I fredags fik Jens og jeg prøvet
Masquerade - et spil jeg faldt over for laaaang tid siden på BGG og været interesseret i siden, indtil vi for nylig købte det. Jeg kan faktisk ikke huske, hvad det var, jeg faldt for i sin tid, men det var temmelig spøjst at spille (læs evt. beskrivelsen af spillet på BGG), og jeg kan endnu ikke helt lure, hvad jeg synes om det.
I går havde vi vores gamebuddies på besøg (det har vi sådan set stadigvæk...

), og der blev rigtig spillet en masse spil! Vi havde som mål at få prøvet en del af de spil/udvidelser, som vi ikke har leget med før, så første spil på bordet blev
Citadels + Dark City-udvidelsen. De nye rollekort virker ganske glimrende, selvom vi lige skulle bruge et par runder til at vænne os til dem, og jeg kan godt lide spillet i det hele taget - men det er altså lige lovlig langt i forhold til, hvad det er, så jeg overvejer muligheden for kun at spille til syv bygninger, næste gang vi skal spille det spil.
Dernæst fandt Tina og Jesper
Mare Nostrum frem, som de havde medbragt. Jeg var lidt overrasket over, at civilisationernes evner i sidste ende var så forskellige (aka hvilken strategi man burde satse på), og min egen oplevelse af spillet var farvet af, at det ikke ligefrem var min yndlingsstrategi, der var knyttet til min civilisation.
Mystery Rummy - Jack the Ripper, som jeg har lånt af
flinke Claus - fik vi spillet to omgange af inden maden. Basically er det jo blot Rummy men med tema - ikke desto mindre syntes folk, at det var hyggeligere og mere varieret med opklaringstemaet, og det minder af samme grund om
Wyatt Earp.
Efter aftensmaden fandt vi
Sherlock Holmes - Consulting Detective, og det var et glædeligt gensyn, selvom vi kastede os over en usædvanlig svær sag, hvor vi til sidst måtte give fortabt. Vi lærte, at det er langt sværere at spille, når der går lang tid imellem hver gang, man spiller det, eftersom visse sager åbenbart trækker i mere eller mindre grad på hinanden...
Friends & Foes-udvidelsen til LOTR skulle dernæst indvies, og i reglerne stod der, at spillet ville have cirka samme sværhedsgrad, når udvidelsen blev tilføjet. Nu var vi godt nok bemærkelsesværdig uheldige med event-tiles og terningeslag, men kors hvor føltes det hårdt!

Vi vandt med allermindste margin og med to døde hobbitter, men alligevel... nu ved jeg, hvordan det føles at kigge ned i Mount Doom!
Jens introducerede
Kakerlakensalat, hvilket fik folk til at grine - men som vi heller ikke blev helt færdige med, for det var lidt for simpelt for de tilstedeværende.
Aftenen blev afrundet med
Scurvy Musketeers of the Spanish Main - et lille kortspil fra Z-Man Games' serie om B-films kortspil. Det var temmelig fjollet og passede ganske glimrende til seriøsitetsniveauet på det tidspunkt. Fin underholdning