Hvad har du spillet i dag? September 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I dag havde vi fornøjelsen af at have qute og Stony på besøg. Stony havde indvilliget i at introducere Princes of Florence, og det var en interessant oplevelse. Det er vældig hyggeligt at pusle rundt med bygninger og landskaber (og der er lidt nostalgisk Tetris over det ;)), men det var ikke altid lige let at gennemskue, hvornår det bedst kunne betale sig at gøre hvad. Det skal helt sikkert prøves igen, før jeg rigtig kan udtale mig om, hvad jeg synes om det.

Derefter kom Vikings på bordet. Det er første gang, vi har haft så uens blandinger af vikinger og tiles i de forskellige runder, og derfor blev spillet også mere kaotisk, end det plejer.

Men en ganske hyggelig spilaften - som sædvanlig :)
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I KBK i går fik jeg mulighed for at prøve et (for mig) nyt spil, nemlig Doris & Frank's Ark. Mit umiddelbare indtryk er at det er et sjovt, noget forvirrende, og med fem spillere ret kaotisk spil. Men mest sjovt (med fare for at lyde som Tom Vasel ;))! Tegningerne er - som altid når vi har med Doris Matthäus at gøre - fantastiske, og bidrager meget til den samlede spiloplevelse.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Hmm.. og intet om det i din blog, som jeg jo ellers skimmer fra tid til anden.. :wink:
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:I KBK i går fik jeg mulighed for at prøve et (for mig) nyt spil, nemlig Doris & Frank's Ark. Mit umiddelbare indtryk er at det er et sjovt, noget forvirrende, og med fem spillere ret kaotisk spil. Men mest sjovt (med fare for at lyde som Tom Vasel ;))! Tegningerne er - som altid når vi har med Doris Matthäus at gøre - fantastiske, og bidrager meget til den samlede spiloplevelse.
Hej Jens

Det vil jeg gerne introduceres for en gang ... jeg spurgte til det en enkelt gang, men der var vist ikke nogle, der lige var interesserede ... (men der er faktisk så mange ting, jeg gerne vil prøve, at det ikke lige er til at få gjort det hele ...)

Håber, at jeg har mulighed for at komme i næste uge.

Helle
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Varming wrote:Hmm.. og intet om det i din blog, som jeg jo ellers skimmer fra tid til anden.. :wink:
Hæhæ, litteratur på et så højt plan tager jo tid at skrive! :D

Mit indtryk af Ark var i hvert fald positivt nok til at jeg i dag strøg ud og investerede i det selv.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Det er selvfølgelig rigtigt - jeg har i hvertfald fået god inspiration fra din blog, så please keep up the good work :)
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

I går var vi 3 mennesker der fik spillet 3 spil.

Først et spil Wings of War - Dawn of War som var en sjov og anderledes oplevelse. Afgjort et spil der skal spilles igen!

Dernæst et spil The End of the Triumvirate - et glimrende 3-mands-spil, som dog blev beskæmmet af, at den ene spiller løb med en militær sejr ganske tidligt i spillet.
( Burde ikke kunne lade sig gøre :? )

Til sidst et spil Mykerinos som også var en rigtig positiv spiloplevelse.

Så alt i alt en glimrende spilaften 8)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jweg fik prøvet Rosenkönig i går. Abstrakt og lovende i forhold til et "½-times-spil-der-alligevel-lige-giver-fornemmelsen-af-at-tage-beslutninger-men-ikke-er-for-stort-efter-en-lang-arbejdsdag-og-så-også-ENKELT-som-pokker-så-det-er-MEGET-let-at-gå-til" .. at det er let og enkelt er selvfølgelig primært kvaliteter, der har betydning, når spilles læres og videreintroduceres ...

En kort beskrivelse følger en af dagene. Men jeg glæder mig til at spille det igen.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jens og jeg spillede den seneste erhvervelse, It's Alive, tre gange her til aften. Det er en lille hyggelig filler uden de vilde strategier eller tankegang i. Det egner sig ikke synderlig godt til to personer, for der er det alt for let at regne ud, hvad den anden spiller har indsamlet og stadig mangler, men det er sandsynligvis sjovere med flere spillere.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Min søn har opfordret til at få spillet Einfach Genial ... og så slår man selvfølgelig til! [Altså i betydningen: Spiller spillet og ikke ikke i betydningen: Anvender korporlige opdragelsesmetoder.] Pakkeæslet har ligeledes været en del af pakkeløsningen; det er bestemt ikke noget stort spil, men når perspektivet er at gøre en lille gamer ud af den unge mand, må man jo være der, når interessen er til stede.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

En hyggelig cafe, en stor Caffé Latte og en omgang Yinsh, altsammen i selskab med min kone... mums :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

Yinsh er et SUPER spil, men har du det altid med i tasken? :P
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Carcassonne The Castle

Post by Larsine »

Efter morgenmaden spurgte min 8-årige datter om jeg ville spille et spil, og det kan jeg jo ikke sige nej til. Kæphøj foreslog jeg Carcassonne the Castle, som hun er rimelig ferm til, men dog aldrig har vundet i endnu.

Men nu er det slut for hun slog mig :-(

Det kan jo ødelægge en hel søndag sådan at bliev slået af en 8-årig om formiddagen.

Jeg tror jeg blive nødt til at banke hende i et aller andet bare for at få selvtilliden på lads igen.

Lars
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:En hyggelig cafe, en stor Caffé Latte og en omgang Yinsh, altsammen i selskab med min kone... mums :)
:D

(Læser din kone dine indlæg her på siden, netsapiens?)
frouvne, administrator

Image
Varming
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Varming »

.. "mums" kan vel knytte sig til Yinsh .. :D
Post Reply