Hvad har du spillet i dag? Januar 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Det lyder som om, I er kommet lidt skævt ind på dette så ellers udmærkede spil.
Det er meget muligt, men jeg vil (indtil videre) stå fast på at det er et spil der har mere potentiale for AP og downtime end de fleste (i face-to-face play, selvfølgelig). At temaet er solidt, tvivler jeg egentlig ikke på, problemet for mig er at det er så obskurt, at det ikke hjælper mig til at forstå/huske reglerne - hvilket jo ellers er en af de mest nyttige fordele ved et tema der giver mening i forhold til mekanismerne. At jeg kan veksle en spist polyp til en larve i samme farve, eller at jeg kan bruge en spist polyp på en gang for alle at gøre lyserøde koraller stærkere end orange, er ikke en tematisk forklaring der gør det nemmere eller mere intuitivt at huske på hvad de enkelte aktioner gør.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Tisdag aften blev det igen til en gang The Reef med min ældste datter. Men denne gang fik hun virkelig klø. Da jeg havde lavet min 5. babyfisk havde hun kun lige fået lavet nr. 2.

Onsdag skulle det igen være spilleaften, men kl. 19 blev jeg ringet op af min datters spejdergruppe om mindet om at vi havde grupperådsmøde, så jeg blev nødt til at aflyse i sidste øjeblik. Ærgeligt for nu havde Martin lige meldt sin ankomst :cry:

Lars
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Da jeg havde kørt min ældste datter til spejder, kom jeg hjem og fandt Skt. Petersborg midt på gulvet og min yngste datter i gang med at sætte det op. Hun ville egentligt have spillet det selv (hvor hun spiller alle fire spillere), men da jeg spurgte om hun ville spille med mig, tog det ikke mange sekunder før hun sagde ja.

Jeg scorede rigtig godt og vandt med 176 point over hendes 132 point.

Lars
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I går havde vi vores gamebuddies på besøg, og det blev en travl dag med masser af spil. Først testede vi When Darkness Comes, som dog ikke var det store hit, inden vi gik over til vores nye France/Italy-kort til Power Grid.

Inden aftensmaden tog vi et par slaw 6 Nimmt!, og efter maden kom Shadows over Camelot på bordet. Det var lidt ondere (læs: sværere), end jeg huskede det som, og selvom vi spillede det to gange, lykkedes det os ikke at vinde (og vi havde ikke en gang en traitor i blandt os).

Aftenen sluttede af med en omgang Den Fortryllede Labyrint, inden folk kapitulerede.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

I går eftermiddags fik vi spillet Einfach Genial hele familien. Til aften blev Mr. Jack og Schotten-Totten spillet. Det var første gang, vi prøvede nogle af de nye personer fra Mr. Jack-udvidelsen. Vi anvendte slagteren og anarkisten og umiddelbart er de både rimeligt intuitive og passer meget godt ind i spillet. Forhåbentlig kan udvidelsen puste lidt liv i spillet igen for os for det var et kært gensyn. Mit spil led dog voldsomt under, at det var så lang tid siden, jeg havde prøvet det, så allerede i tredje eller fjerde runde blev min sidste person (Mr. Jack) skilt fra og var afsløret. Imens min modstandere hånede mig for mit sidste træk, kunne jeg dog bringe ham ud af byen. Selvom sejren måske ikke afspejlede kvaliteten af mit spil, var det dog en fornøjelse at kunne sætte trumf på, imens jeg var ved at blive belært om hvordan jeg skulle have gjort! :wink:
frouvne, administrator

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Efter en brætspilsmæssig slatten start på det nye år, var det godt med en uge, hvor jeg fik spillet brætspil både onsdag og fredag. Så det nåede at blive til Wabash Cannonball, Tikal, Java, For Sale og Amun-Re i ugens løb.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Gæster igår bød lige på chancen for Set! og Enifach Genial. Sidstnævnte er altså lige på grænsen til at ryge ud af min samling igen. Som konen siger: "det er bare ikke sjovt at spille"... og så kan det jo i øvrigt være nok så elegant...
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

netsapiens wrote:Gæster igår bød lige på chancen for Set! og Enifach Genial. Sidstnævnte er altså lige på grænsen til at ryge ud af min samling igen. Som konen siger: "det er bare ikke sjovt at spille"... og så kan det jo i øvrigt være nok så elegant...
Nej, det mener I da ikke ... det er da et næsten Genialt spil .... selv børnene kan spille det ...

Men sig til, hvis du vil sælge, det kan være, at jeg har en aftager til dig.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg mener også at jeg burde synes det er et fedt spil.. men det synes jeg bare ikke... men det får lige et par chancer mere inden jeg afskriver det helt.
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

I dag blev det lige til et hurtigt (ca. 1 time) spil Colosseum. Jeg fik Race of Janus og Cavalry of Spartacus, og vallgte derfor at satse på heste og gladiatorer. Så jeg nøjedes med at købe en loge først, udvidde dernæst, købe Circus Maximus, og købe sæsonbilletter de sidste to ture. Circus Maximus blev derfor opført 3 gange, sidste gang kom der 84 tilskuere, og da de andre kun fik 77 og 61 tilskuere til deres shows gik det hen og blev dagens succes.

Lars
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

I går blev det til Wreckage og Carcasonne (som er blevet mere morderisk herhjemme - heldigvis tabte den store pirat de fleste af de overtagelsesforsøg han igangsatte - hæ).

I dag blev det til det første spil Conquest of Paradise mod Andreas - et stille spil, hvor vi ikke var så aggressive. Det tror jeg nok spillet kræver før end at det er rigtig sjovt.

Og her til aften en gang to-spiller Through the Desert.
Jesper Rugård Jensen
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

To spil Mr. Jack blev det til til aften, hvor vi endnu en gang fik introduceret et par af de nye personer. Rart at have fået genoplivet dette spil! :D
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote:To spil Mr. Jack blev det til til aften, hvor vi endnu en gang fik introduceret et par af de nye personer. Rart at have fået genoplivet dette spil! :D
Har I også fået prøvet kareten i spillet?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg fik den særdeles tvivlsomme fornøjelse af at spille Hønemor... spillet under alle andre... jeg elsker mine børn, og jeg elsker at være sammen med dem. Og spille Hønemor med dem beviser det :)
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary

Det sidste spil "Lost Cities"

Post by weilmann »

Min kæreste og jeg havde lige 20 minutter til overs i aftes, så vi kunne lige nå et spil Lost Cities, som vi ikke havde prøvet i lang tid.
Reglerne kom hurtigt til os, men vi nåede kun at spille to af de tre spil, vi havde aftalt - så gad hun ikke mere (jeg syntes da ikke jeg førte SÅ meget...).

Men selv jeg må indrømme, at spillet mest havde præg af tidsfordriv denne gang (vi var engang meget glade for det). Måske er man vokset fra det?

Nå, det er stadig højt placeret på min liste over "Gateway games" til introduktion for ikke-spillere, der måtte komme forbi.
Post Reply