Nye regler for internetkøb uden for EU

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by MesterLars »

Så har jeg og mit visakort ofret sig og købt via ShopUsa og det gik fint.
Gik shopamok sammen med en ven bestilte 9 spil hos Coolshopinc.com. Det blev 238$ så der var fri fragt til shopusa's adresse.
Shopusa modtag pakken d. 14 oktober og jeg fik leveret spillene d.21. Så det må siges at være hurtigt! En pakkes største side skal være mindre end 50cm for den sendes med fly som standard. Min pakke var lidt større end det, men er glad for de alligevel sendte den med fly mod en extraporto på hele 12kr. Der var tracking på pakken og den blev leveret af Post DK.
Forsikring af pakken fra usa til dk lader til at være en fast pris på 40kr.

Har planer om at negle en Twilight Struggle Deluxe til 36$ når den snart udkommer... så hvis nogen skal ha noget med :)
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by larkin »

MesterLars wrote:Så har jeg og mit visakort ofret sig og købt via ShopUsa og det gik fint.
Gik shopamok sammen med en ven bestilte 9 spil hos Coolshopinc.com. Det blev 238$ så der var fri fragt til shopusa's adresse.
Shopusa modtag pakken d. 14 oktober og jeg fik leveret spillene d.21. Så det må siges at være hurtigt! En pakkes største side skal være mindre end 50cm for den sendes med fly som standard. Min pakke var lidt større end det, men er glad for de alligevel sendte den med fly mod en extraporto på hele 12kr. Der var tracking på pakken og den blev leveret af Post DK.
Forsikring af pakken fra usa til dk lader til at være en fast pris på 40kr.

Har planer om at negle en Twilight Struggle Deluxe til 36$ når den snart udkommer... så hvis nogen skal ha noget med :)
Det det vil jeg gerne støtte op om. Skriv en pm når det er tid :D
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Taibi »

Jeg vil gerne byde ind med et par spørgsmål:

Hvordan var det markeret på forsendelsen at der var pre-paid told/ moms?

I fald pakken/ pakkerne er for store er det så skib?

Har de noget minimum på forsendelsen?

Kan man samle sammen ved dem?

Og mon ikke de har en FAQ der svarer på meget af det... men alligevel... :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by MesterLars »

Taibi wrote:Hvordan var det markeret på forsendelsen at der var pre-paid told/ moms?
Synes ikke jeg kunne se noget specielt på pakken, så ved ikke hvordan de holder styr på det
I fald pakken/ pakkerne er for store er det så skib?
Ja som standard.
Du kan dog vælge at det skal være med fly.
De første 0,125 kubik er gratis (0,5*0,5*0,5). Derudover 400$/1kubik ved fly og 200$/1kubik ved skib. Min pakke var 0,131 kubik så jeg sku betale (0,131-0,125)*400$= 2,4$ extra.
Har de noget minimum på forsendelsen?
Hvad tænker du på? Altså det koster 155kr at få send en vare til 1$ så du skal have noget i kurven før det kan svare sig :) De har en "lommeregner" på siden.
Kan man samle sammen ved dem?
Det står ikke beskrevet i deres FAQ, men har skrevet med dem om det og det siger de at man godt kan. Sålænge man registerer det hele i en ordre og noterer hvor mange pakke der udgør ens ordre.
Image
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Jespen »

MesterLars wrote:Har planer om at negle en Twilight Struggle Deluxe til 36$ når den snart udkommer... så hvis nogen skal ha noget med :)
Det er jeg bestemt også interesseret i. :)
Senest spillet:
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Taibi »

Takker for svarene. :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Larsine »

Taibi wrote:Hvordan var det markeret på forsendelsen at der var pre-paid told/ moms?
Så vidt jeg har forstået, sørger ShopUSA selv for fortoldning, ligesom andre firmaer der importere til Danmark. Det betyder at du slipper for at betale de kr. 150 som PostDK opkræver, og det er som regel den største post på opkrævningen når det sendes direkte fra USA til DK.

Efter varen er ankommet til DK, sørger ShopUSA så for at den sendes frem til dig med PostDK.

ShopUSA kan holde omkostningerne nede da de kan fortolde mange varer på en gang, og selv stå for det.

MVH
Lars
Holm76
Posts: 7
Joined: Sun Oct 11, 2009 10:58 pm

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Holm76 »

Jeg vender lige tilbage til topic...

Vil jeg idag kunne bestille vare fra US uden at riciker told og moms hvis den total pris inkl forsendelse ikke overstiger 1100 kroner??
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Taibi »

Holm76 wrote:Jeg vender lige tilbage til topic...

Vil jeg idag kunne bestille vare fra US uden at riciker told og moms hvis den total pris inkl forsendelse ikke overstiger 1100 kroner??
Nej.

Baseret på egne erfaringer - og de meldinger jeg fik fra Skat - så er det uden moms og told hvis varens værdi ikke overstiger 75 kr (10 eur) - og den samlede værdi (vare + forsendelse) ikke overstiger 160 kr (22 eur). Over de nævnte værdier påregnes moms. Told beregnes først ved en højere værdi.

Jeg kan ikke erindre værdien for private gaver, her er der vist en grænse omkring det beløb du nævner, men også her er der restriktioner.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Holm76
Posts: 7
Joined: Sun Oct 11, 2009 10:58 pm

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Holm76 »

Jamen var der så bare nogle som misfortolkede regelen dengang eller hvad?
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Taibi »

Nu har jeg gennemlæst de første par indlæg og der står også at der ryger moms på. Den grænse du henviser til er hvornår der kommer told på.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Larsine »

Holm76 wrote:Jeg vender lige tilbage til topic...

Vil jeg idag kunne bestille vare fra US uden at riciker told og moms hvis den total pris inkl forsendelse ikke overstiger 1100 kroner??
Det er rigtigt at du ikke skal betale told, men tolden er det absolut laveste af de beløb du kommer til at betale. Så vidt jeg kan finde frem til er toldsatsen for brætspil 0%. Du kan søge toldsatserne her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=112513, men det er kun vejledende...

Du skal stadig betale de kr. 155,- som PostDk opkræver i gebyr.

Og du skal stadig betale 25% i moms, af det fulde beløb, incl. porto og told.

Du kan læse de eksakte regler hos PostDK http://postdanmark.dk/contentfull.dk?co ... &menufile=

Lars
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Taibi »

Hvis jeg lige citerer fra den henviste side...:
Varens værdi: Hvor meget skal jeg betale?
Under 80 kr. Du skal hverken betale told, moms eller fortoldningsgebyr
80 - 1.150 kr. Du skal betale moms og fortoldningsgebyr
Over 1.150 kr. Du skal betale moms, told og fortoldningsgebyr
Der kan også hentes nyttig information her:

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=300092 ... =5#i300092

Her kan du se hvad grundlaget er for hhv. moms og toldberegning i fald det måtte være relevant.

Den nævnte bagatel grænse for told er dog sat op - og som larsine bemærker så er det ikke altid der er told på (ex. brætspil), hvilket jo alt andet lige gør det nemmere for os at udregne. :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Caniggia »

Jespen wrote:
MesterLars wrote:Har planer om at negle en Twilight Struggle Deluxe til 36$ når den snart udkommer... så hvis nogen skal ha noget med :)
Det er jeg bestemt også interesseret i. :)
+1

Men jeg kan ikke helt lure det. Det vil vel ikke give helt mening at putte for meget i en pakke, hvis den saa bliver af en saadan stoerrelse, at flytransport er en umulighed? Jeg taenker her paa, om det ville kunne betale sig for os at samle alle vores evt. braetspil indkoeb hos ShopUSA i en stor ordre.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Nye regler for internetkøb uden for EU

Post by Sir William »

Nogen der har undersøgt toldtariffen for brætspil??
Post Reply