Hvad har du spillet i dag? December 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
qute wrote: **Spoiler alert**
Tyskerne tabte
Lige præcis!
Siden har vi så læst, at begynderscenariet ikke er superbalanceret (og ikke til tyskernes fordel), og hvad kan man så lære af det? Ikke at spille tyskerne i et amerikansk produceret spil! Man får ikke bonus af at spille skurkene! :lol:

... men til gengæld er det jo altid meget sjovere at spille skurkene! :D
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: ... men til gengæld er det jo altid meget sjovere at spille skurkene! :D
Enig!
... jeg venter også tålmodigt på en udgave af Arkham Horror, hvor spillerne må være monstrene... ;)
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:Ikke at spille tyskerne i et amerikansk produceret spil! Man får ikke bonus af at spille skurkene! :lol:
Det er nu ikke rigtigt, jeg kan finde adskillige amerikanske spiltitler, hvori der indgår WW2-tyskere der er favoriserede. Man må jo ikke glemme, at samtidig med at amerikanerne godt ved at de allierede og ikke aksemagterne vandt krigen, er de også død-fascinerede af alt det seje hardware og de cool uniformer som tyskerne havde, og i det hele taget af alle de "seje" aspekter af den tyske krigsmaskine.

I de senere år er der kommet mere fokus på krigsspils-producenternes mere eller mindre bevidste idoldyrkelse af tyskerne, hvorfor f.eks. nyere spil fra GMT oftest har balancerede forsidebilleder, der viser flere af de kæmpende parter. Går man 10-20 år tilbage og ser på de spil f.eks. Avalon Hill og SPI udgav, er der stærk tendens til at det altid er tyske soldater, tyske generaler, tyske super-tanks og den slags der pryder forsiden af æskerne - simpelt hen fordi det så mere cool ud, og sikkert solgte bedre. Tidligere var det også helt normalt, at eventuelle Waffen SS-enheder i et krigsspil var sorte, og gerne udsmykkede med de to kendte hvide S-runer. En del krigsspillere har dog lavet så stor en protest ud af denne forherligelse af SS, og har boykottet tilpas mange krigsspil hvori SS-tropper var afbilder således, til at det efterhånden mere er undtagelsen end reglen at se den slags. (For mens de fleste i dag kan tilgive de almindelige tyske værnemagts-soldater meget, ud fra en betragtning om at de "bare gjorde deres pligt", er der ingen tvivl om at Waffen SS-enhederne var af en anden, og absolut ikke rar, støbning).

Men for nu at vende tilbage til Andreas problem: Hvis det at "Andrea altid taber som tysker" ikke nødvendigvis skyldes det, at der indgår tyskere, skal vi måske istedet vi se på den anden fællesnævner disse spilsituationer har til fælles... ;) :D :lol: 8)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote: Men for nu at vende tilbage til Andreas problem: Hvis det at "Andrea altid taber som tysker" ikke nødvendigvis skyldes det, at der indgår tyskere, skal vi måske istedet vi se på den anden fællesnævner disse spilsituationer har til fælles... ;) :D :lol: 8)
... du er snart lige så flabet som Stony ;)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Andrea wrote:
Jens_Hoppe wrote: Men for nu at vende tilbage til Andreas problem: Hvis det at "Andrea altid taber som tysker" ikke nødvendigvis skyldes det, at der indgår tyskere, skal vi måske istedet vi se på den anden fællesnævner disse spilsituationer har til fælles... ;) :D :lol: 8)
... du er snart lige så flabet som Stony ;)
Ja, heldigvis er der nogen, der tør sige noget til dig.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Helle wrote: Ja, heldigvis er der nogen, der tør sige noget til dig.
Jajaja! Bare fordi man er en af de yngste på forummet skal man straks mobbes! :o

*pønser på hævn...*
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Ja, heldigvis er der nogen, der tør sige noget til dig.
Jajaja! Bare fordi man er en af de yngste på forummet skal man straks mobbes! :o

*pønser på hævn...*
Yngste .... !!!! Uha, jeg har lyst til at skrive noget rapt tilbage, men må vist hellere nære mig ...

Yngste ... tihi...
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:Jajaja! Bare fordi man er en af de yngste på forummet skal man straks mobbes! :o
Og hvem kan tænkes at være bedre til det end en af de ældste på forummet! :D

(Så er det op til en selv at vurdere om det ovenstående refererer til mig eller til Stony!)
What are you, like 80?
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Andrea wrote:Jajaja! Bare fordi man er en af de yngste på forummet skal man straks mobbes! :o
Og hvem kan tænkes at være bedre til det end en af de ældste på forummet! :D

(Så er det op til en selv at vurdere om det ovenstående refererer til mig eller til Stony!)
Altså, Jens, hvem i alverden kan være i tvivl om at du er ÅR ældre?
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Baaaahaahahaaa.... Jeg er ikke engang tæt på at være ældst. (Jens er så gammel, at hans interesse for det gamle Ægypten ikke er tilfældig. Han har selv kendt flere af mumierne)
Og så tænker jeg ikke engang på det mentale, for der er jeg nok tæt på at være yngst.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Altså, Jens, hvem i alverden kan være i tvivl om at du er ÅR ældre?
Hov hov, unge dame, med den tone kommer De aldrig til at arve nogle af mine spil! 8)

Bortset fra det er det Stony der har langt skæg og, øh, hjelm:

Image
What are you, like 80?
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Helle wrote:Altså, Jens, hvem i alverden kan være i tvivl om at du er ÅR ældre?
Hov hov, unge dame, med den tone kommer De aldrig til at arve nogle af mine spil! 8)

Bortset fra det er det Stony der har langt skæg og, øh, hjelm:

Image
Wow, Jens, der er en eller anden relation, der ikke er gået op for mig ... jeg vidste ikke, at vi var i familie ...
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Stony wrote:Baaaahaahahaaa.... Jeg er ikke engang tæt på at være ældst. (Jens er så gammel, at hans interesse for det gamle Ægypten ikke er tilfældig. Han har selv kendt flere af mumierne)
Og så tænker jeg ikke engang på det mentale, for der er jeg nok tæt på at være yngst.
Nej, når det kommer til mental ungdom, så MÅ det simpelthen være Andrea ... altså af dem jeg har set ...
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jens_Hoppe wrote:Bortset fra det er det Stony der har langt skæg og, øh, hjelm:
Bare vent og se. For et par år siden var 70'er retro moderne. Det næste bliver Grækenlands-retro.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Helle wrote:
Stony wrote:Baaaahaahahaaa.... Jeg er ikke engang tæt på at være ældst. (Jens er så gammel, at hans interesse for det gamle Ægypten ikke er tilfældig. Han har selv kendt flere af mumierne)
Nej, når det kommer til mental ungdom, så MÅ det simpelthen være Andrea ... altså af dem jeg har set ...

Hvad er egentlig definitionen på mental ungdom? Umoden? :wink:
frouvne, administrator

Image
Post Reply