Deltagerne i går var hhv. 5, 8, 36 og 40

Jeg deltog i det nævnte arrangement. Dog tyvstartede en del af os med et spil SpaceDealer. Jeg finder stadig, at det er god underholdning spilletiden taget i betragtning. Det ville nok heller ikke kunne klare en meget længere spilletid. Endnu har jeg ikke prøvet spillet med de avancerede regler og det vil formentlig også øge fornøjelsen noget, nu da den første begejstring over et originalt koncept er klinget af.Stony wrote:Igår blev det (endelig) til en introduktion til Railroad Tycoon. Det var med fire spillere, og det skulle efter sigende hjælpe om man var mindst en enkelt mand mere, da det vil gøre kortet lidt mere befolket og skærpe konkurrencen om ressourcerne. Alt i alt et fint togspil, men i mine øjne ikke en erstatning for Age of Steam.
Derefter nåede vi en runde Tigris & Euphrates, som jo altid tåler et gensyn.
Og så vidt jeg husker, er det spil langt, langt, LANGT bedre med tre spillere... så der er noget at se frem til!Kanzler wrote:Jeg fik afprøvet mit Kingdoms idag med kæresten. Et ganske hyggeligt spil, som jeg egentlig ikke finder så tørt som jeg havde frygtet. Så det skal vi da prøve igen snarest
Jamen det vil jeg så glæde mig til!Frouvne wrote:Og så vidt jeg husker, er det spil langt, langt, LANGT bedre med tre spillere... så der er noget at se frem til!Kanzler wrote:Jeg fik afprøvet mit Kingdoms idag med kæresten. Et ganske hyggeligt spil, som jeg egentlig ikke finder så tørt som jeg havde frygtet. Så det skal vi da prøve igen snarest
Hej TobiasTobias wrote:I går fik jeg spillet, mit netop nyerhvervede Easter Island, som jeg købte i Fantask.
5 spil blev det til og hvilken fryd!
Et spil, som strøg direkte op til 9-10 på min personlige top 10.
Spillet er et abstrakt spil men med et løst påhæftet tema, som egentligt er overflødigt.
Tankegangen minder meget om skak, hvor man hele tiden skal true og dække, og gerne tænke træk frem.
Det som gør spillet så vellykket er, at det er super simpelt, en kort spilletid, har virkelig mange lag og en lang indlæringskurve (man lære spillet hurtigt men finder hele tiden nye aspekter jo dygtigere man bliver)
Mellem hvert spil vi spillede diskuterede vi spillet og de nye fordele/ulemper man kunne rode sig ud i.
Easter Island er absolut ikke for alle men, hvis du kan lide andre abstrakte spil som skak, Zertz og Yinsh, går du ikke helt galt i byen.
Vanedannende og MEGET brainburning faktor.
Spillet er for 2 personer, tager 20-30 minutter og kan forklares på under 2-3 minutter.
http://www.boardgamegeek.com/game/23348