Er der nogen katte-interesserede til stede?
Re: Er der nogen katte-interesserede til stede?
Jeg vil sige, at det ikke er nødvendigt med en racekat. Næsten alle jeg kender, har fundet deres kat på internat, og min personlige anbefaling, er at tage forbi Inges Kattehjem i Glostrup (nu hvor du bor så tæt på), og finde et par katte der.
De har masser af killinger omkring nu, og ellers har de også tit og ofte voksenkatte, der netop skal ud to og to. Jeg synes personligt, det er synd for de katte, der ender deres liv hos Inge, når folk ikke vil have dem. Racekattene skal nok blive solgt, men "hul i hækken" kattene? Dem er der ikke nær så stor efterspørgsel på.
De har masser af killinger omkring nu, og ellers har de også tit og ofte voksenkatte, der netop skal ud to og to. Jeg synes personligt, det er synd for de katte, der ender deres liv hos Inge, når folk ikke vil have dem. Racekattene skal nok blive solgt, men "hul i hækken" kattene? Dem er der ikke nær så stor efterspørgsel på.
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Jeg kan ikke komme på noget jeg ikke har nævnt allerede. Hvis I finder en familie der holder af katte, så kan det ikke gå helt galt. De vil helt sikkert se jer an for at vurdere om de har lyst til at overlade killingerne til jer.Helle wrote:Tihi, hvis nogen kender nogen med den slags søde børn, så må I sige til ... er der andet man skal spørge om????Robert wrote:... en sød familie med søde børn, der ikke stikker fingre i kattenes øjne eller trækker dem rundt i halen
Vi har planlagt nu i 4 måneder, at vi skulle have kat til sommer - og nu pludselig er det sommer
Og det kan godt være lidt svært at se, men prøv at få en føling med hvilke killinger der har det godt sammen.
Jeg havde en god kollega på et tidspunkt (med tre katte), som sammenlignede hundejere med sadister og katteejede med masochister. Han var lidt grov, men det er nu ikke helt ved siden af. Når det er sagt, så har jeg det lidt som Stony: Kan godt lide de fleste hunde, men "elsker" katte.
Rigtig god fornøjelse

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Ja, det gør jeg også ... at finde en kat er en videnskab ... 

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Vi skal også have katte om en måneds tid - to styks fra samme kuld, og det er ikke kun, så de kan lege godt sammen - vi bliver også nødt til at have to, så vi hver kan have en kat at forkæle og nusse om (ellers bliver der bare kamp i sofaen om aftenen
)
Vi talte længe om racekatte, men udover at det selvfølgelig koster en godt sjat penge, så har vi mere det problem, at mange racekatte kun bliver solgt til folk med lejligheder eller løbegård. Nu er vores hus dejligt på mange måder, men lige med hensyn til mulighederne for at have en løbegård ser det ikke særlig godt ud, og vi har en del udgange, så vi har droppet tanken om at have indekat.
Jeg ville helst købe hos en opdrætter, men da mange som sagt kun sælger indekatte, så er vi nu ved at undersøge en mulighed for at købe katte enten via en forbindelse her i byen eller via Den Blå Avis, hvor der er rigtig mange opslag. Vi har også kigget på www.kattegale.dk, men igen er der ofte indekat-problematikken (der er ellers en annonce med de mest nuser birmakillinger
). Så er der også Inges Kattehjem, som allerede er blevet nævnt - der ved man godt nok ikke altid, hvor de har været før, men til gengæld er de blevet tilset af en dyrlæge og har fået vacciner og evt. behandling.
Glæder mig til at se, hvad I finder ud af

Vi talte længe om racekatte, men udover at det selvfølgelig koster en godt sjat penge, så har vi mere det problem, at mange racekatte kun bliver solgt til folk med lejligheder eller løbegård. Nu er vores hus dejligt på mange måder, men lige med hensyn til mulighederne for at have en løbegård ser det ikke særlig godt ud, og vi har en del udgange, så vi har droppet tanken om at have indekat.
Jeg ville helst købe hos en opdrætter, men da mange som sagt kun sælger indekatte, så er vi nu ved at undersøge en mulighed for at købe katte enten via en forbindelse her i byen eller via Den Blå Avis, hvor der er rigtig mange opslag. Vi har også kigget på www.kattegale.dk, men igen er der ofte indekat-problematikken (der er ellers en annonce med de mest nuser birmakillinger

Glæder mig til at se, hvad I finder ud af

Kan varmt anbefale at skaffe to killinger, og meget gerne fra samme kuld, de har en vis form for samhørighed og forståelse.
Derudover hvis det er hanner, så få dem steriliseret, ellers render de rundt og strinter når de bliver kønsmodne. Hvis de først er begyndt på det siges det at være for sent at rette op på.
Derudover hvis det er hanner, så få dem steriliseret, ellers render de rundt og strinter når de bliver kønsmodne. Hvis de først er begyndt på det siges det at være for sent at rette op på.
- Helle
- 5000+ indlæg
Så har vi været ude for at kigge på katte, og vi har fundet en sød blid grå/hvidstribet hankat og hans søster, som er en livlig og meget legesyg kat (som er det, der kaldes 'smoke' farvet ... brun altså).
Kattene er ikke kommet hjem endnu, da deres søster først skal afhentes om et par dage og ejeren gerne ville have, at den ene ikke var ladt alene tilbage - hvis det var ok med os. Og da det vidner om hensyn og omsorg for kattene, så var det selvfølgelig i orden!
Kattene har været hos en børnefamilie, hvor datteren har en vis alder, så ikke noget med at hive i halen der ... alt i alt tror jeg, at vi har fundet et par fornuftige katte ud fra jeres råd!
Kattene er ikke kommet hjem endnu, da deres søster først skal afhentes om et par dage og ejeren gerne ville have, at den ene ikke var ladt alene tilbage - hvis det var ok med os. Og da det vidner om hensyn og omsorg for kattene, så var det selvfølgelig i orden!
Kattene har været hos en børnefamilie, hvor datteren har en vis alder, så ikke noget med at hive i halen der ... alt i alt tror jeg, at vi har fundet et par fornuftige katte ud fra jeres råd!
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Nu er de i hvert tilfælde kommet til huse. Billeder skal der nok komme; nu skal vi jo til at have fotograferet dem liggende i alle vores brætspilsæsker, så vi kan tjene lidt geekgold på dem!Robert wrote:Held og lykke - kan næsten ikke vente på billeder

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Kan vi få et par raske bud på, hvem de er opkaldt efter?Helle wrote:Og killingerne er nu døbt Carl og Rosa ....

frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
Det var svært at finde navne ... vi skulle måske have udskrevet en navnekonkurrence?
Vi var forbi:
Steen og Sussi
Jeppe og Marie
Marie og Albert
Duke og Honey
Karl og Rosa
Astrid og Svend
Splint og Kvik
La og Krids
Cara og Mella
Lasse og Maja
Emil og Ida
Bamse og Kylling
Bob og Vinnie
Garfield og Signe
Jytte og Poul
Einstein og Curie
Dan og Julie (engelske)
Findus og Tulle
...
Men endte med Carl og Rosa ...
Vi var forbi:
Steen og Sussi
Jeppe og Marie
Marie og Albert
Duke og Honey
Karl og Rosa
Astrid og Svend
Splint og Kvik
La og Krids
Cara og Mella
Lasse og Maja
Emil og Ida
Bamse og Kylling
Bob og Vinnie
Garfield og Signe
Jytte og Poul
Einstein og Curie
Dan og Julie (engelske)
Findus og Tulle
...
Men endte med Carl og Rosa ...
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Kan det have noget med Anders And at gøre?Frouvne wrote:Kan vi få et par raske bud på, hvem de er opkaldt efter?Helle wrote:Og killingerne er nu døbt Carl og Rosa ....

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Bingo!Jens_Hoppe wrote:Kan det have noget med Anders And at gøre?

frouvne, administrator

- retry
- 25+ indlæg
- Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
A cat that barks???Frouvne wrote:Bingo!Jens_Hoppe wrote:Kan det have noget med Anders And at gøre?
Hmm, jeg tænkte ellers straks på Karl Liebknecht og Rosa Luxemburg...
- retry. I et tidligere liv menneske for Platon og (Xan)tippe.
- Helle
- 5000+ indlæg
Da jeg foreslog Karl og Rosa var det Rosa L. og Karl Marx jeg tænkte på, hvorefter min mand sagde ... nåh ja, Carl Barks og Don Rosa ... og det blev det så til .... Min søn siger efter Carl Barks og Rosa fra Lille Nørd. Hans favoritnavne var Jeppe og Marie som var lillenørd favoritværterne ...retry wrote:A cat that barks???Frouvne wrote:Bingo!Jens_Hoppe wrote:Kan det have noget med Anders And at gøre?
Hmm, jeg tænkte ellers straks på Karl Liebknecht og Rosa Luxemburg...
- retry. I et tidligere liv menneske for Platon og (Xan)tippe.