlig betydning. Det er størrelsen af den faktor, jeg skal have forsøgt at indsnævre, inden min endelige dom kan falde. Origins: How We Became Human var på mange måder dagens mest interessante spiloplevelse men uden at spillet dog automatisk ryger på min ønskeliste.
Endelig fik jeg prøvet Kingsburg. Kingsburg var et rigtig fint spil. Men et spil, der ikke udmærkede sig i en sådan grad, at det behøver at indgå i min spilsamling. Til gengæld er det et spil, jeg med fornøjelse ville spille igen. Terningslagenes indflydelse på resultatet er alt andet end uvæsentlige og det skæmmer mit indtryk i en sådan grad, at spillet kan undværes.
På overtid - imens vi ventede på at få maden serveret - spillede vi Hick Hack in Gackelwack. Alene titlen gør spillet værdig til at indgå i en spilsamling... men udover at det er meget hyggeligt, har spillet i mine øjne ikke så meget at byde på.
Endnu en STOR spilledag i godt selskab!

Origins: How We Became Human var et meget interessant møde, jeg havde set meget frem til. Origins: How We Became Human var jeg specielt glad for at få lov til at prøve, da det realistisk var et spil, jeg ellers ville blive ved med at have haft interesse for, men næppe ville få taget skridtet til at afprøve. Og hvad syntes jeg så om Origins: How We Became Human? Det er helt sikkert en spiloplevelse, jeg er nødt til at sove på. Reglerne var en smule mere komplicerede end det gennemsnitlige tyske spil, men langt fra så komplicerede, som jeg kunne have frygtet. Og jeg tror, at man i en spilgruppe, der ville give sig tid til at prøve spillet nogle få gange i træk meget hurtigt ville sænke spilletiden betragteligt og øge fornøjelsen tilsvarende. Det springende punkt for mig vil være, om jeg tror, at jeg kan leve med de mange muligheder for tilfældets indvirken på hvordan man klarer sig. Jeg tror ikke, tilfældet vil virke nær så voldsomt ind på spillet, som vi oplevede, så snart man har lært regler og de mange kort bedre at kende, men de vil helt sikkert have en væsentlig betydning. Det er størrelsen af den faktor, jeg skal have forsøgt at indsnævre, inden min endelige dom kan falde. Origins: How We Became Human var på mange måder dagens mest interessante spiloplevelse men uden at spillet dog automatisk ryger på min ønskeliste.
Endelig fik jeg prøvet Kingsburg. Kingsburg var et rigtig fint spil. Men et spil, der ikke udmærkede sig i en sådan grad, at det behøver at indgå i min spilsamling. Til gengæld er det et spil, jeg med fornøjelse ville spille igen. Terningslagenes indflydelse på resultatet er alt andet end uvæsentlige og det skæmmer mit indtryk i en sådan grad, at spillet kan undværes.
På overtid - imens vi ventede på at få maden serveret - spillede vi Hick Hack in Gackelwack. Alene titlen gør spillet værdig til at indgå i en spilsamling... men udover at det er meget hyggeligt, har spillet i mine øjne ikke så meget at byde på.
Endnu en STOR spilledag i godt selskab!

frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Posts: 5308
- Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Location: København
- Has thanked: 716 times
- Been thanked: 839 times
I går bød vores spilleaften på League of Six og Pizarro & co.. Førstnævnte var det absolut mest interessante, og vi nåede da også to spil. Auktionsmekanismerne fungerer fint i samspil med de øvrige regler, og temaet overbeviseer mere end hvad normen er for denne type spil. Endelig glædede det mig, at et femmands-spil kan have så forholdsvist meget dybde og stadig kan overstås på en time.
På længere sigt kunne jeg forestille mig, at man ville savne en bedre sammenhæng mellem de enkelte spilår. Det eneste, der går igen efter hvert år, er antallet af soldater og ens startplacering, og at spillet varer netop seks år virker lidt tilfældigt. På den anden side betyder en næsten frisk start hver år, at spillet aldrig drukner i endeløse analyser. Hmmm..... svært valg.
På længere sigt kunne jeg forestille mig, at man ville savne en bedre sammenhæng mellem de enkelte spilår. Det eneste, der går igen efter hvert år, er antallet af soldater og ens startplacering, og at spillet varer netop seks år virker lidt tilfældigt. På den anden side betyder en næsten frisk start hver år, at spillet aldrig drukner i endeløse analyser. Hmmm..... svært valg.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15063
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
- Contact:
Også undertegnede spillede sjovt nok League of Six og Pizarro & Co. i aftes. League of Six får også en høj stjerne hos mig. En behagelig kort spilletid, let at gå til og alligevel spækket med tilpas mange interessante beslutninger til at det ikke er kedsommeligt.
Pizarro & Co. havde jeg aldrig prøvet før. Spillet overraskede positivt og var et solidt auktionsspil, der dog nok ikke skal spilles med for få deltagere. Pizarro & Co. vil jeg meget gerne prøve igen, men det er ikke et spil, der absolut må indgå i spilsamlingen.
Pizarro & Co. havde jeg aldrig prøvet før. Spillet overraskede positivt og var et solidt auktionsspil, der dog nok ikke skal spilles med for få deltagere. Pizarro & Co. vil jeg meget gerne prøve igen, men det er ikke et spil, der absolut må indgå i spilsamlingen.
frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Posts: 3995
- Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
- Location: Roskilde
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Vi har fået testet En Garde i dag - eller dvs. 'nogen' fik først og fremmest testet sin behændighed 
Den nyeste udgave af En Garde er nemlig et større udstyrsstykke, og det kræver altså lidt fingerfærdighed, tålmodighed oooog sikkert også lidt lim (hvis konstruktionen skal opføre sig pænt under spillet). Det sidste ville vi ikke til at finde frem, så efter at have puslet lidt med det, valgte vi at vende den anden side af boardet op og spille med knapt så meget pap involveret.
Selve spillet er ret light, men det er lækkert udført, og af samme grund bliver det helt sikkert hevet frem, næste gang jeg har en ven på besøg, som ikke i forvejen er brætspilsnørd

Den nyeste udgave af En Garde er nemlig et større udstyrsstykke, og det kræver altså lidt fingerfærdighed, tålmodighed oooog sikkert også lidt lim (hvis konstruktionen skal opføre sig pænt under spillet). Det sidste ville vi ikke til at finde frem, så efter at have puslet lidt med det, valgte vi at vende den anden side af boardet op og spille med knapt så meget pap involveret.
Selve spillet er ret light, men det er lækkert udført, og af samme grund bliver det helt sikkert hevet frem, næste gang jeg har en ven på besøg, som ikke i forvejen er brætspilsnørd

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Posts: 15063
- Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Location: 2900
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
- Contact:
Andrea wrote:Vi har fået testet En Garde i dag - eller dvs. 'nogen' fik først og fremmest testet sin behændighed
Den nyeste udgave af En Garde er nemlig et større udstyrsstykke, og det kræver altså lidt fingerfærdighed, tålmodighed oooog sikkert også lidt lim (hvis konstruktionen skal opføre sig pænt under spillet). Det sidste ville vi ikke til at finde frem, så efter at have puslet lidt med det, valgte vi at vende den anden side af boardet op og spille med knapt så meget pap involveret.
Selve spillet er ret light, men det er lækkert udført, og af samme grund bliver det helt sikkert hevet frem, næste gang jeg har en ven på besøg, som ikke i forvejen er brætspilsnørd
Ferti, der har produceret En Garde, laver ellers normalt spil, der både er lækkert udført og af høj kvalitet. Det lyder dog som om, de er gået noget på kompromis med kvaliteten i dette tilfælde. Jeg har primært spillet En Garde online og er meget begejstret for det, selvom det er så let som det er. Sjovt nok virker det som en rigtig god simulation af fægtning for mig - det kan dog også hænge sammen med, at den ene gang jeg forvildede mig et par timer i den lokale fægteklub, var det ikke kontrollen, der var i højsædet for mit vedkommende...

frouvne, administrator

Det er blevet til et spil RA (tre personer) med en forfærdelig spredning i slutresultatet - 100, 50, 50. Jeg åbenbart ikke i stand til både at byde på det rigtige, og time det med den mønt jeg har brug for, og så samtidig sige RA på det optimale tidspunkt.
Et spil Saboteur, der virkede præcis som Saboteur skal virke, selv de gode dværge opførte sig mistænkeligt - og det lykkedes mig for en gangs skyld at overraske nogen, da jeg pludselig afslørede at jeg var ond og blokerede for sejren. Stort.
Og så en par omgange space beans, som er bønnespillenes bingo, men meget hyggeligt. Jeg tror at man måske kunne spille det mere snedigt hvis man talte kort og så på modstanderens marker, men vi spiller det bare hurtigt... Godt til togrejsen.
Et spil Saboteur, der virkede præcis som Saboteur skal virke, selv de gode dværge opførte sig mistænkeligt - og det lykkedes mig for en gangs skyld at overraske nogen, da jeg pludselig afslørede at jeg var ond og blokerede for sejren. Stort.
Og så en par omgange space beans, som er bønnespillenes bingo, men meget hyggeligt. Jeg tror at man måske kunne spille det mere snedigt hvis man talte kort og så på modstanderens marker, men vi spiller det bare hurtigt... Godt til togrejsen.
Jesper Rugård Jensen