Nye regler for internetkøb uden for EU

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Larsine »

netsapiens wrote:Det er nok også værd at bemærke at ShopUSA tager penge baseret på værdien af varen, ikke vægten, hvorfor tunge varer bedre kan betale sig.

Jeg selv har overvejet købe en bunke CCG spil, som jeg kan få til omkring $100. Om jeg sender dem med US Postal eller med ShopUSA ender nogenlunde samme sted, men med ShopUSA risikerer jeg ikke told og moms, så jeg "sparer" det, hvis jeg ellers ville være blevet taget.
Så vidt jeg kan se ender du rent faktisk med at betale moms og told. Besparelsen består i at ShopUSA selv står for fortoldning og momsbehandling. Herved sparer du de først DKK 150 på PostDK tager i gebyr. Dertil kommer at de sikkert sparer porto på at sende store mængder ad gangen.

Min umiddelbare udregnig så kan det betale sig hvis man køber for mere end $80.

Lars
User avatar
normann
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 79
Joined: Mon Jul 30, 2007 10:06 pm
Favoritspil: Dominion, Saint Petersburg, Settlers, Thurn & Taxis.
Location: Randers C
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by normann »

Specielt, hvis man får gratis fragt inden for USA til shopusa's lager, men det er selvfølgelig en joker, at forsendelsen bliver 200 dollars dyrere, hvis pakken er over en halv kubikmeter.
En halv kubikmeter er dæleme meget. Jeg sidder fx foran mit skrivebord som er fx 90 x 60 x 73, dvs. ca 0,4 m2, dvs. under ½ kubikmeter.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Helle »

Altså, hvis nogen af dem jeg kender her på forum, nogensinde finder på at få noget sendt - kan det så betale sig at bestille sammen????

Jeg forstår ikke helt .... nemlig. Jeg har denne hersens ting, som jeg ikke kan få sendt direkte hjem, fordi det er uden for det område, som man åbenbart mener er civiliseret - og så vidt jeg kan se, er det en fordel at bruge shop usa, fordi man så sender til en usa-adresse...

Men den pris jeg ser oppe i hjørnet, er det den endelige pris? Eller kommer der yderligere gebyrer eller ting på ... altså det er jo ikke fordi jeg vil snyde for moms og den slags, men jeg vil da gerne spare penge, hvis det kan gøres billigere ...

Og altså, så igen - kan det betale sig, at bestille sammen?

Helle
User avatar
normann
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 79
Joined: Mon Jul 30, 2007 10:06 pm
Favoritspil: Dominion, Saint Petersburg, Settlers, Thurn & Taxis.
Location: Randers C
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by normann »

Der er ikke noget snyd nogen steder. Prisen i ShopUSAs regnemaskine i toppen af deres hjemmeside viser, hvad du kommer til at betale, forudsat at du indtaster den korrekte pris fra forretningen (inkl. lokal porto i USA). Det gebyr, ShopUSA tager, indeholder moms og evt. told.

Det burde kunne betale sig at bestille sammen, da det formodentlig er billigere at sende én pakke end to, både lokalt i USA og så hjem til Danmark.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Helle »

normann wrote:Der er ikke noget snyd nogen steder. Prisen i ShopUSAs regnemaskine i toppen af deres hjemmeside viser, hvad du kommer til at betale, forudsat at du indtaster den korrekte pris fra forretningen (inkl. lokal porto i USA). Det gebyr, ShopUSA tager, indeholder moms og evt. told.

Det burde kunne betale sig at bestille sammen, da det formodentlig er billigere at sende én pakke end to, både lokalt i USA og så hjem til Danmark.
Ok tak .

Er der nogen her, der har prøvet at bestille gennem dem?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Larsine »

Helle wrote:Er der nogen her, der har prøvet at bestille gennem dem?
Jeg har oprette en konto, men har stadig ikke modtaget den lovede e-mail fra dem. Jeg tør derfor ikke begynde at bestille endnu.

Derudover ser det ud til at de behandler dine pakker individuelt. Så hvis jeg køber et spil til $40 hos en forhandler og et spil til $40 hos en anden forhandler, bliver det behandlet som to forsendelser (2 x 156 DKK i omkostninger) og ikke en forsendelse (1 x 233 DKK i omkostninger).

Så hvis vi var flere der skulle købe sammen, ville det altså kræve at vi indkøbte på en gang hos den samme forhandler, og at vi fik det sendt til den samme adresse i Danmark.

Det er helt fint med mig, hvis I andre blot vil afhente i Sorø, eller betale for at jeg sender det videre med PostDK :-)

Lars
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Helle »

Larsine wrote:
Helle wrote:Er der nogen her, der har prøvet at bestille gennem dem?
Jeg har oprette en konto, men har stadig ikke modtaget den lovede e-mail fra dem. Jeg tør derfor ikke begynde at bestille endnu.

Derudover ser det ud til at de behandler dine pakker individuelt. Så hvis jeg køber et spil til $40 hos en forhandler og et spil til $40 hos en anden forhandler, bliver det behandlet som to forsendelser (2 x 156 DKK i omkostninger) og ikke en forsendelse (1 x 233 DKK i omkostninger).

Så hvis vi var flere der skulle købe sammen, ville det altså kræve at vi indkøbte på en gang hos den samme forhandler, og at vi fik det sendt til den samme adresse i Danmark.

Det er helt fint med mig, hvis I andre blot vil afhente i Sorø, eller betale for at jeg sender det videre med PostDK :-)

Lars

Ok, tak for info .... jeg tvivler på, at I andre skal handle hos Disney....????
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Andrea »

Helle wrote: Ok, tak for info .... jeg tvivler på, at I andre skal handle hos Disney....????
Jeg kunne nu godt fristes til at købe et par småting med, hvis du har planer om at handle der :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Ok, tak for info .... jeg tvivler på, at I andre skal handle hos Disney....????
Jeg kunne nu godt fristes til at købe et par småting med, hvis du har planer om at handle der :)
Altså enten det eller også sy selv .... der er ingen tvivl - der skal altså et kostume med Hr. Utrolig til .... eller Dash for den sags skyld.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by MesterLars »

Nå, er der efterhånden nogen der har prøvet at købe via shopusa.com endnu og har nogle erfaringer? :)
Det kan jo altså hurtig blive en ret stor besparelse hvis man køber for for over ca 100$.

Bare lige mit første og bedste tænkte eksempel:
4 stk "Call of Cthulu LCG" koster 104$ hos coolstuffinc.com. Der er så free shipping til shopusa.com fordi det er over 100$.
Shopusa.com tager 306kr for told, fragt og moms til Danmark.
Ialt koster eventyret dig 845kr - hvilket vil sige 211 kr per spil... for et spil der koster 320,- i fantask og 279+fragt hos boardgamer. En ret pæn besparelse.

Nogen der har prøvet?
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Frouvne »

Hov, denne tråd havde jeg helt glemt. Det er da et rigtig interessant spørgsmål, du lige får genåbnet. Er der nogen der har gode erfaringer, kunne det da være, at man regionalt skulle organisere nogle fællesindkøb?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by MesterLars »

Nu har jeg selv søgt lidt videre på det og der er i positive respons i de her 2 tråde omkring noget playstation køb og hifi
http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=10&t=29946&start=0
http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... sc&start=0

Tror I ikke brætspil er i kategorien Lejetøj?
Image
Rumblebeast
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Wed May 03, 2006 1:37 pm
Location: Nørrebro

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Rumblebeast »

Frouvne wrote:Hov, denne tråd havde jeg helt glemt. Det er da et rigtig interessant spørgsmål, du lige får genåbnet. Er der nogen der har gode erfaringer, kunne det da være, at man regionalt skulle organisere nogle fællesindkøb?!
Jeg vil gerne ha noget med hvis det bliver aktuelt.

B
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5148
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 522 times
Been thanked: 594 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Gunness »

Jeg er også med, hvis vi kan blive enige om en butik :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Harmonies, An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany
Rumblebeast
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Wed May 03, 2006 1:37 pm
Location: Nørrebro

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Rumblebeast »

Jeg har handlet hos http://www.coolstuffinc.com/ en enkelt gang og hos http://www.thoughthammer.com/ ca 5 gange uden nogle problemer.

B
Post Reply