Hvad har du spillet i dag? November 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Jeg var i KBK i tirsdags (for første gang i november, piv) og fik spillet en række spil:

- Matador (don't ask, eneste formildende omstændighed var at vi kun lige startede på spillet og derfor kun spildte en times tid på det) [...]
Der var desværre ingen, der havde taget deres eksemplar af Matador med til vores sidste spilleaften... :cry: Jeg valgte endvidere at lade mit eksemplar af Hannibal: Rome vs. Carthage blive hjemme. Det var jeg til gengæld den eneste, der gjorde!!! De tre andre havde hvert deres funklende nye eksemplar af spillet med. Så aftenen stod på to borde med Hannibal: Rome vs. Carthage.

Det var første møde med spillet for os alle, hvilket naturligvis satte sit præg på spillene. Alligevel var det et meget positivt første møde for mig, på trods af at jeg ellers for ikke voldsomt lang tid siden havde bestemt mig for, at det nok ikke var et spil, jeg behøvede at prøve. Ingen af spillene blev afsluttet, men det så ud som om, at krigslykken stod ved romernes side i det ene spil og var imod i det andet. Dog syntes intet endeligt afgjort, da vi valgte at afslutte aftenen. En meget positiv oplevelse i mine øjne, der formentlig vil sætte Hannibal: Rome vs. Carthage på min meget korte liste over lidt dybere to-spillers spil, som jeg vil forsøge at få investeret noget tid i, i de kommende par år. :D
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Frouvne wrote:I går blev der spillet Einfach Genial ReiseAusgabe. Vi spillede det som en team-udgave med to mindre børn.

Til aften spillede vi et par spil Take it to the Limit med det medfølgende Orchid board. Det er formentlig et spil, der kommer til at se rigtig meget spilletid hos os! :D
Lige så meget tid, som alle de andre :wink:
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:Jeg var i KBK i tirsdags (for første gang i november, piv) og fik spillet en række spil:

- Matador (don't ask, eneste formildende omstændighed var at vi kun lige startede på spillet og derfor kun spildte en times tid på det) [...]
Der var desværre ingen, der havde taget deres eksemplar af Matador med til vores sidste spilleaften... :cry: Jeg valgte endvidere at lade mit eksemplar af Hannibal: Rome vs. Carthage blive hjemme. Det var jeg til gengæld den eneste, der gjorde!!! De tre andre havde hvert deres funklende nye eksemplar af spillet med. Så aftenen stod på to borde med Hannibal: Rome vs. Carthage.

Det var første møde med spillet for os alle, hvilket naturligvis satte sit præg på spillene. Alligevel var det et meget positivt første møde for mig, på trods af at jeg ellers for ikke voldsomt lang tid siden havde bestemt mig for, at det nok ikke var et spil, jeg behøvede at prøve. Ingen af spillene blev afsluttet, men det så ud som om, at krigslykken stod ved romernes side i det ene spil og var imod i det andet. Dog syntes intet endeligt afgjort, da vi valgte at afslutte aftenen. En meget positiv oplevelse i mine øjne, der formentlig vil sætte Hannibal: Rome vs. Carthage på min meget korte liste over lidt dybere to-spillers spil, som jeg vil forsøge at få investeret noget tid i, i de kommende par år. :D
Jeg spillede sjovt nok også Hannibal: Rome vs. Carthage i onsdags. For mit vedkommende en super spiloplevelse, selvom min romerske republik led temmelig meget under Hannibals hærgen.
Men jeg må sige at jeg allerede er meget begejstret for spillet! Selvom det tog et stykke tid at læse og gennemgå reglerne, så er spillet egentlig ikke særlig kompliceret når man først er kommet i gang. Og i det hele taget virker det meget intuitivt, og jeg formoder at spillet efter et par gange vil køre flydende.
Jeg er helt sikker på at det er et spil jeg kommer til at spille en masse. Synes spillet har en helt tilpas balance af kompleksitet/held/strategi. Glæder mig MEGET til at få det spillet igen :D
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Det lyder som om I havde den rene Hannibal lovefest sidste gang! :D
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Det blev en helt god afslutning på november:

Onsdag blev det til 2 gange Memoir'44 (scenarie nr. 2), og igen vandt de allierede begge gange. Jeg synes M'44 er et godt spil, men alt for ofte er det tydeligt at den ene side har en stor fordel og derfor ofte vinder.

Fredag eftermiddag spillede jeg T2R Nordic Countries med min 8 årige datter og hendes veninde. Jeg vandt stort (120 point, mod min datters kun 119 point, Veninden havde misforstået kortene med ruter og endte på 18 point.)

Fredag aften endte vi med kun at være 2 spillere til vores månedlige spilleaften. Det blev til 3 gange T2R Nordic Countries, og 2 gange San Juan. Jeg vandt det ene T2R og begge SJ spillene, så det var en OK aften.

Lars
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Larsine wrote:Det blev en helt god afslutning på november:

Onsdag blev det til 2 gange Memoir'44 (scenarie nr. 2), og igen vandt de allierede begge gange. Jeg synes M'44 er et godt spil, men alt for ofte er det tydeligt at den ene side har en stor fordel og derfor ofte vinder.

Fredag eftermiddag spillede jeg T2R Nordic Countries med min 8 årige datter og hendes veninde. Jeg vandt stort (120 point, mod min datters kun 119 point, Veninden havde misforstået kortene med ruter og endte på 18 point.)

Fredag aften endte vi med kun at være 2 spillere til vores månedlige spilleaften. Det blev til 3 gange T2R Nordic Countries, og 2 gange San Juan. Jeg vandt det ene T2R og begge SJ spillene, så det var en OK aften.

Lars
Lars, jeg synes at have registreret en hel del Ticket to Ride - Nordic hos jer ... :D

Stakkels veninde i øvrigt... Man får næsten ondt af hende, når hun sådan kæmper mod to hajer ... :wink:
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Helle wrote:Lars, jeg synes at have registreret en hel del Ticket to Ride - Nordic hos jer ... :D
Tja, sådan er det jo. T2R Nordic er det nyeste indkøbte spil, så det er det der står øverst i kassen. Og så er det jo perfekt som 2 personers spil, og det er ofte min 8-årige datter der foreslår det.

Men blandt min 270+ spil har jeg stadig adskillige vi endnu ikke har spillet, inkl. visse af dem jeg har købt hos jer :-(
Helle wrote:Stakkels veninde i øvrigt... Man får næsten ondt af hende, når hun sådan kæmper mod to hajer ... :wink:
Så kan hun lære det :twisted:

Lars
Post Reply