Hvad har du spillet i dag? August 2007
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
... og jeg kan ikke komme udenom, at FlowerPower skuffede en smule for mit vedkommende. Jeg havde nok lidt for høje forventninger og følte ikke, jeg havde den store kontrol. Men så absolut et lille hyggeligt spil, der kan appellere bredt og som jeg bestemt ikke vil have noget imod at spille igen.
frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Ja, jeg tror du har ret i det med den brede appel - det er et hyggespil med blomster, der skal pusles sammen, så de giver flest mulige point.Frouvne wrote:... og jeg kan ikke komme udenom, at FlowerPower skuffede en smule for mit vedkommende. Jeg havde nok lidt for høje forventninger og følte ikke, jeg havde den store kontrol. Men så absolut et lille hyggeligt spil, der kan appellere bredt og som jeg bestemt ikke vil have noget imod at spille igen.
Der ser umiddelbart ikke ud til at være den store voldsomme spiller interaktion, så det er ikke som sådan et aggressivt spil - hvilket også for mange især til kærestespil kan være appellerende.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
I dag introducerede vi vores søn - og os selv - til kortspillet Rockets. Rockets er udvalgt grundet temaet og faldt da også i god jord. Umiddelbart blev jeg positivt overrasket - men mine forventninger havde heller ikke været høje!
Efterfølgende spillede vi et par spil Toppo med tre personer. Det skal nok ende med at blive slidt op! 

frouvne, administrator

Har spillet Attacktix - en fornemt blanding af total figurleg (star wars, transformers og marvel) og gulvspil med okay regler. En genial detalje er at figurerne selv måler hvor langt de kan gå (med en indbygget skridttæller lignende ting). Det kræver så til gengæld at man ikke er fantatisk med om der springes et klik over eller ej, men slut med målebånd. 15 minutters dejlig bevidstløs morskab (og jeg har fluks købt en pakke ekstra udover den første), så nu har min søn star wars og jeg har marvel superhelte og skurke. Kan faktisk godt lide figurerne - de er rigtig tegneserie overdrevet.
Jesper Rugård Jensen
-
- 1000+ indlæg
Vi har Heroscape, og selvom jeg synes det er et fint spil, så er besværet med at tage det ud, sætte det op, og specielt at pakke det sammen igen, nok til at det ikke kommer så tit på bordet.
netsapiens wrote:Hvis du kan lide overdrevet, hjernedød miniature-dukke leg, så lad mig med det samme slå et slag for Heroscape, som er helt i hegnet hvad angår den slags, men enormt underholdende.
Jesper Rugård Jensen
-
- 1000+ indlæg
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Igår blev det (endelig) til en introduktion til Railroad Tycoon. Det var med fire spillere, og det skulle efter sigende hjælpe om man var mindst en enkelt mand mere, da det vil gøre kortet lidt mere befolket og skærpe konkurrencen om ressourcerne. Alt i alt et fint togspil, men i mine øjne ikke en erstatning for Age of Steam.
Derefter nåede vi en runde Tigris & Euphrates, som jo altid tåler et gensyn.
Derefter nåede vi en runde Tigris & Euphrates, som jo altid tåler et gensyn.
-
- 1000+ indlæg
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Giver du lige en kort beskrivelse af spillet? Jeg kender nogenlunde ideen, man snurrer en ring rundt og hver spiller smider små træmus ind mod den snurrende ring, og de mus der ligger inde i ringen, når den standser er "i hus" ... man skal vist af med sine mus?netsapiens wrote:Jeg fik lov at ligge på stuegulvet og spille Maus Nach Haus med hele familien, med megen råben og skrigen til følge. Høj underholdningsværdi må man sige
Men er det svært at få mus i hus? Er det tilfældigt, hvem der klarer sig godt eller er voksne bedre??? Eller er det et spil, man bliver bedre til, når man har prøvet det nogle gange?
Helle
-
- 1000+ indlæg
Det var faktisk meget beskrivende det du selv skrev 
Ja, man spinner en træring som man ville gøre med en mønt, og man har så seks mus man prøver at få ind og ligge i ringen, når den engang falder til ro. Hver mus man får ind, bliver lagt tilbage i æsken, så man har færre mus efterhånden som man scorer. Første person der scorer fire mus, vinder.
Jeg TROR at det er et spil som man kan blive bedre til, men ikke meget. Det er tilfældighederne der råder over de sidste marginaler, men man skal selvfølgelig være istand til at skubbe sin lille træmus hen der hvor ringen er. Ringen er rimelig kaotisk, især med to små børn, for hver gang den rammes, bremses den i sin rotation, og kan flytte rotationspunktet. Så der er rigelig mængder af kaos, som ikke gør det til et rent "dexterity" spil såsom Pitchcar eller Polarity.
Der er en ret sjov strategi i at vælge om man fyrer sine mus af tidligt (smart at gøre, hvis man har tendens til at skyde for langt, så kan man blokere adgangen for dem på den anden side af bordet), eller om man venter til sidste sekund hvor ringen næsten er ved at lægge sig (så ved man jo hvor ringen har tænkt sig at ligge, men man skal være meget mere præcis og have en meget god timing.)
Så det virker som et spil som far og mor kan spille på dygtige evner og timing, og som småbørnene kan spille på rent held, og ofte være heldige nok til at vinde.
Og skulle ungerne være lagt i seng, så er her opfølgeren til quarter som vi sikkert allesammen spillede i løbet af firserne

Ja, man spinner en træring som man ville gøre med en mønt, og man har så seks mus man prøver at få ind og ligge i ringen, når den engang falder til ro. Hver mus man får ind, bliver lagt tilbage i æsken, så man har færre mus efterhånden som man scorer. Første person der scorer fire mus, vinder.
Jeg TROR at det er et spil som man kan blive bedre til, men ikke meget. Det er tilfældighederne der råder over de sidste marginaler, men man skal selvfølgelig være istand til at skubbe sin lille træmus hen der hvor ringen er. Ringen er rimelig kaotisk, især med to små børn, for hver gang den rammes, bremses den i sin rotation, og kan flytte rotationspunktet. Så der er rigelig mængder af kaos, som ikke gør det til et rent "dexterity" spil såsom Pitchcar eller Polarity.
Der er en ret sjov strategi i at vælge om man fyrer sine mus af tidligt (smart at gøre, hvis man har tendens til at skyde for langt, så kan man blokere adgangen for dem på den anden side af bordet), eller om man venter til sidste sekund hvor ringen næsten er ved at lægge sig (så ved man jo hvor ringen har tænkt sig at ligge, men man skal være meget mere præcis og have en meget god timing.)
Så det virker som et spil som far og mor kan spille på dygtige evner og timing, og som småbørnene kan spille på rent held, og ofte være heldige nok til at vinde.
Og skulle ungerne være lagt i seng, så er her opfølgeren til quarter som vi sikkert allesammen spillede i løbet af firserne

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling