Spillet blev alt for langt - bl.a. fordi folk spillede det lidt for meget på destruktiv Risk-manér

Kids from Catan er vel nok en af de største fejlinvesteringer vi nogensinde har gjort. I dag står det på min kones arbejdsplads, hvor det bliver brugt som legetøj, for noget spil kan man dårligt kalde det.Frouvne wrote:Dagen startede med et spil Kids from Catan. Min to-årige modspiller havde heldigvis så god en smag, at han efter et par runder vendte bunden i vejret på spillepladen. Det var jeg ham meget taknemmelig for!
Det var en totalt syret oplevelse ,.... det virkede fuldstændigt håbløst, jeg forstår slet slet ikke, hvad der skete, vi nåede nærmest aldrig i gang med at spille, det var nærmest lidt med at dele nogle kort ud, og så liiiige gå et par skridt langs nogle 'travels' på brættet, men Sauron rendte simpelthen fra nr 15 til 3 på første bræt og vores ringbærer var modig og var gået et par skridt frem på brættet, hvilket viste sig at være overmod .... suk.Frouvne wrote:
Efter at have fyldt en lille kunstpause i arrangementet ud med et spil Ra: The Dice Game kastede vi os over Lord of the Rings med udvidelsen Lord of the Rings - Friends & Foes. Allerede på det første bræt (Bree) gik alting fuldkommen galt og selvom Sauron startede helt i den modsatte ende på felt nummer 15 gik det hverken værre eller bedre end at han slog kløerne i ringbæreren på felt nummer tre...![]()
Er der ikke også et af event-felterne på Bree-brættet (det tredie eller fjerde eller noget?) som potentielt kan være dødsensfarligt hvis man ikke er gået frem på en af de sekundære baner?Helle wrote:Det var en totalt syret oplevelse ,.... det virkede fuldstændigt håbløst, jeg forstår slet slet ikke, hvad der skete, vi nåede nærmest aldrig i gang med at spille, det var nærmest lidt med at dele nogle kort ud, og så liiiige gå et par skridt langs nogle 'travels' på brættet, men Sauron rendte simpelthen fra nr 15 til 3 på første bræt og vores ringbærer var modig og var gået et par skridt frem på brættet, hvilket viste sig at være overmod .... suk.
Jo, og da vi trak rigtigt mange 'event-tiles' meget hurtigt, så fik vi 6 minus på den ... men der er altså stadig et stykke vej fra 9 til 3 ....Jens_Hoppe wrote:Er der ikke også et af event-felterne på Bree-brættet (det tredie eller fjerde eller noget?) som potentielt kan være dødsensfarligt hvis man ikke er gået frem på en af de sekundære baner?Helle wrote:Det var en totalt syret oplevelse ,.... det virkede fuldstændigt håbløst, jeg forstår slet slet ikke, hvad der skete, vi nåede nærmest aldrig i gang med at spille, det var nærmest lidt med at dele nogle kort ud, og så liiiige gå et par skridt langs nogle 'travels' på brættet, men Sauron rendte simpelthen fra nr 15 til 3 på første bræt og vores ringbærer var modig og var gået et par skridt frem på brættet, hvilket viste sig at være overmod .... suk.
Det er altid en god idé!Robert wrote:Men jeg vil nu gerne spille det med de rigtige regler før jeg giver det en rating på BGG
Så kompliceret er det altså heller ikke ... jeg oplever spillet som ret simpelt ... min søn kan spille det med bare en smule hjælp ... og da alting er åbent, er det jo netop, et enkelt non-gamer spil...perfekt til kærester og svigermødre.Jens_Hoppe wrote:men held og lykke med at forklare scoringssystemet for svigermor.