Hvad har du spillet i dag? August 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

hvis de kan skubbe en bob-brik henover et bord, eller trille med en bold med hænderne.. så er de faktisk klar, omend man nok skal lave regelundtagelser for de yngste :)

Deltagerne i går var hhv. 5, 8, 36 og 40 :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Stony wrote:Igår blev det (endelig) til en introduktion til Railroad Tycoon. Det var med fire spillere, og det skulle efter sigende hjælpe om man var mindst en enkelt mand mere, da det vil gøre kortet lidt mere befolket og skærpe konkurrencen om ressourcerne. Alt i alt et fint togspil, men i mine øjne ikke en erstatning for Age of Steam.

Derefter nåede vi en runde Tigris & Euphrates, som jo altid tåler et gensyn.
Jeg deltog i det nævnte arrangement. Dog tyvstartede en del af os med et spil SpaceDealer. Jeg finder stadig, at det er god underholdning spilletiden taget i betragtning. Det ville nok heller ikke kunne klare en meget længere spilletid. Endnu har jeg ikke prøvet spillet med de avancerede regler og det vil formentlig også øge fornøjelsen noget, nu da den første begejstring over et originalt koncept er klinget af.

Railroad Tycoon fik jeg ligeledes prøvet for første gang. Jeg var nok lidt forudindtaget grundet mit eget forhold til Age of Steam og blev bekræftet i mine forventninger; et hyggeligt togspil, men ingen udfordrer til Age of Steam. Jeg kan dog sagtens forstå, at nogen har det omvendt... men det har bare lidt for mange tilfældige elementer efter min smag.

Endelig kom Tigris & Euphrates på bordet og det er flere år siden jeg har prøvet det. Det er jeg vist ved at være moden til, så det var en stor fornøjelse selvom jeg led et forsmædeligt nederlag... :)
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I dag fik Jens og jeg testet Iliad. Det er et glimrende kortspil, hvor man ind imellem skal have is i maven og tage nogle chancer, og man skal absolut ikke være bange for at angribe! Dog er reglerne en smule snørklede, men jeg tror helt bestemt, det snart kommer på bordet igen!
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Jeg fik afprøvet mit Kingdoms idag med kæresten. Et ganske hyggeligt spil, som jeg egentlig ikke finder så tørt som jeg havde frygtet. Så det skal vi da prøve igen snarest :)
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Kanzler wrote:Jeg fik afprøvet mit Kingdoms idag med kæresten. Et ganske hyggeligt spil, som jeg egentlig ikke finder så tørt som jeg havde frygtet. Så det skal vi da prøve igen snarest :)
Og så vidt jeg husker, er det spil langt, langt, LANGT bedre med tre spillere... så der er noget at se frem til! :D
frouvne, administrator

Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Frouvne wrote:
Kanzler wrote:Jeg fik afprøvet mit Kingdoms idag med kæresten. Et ganske hyggeligt spil, som jeg egentlig ikke finder så tørt som jeg havde frygtet. Så det skal vi da prøve igen snarest :)
Og så vidt jeg husker, er det spil langt, langt, LANGT bedre med tre spillere... så der er noget at se frem til! :D
Jamen det vil jeg så glæde mig til!
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

to spil Battlelore blev det til i går.

Jeg er stadig overrasket over hvor godt det spil flyder. Nærmest ingen regelgennemgang, bare igang med at spille. Vi klarede udpakning af en helt ny æske, sammenpakning i ziplockposer og to spil ind imellem på blot to timer.
Dejligt spil, som jeg glæder mig til at spille mere.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Vi fik spillet tre omgange Iliad i dag, og så fik jeg læst kortene igennem til Knightmare Chess. Det ser dejlig kaotisk og brutalt ud, så det håber jeg snart at få testet :)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

I dag er det blevet til et spil Taluva, et spil For Sale og et spil Aton.

Alle tre udmærkede spil oplevelser, når dybde og indhold vejes i forhold til hinanden - og alle tre spil er spil, som skal spilles igen - det skal dog siges, at Aton, blev noget hurtigt afkortet, da konsekvenserne af ens handlinger ikke er helt klare i begyndelsen. Kort sagt, jeg fik ikke i tilstrækkelig grad forhindret min modspiller i at opfylde et af de 4 forskellige vinderkriterier. Derfor er bedømmelsen af Aton ikke helt realistisk ...

Taluva var mit andet spil, og klart bedre end første - en af medspillerne viste en tydelig strategi i, at brikkerne blev placeret usædvanligt effektivt, så vulkanudbrud ikke kunne placeres - dette var et eksempel man kunne lære af - til sejr førte den dog ikke.

For Sale er klart i geschenkt kategorien, men lige en anelse mere kompliceret - men stadig let, hurtigt og samtidig et auktionsspil.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Et enkelt spil Taj Mahal blev det faktisk også til - glimrende spil!
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Det blev til en omgang Race the Wind og en gang Domaine. To spil der begge tåler at komme på bordet igen, og især Race the Wind vil nok vinde noget, hvis der næste gang er flere deltagere til at skabe noget trafik på vandene.
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Jeg har spillet Dyrenes hotel i dag - stik den!
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

I går fik jeg spillet, mit netop nyerhvervede Easter Island, som jeg købte i Fantask.
5 spil blev det til og hvilken fryd!
Et spil, som strøg direkte op til 9-10 på min personlige top 10.
Spillet er et abstrakt spil men med et løst påhæftet tema, som egentligt er overflødigt.
Tankegangen minder meget om skak, hvor man hele tiden skal true og dække, og gerne tænke træk frem.
Det som gør spillet så vellykket er, at det er super simpelt, en kort spilletid, har virkelig mange lag og en lang indlæringskurve (man lære spillet hurtigt men finder hele tiden nye aspekter jo dygtigere man bliver)
Mellem hvert spil vi spillede diskuterede vi spillet og de nye fordele/ulemper man kunne rode sig ud i.
Easter Island er absolut ikke for alle men, hvis du kan lide andre abstrakte spil som skak, Zertz og Yinsh, går du ikke helt galt i byen.
Vanedannende og MEGET brainburning faktor.

Spillet er for 2 personer, tager 20-30 minutter og kan forklares på under 2-3 minutter.
http://www.boardgamegeek.com/game/23348
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Tobias wrote:I går fik jeg spillet, mit netop nyerhvervede Easter Island, som jeg købte i Fantask.
5 spil blev det til og hvilken fryd!
Et spil, som strøg direkte op til 9-10 på min personlige top 10.
Spillet er et abstrakt spil men med et løst påhæftet tema, som egentligt er overflødigt.
Tankegangen minder meget om skak, hvor man hele tiden skal true og dække, og gerne tænke træk frem.
Det som gør spillet så vellykket er, at det er super simpelt, en kort spilletid, har virkelig mange lag og en lang indlæringskurve (man lære spillet hurtigt men finder hele tiden nye aspekter jo dygtigere man bliver)
Mellem hvert spil vi spillede diskuterede vi spillet og de nye fordele/ulemper man kunne rode sig ud i.
Easter Island er absolut ikke for alle men, hvis du kan lide andre abstrakte spil som skak, Zertz og Yinsh, går du ikke helt galt i byen.
Vanedannende og MEGET brainburning faktor.

Spillet er for 2 personer, tager 20-30 minutter og kan forklares på under 2-3 minutter.
http://www.boardgamegeek.com/game/23348
Hej Tobias

Det er igen lidt af en anbefaling du kommer med - umiddelbart, så ville jeg da mene, at det lyder som et spil for os her i familien - ikke at vi mangler spil ... men ... vi har netop været begejstrede for nogle af Gipf spillene og jeg synes, det er rart med spil man nemt kan gå til ...

Helle
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Tobias »

Vi kunne prøve spillet i KBK en Tirsdag, hvis du skulle have lyst til, at prøve spillet inden en eventuel investering.
Jeg tager gerne en udfordring :wink:
Post Reply