Hvad har du spillet i dag? December 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Frouvne wrote:Hvad er egentlig definitionen på mental ungdom? Umoden? :wink:
Det er i hvert fald min definition. Og hvis Andrea overgår mig.... :shock: :shock: :shock:
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Stony wrote:
Frouvne wrote:Hvad er egentlig definitionen på mental ungdom? Umoden? :wink:
Det er i hvert fald min definition. Og hvis Andrea overgår mig.... :shock: :shock: :shock:
Min definition var meget mere sober, det var noget i retning af mest ungdommelig i valg af lege, spil og aktiviteter i øvrigt.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Hvad er egentlig definitionen på mental ungdom? Umoden? :wink:
[forfærdelig tysk accent]
You will find out ... soooon... :P
[/forfærdelig tysk accent]
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Endnu et Essen-køb kom på bordet i dag. Vi spillede to omgange The Downfall of Pompeii sammen med et vennepar - og et spil, hvor man må smide de andres brikker i vulkanen kan jo kun være et hit! :D

Et glimrende light spil, som har en fin spillængde i forhold til 'dybden' i spillet.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

I går i KBK blev det til Die Säulen der Erde inkl. 5-6 spiller expansion. Vi var 5 spillere, og det var et ganske fornøjeligt spil. Udvidelsen tilføjer ikke noget banebrydende til spillet, men giver lidt variation til kortene fra grundspillet, og muliggør via de ekstra lokationer altså at spillet nu skalerer til op til 6 spillere.

Efterfølgende fik jeg prøvet Hans im Glück / Kiesling's Vikings, som jeg netop har indkøbt. Vi spillede kun grundspillet, og mens jeg nok vil spille den avancerede variant i fremtiden og (set i bakspejlet) sikkert også kunne have gjort det fra starten, var det nu et rigtigt godt lille økonomispil. Det er nærmest indbegrebet af et "mellemvægt" eurogame a la St. Petersburg - et totalt abstrakt spil, hvor man tilegner sig brikker der giver indkomst og/eller victory points. Men sjovt var det.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

I går aftes røg der pludselig 3 timer til Combat Commander:Europe, scenarie 5. De stakkels tyskere skulle forsvare sig mod den røde horde, der kom stormende østfra de siberiske stepper. Det gik næsten for dem - men i sidste øjeblik blev få overlevende overfaldet i deres bageste skyttegrav af frådende Uzzah-råbende russere, der udryddede dem til sidste mand. Der var ca. tre omgange til tyskerne havde vundet på point.
Jesper Rugård Jensen
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Spilledag med tøserne! Desværre måtte vi undvære én, men vi andre kastede os over Downfall of Pompeii, som vi spillede to gange (og det er stadig en fornøjelse at smide andre folks brikker i vulkanen... *muarhahah*...).

Jeg prøvede derefter at introducere dem til Iliad, og det... nogenlunde... omend det absolut har været et af de spil, det har været sværest at forklare dem. Det er et spil, man skal have spillet et par gange for at få en god spiloplevelse ud af det, og så vil jeg i trepersoner-versionen foretrække, at man gør spillet kortere (f.eks. kun at spille til 8 points i stedet for 12 points - eller spille, til man løber tør for orakelkort) - ellers bliver spillet for langt.

Efter aftensmaden prøvede de Volle Wolle. De var mere forbeholdne over for det, end jeg havde ventet, men det skyldes muligvis, at folk var trætte, og at min. en af dem ikke er så begejstret for spil, hvor man skal huske, hvad der er røget af kort.
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

I dag to gange Cash n Guns med niece, nevø og to sønner. Efter det første tøvende spil, kom der gang i gangsterattityderne, og det var ret sjovt. Et spil, der kræver at folk spiller med.
Så en gang pictionary, der nok må betragtes som broken - men vi kom da igennem. Og det er da sjovt nok at tegne.
Jesper Rugård Jensen
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

I aftes spillede vi Lost Cities et antal gange... og jeg har fornemmelsen af, at det spil snart er udspillet for os. Det er til gengæld også gennem årene blevet spillet et meget stort antal gange.
frouvne, administrator

Image
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Og så helt overraskende - en ekstra spilleaften her lillejuleaften.
To gange Cash n Guns, og et overraskende godt spil Winds of Plunder. Det var både hurtigt og spændende, og meget euro-agtigt - og mere ondsindet end jeg havde læst ud af reglerne. (Jeg tilbragte et par ture i starten nede i nederste højre hjørne - det kostede mig sejren til sidst).
Jesper Rugård Jensen
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

I dag (dvs. soendag) fik jeg endeligt afproevet mit Bang!, som jeg fik af min Secret Santa.

Vi var 4 spillere, og det blev til 4 spil, hvor vi hver i saer fik lov til at vaere Sherif.

Jeg synes at det var meget sjovt, men der er alt for meget forksle paa de forskellige personer man kan spille.

Desuden tror jeg det bliver sjovere med flere spillere, idet det var for nemt at gaette hvem der var outlaw, og hvem der var dusoerjaeger.

Men det skal nok blive spillet igen.

Lars (paa ferie i UK, og har lige fundet en lille hyggelig spillebutik som skal besoeges efter jul).
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Andrea »

Juleaften spillede jeg vanen tro et spil sammen med mine forældre. Der var et nostalgisk gensyn med Den Fortryllede Labyrint (som min mor i øvrigt bankede os i! :shock: ).
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Frouvne wrote:I aftes spillede vi Lost Cities et antal gange... og jeg har fornemmelsen af, at det spil snart er udspillet for os. Det er til gengæld også gennem årene blevet spillet et meget stort antal gange.
Ja, det har vi haft spillet en del, især i begyndelsen da vi spillede ... men faktisk er det ganske som Allan skrev ved at være lidt uinteressant ... næh, så hellere (så længe det holder) Schotten Totten...

Men ikke desto mindre var det det spil i mors spilsamling, som jeg måtte modtage solide bank i tidligt juleaftens dag ... af min mor ! SUK
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

I løbet af juleaften og i dag er der blevet spillet en del Logik for begyndere i det lille hjem. Et enkelt spil Risk Express er det da også blevet til!
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

... og så bød aftenen da lige på lidt Einfach Genial Knobelspass... :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply