Hvad har du spillet i dag? Februar 2008
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Vinterferie dag 4 (torsdag):
Først gik vi en lang tur, hvorefter min kone kørte op og købte ind. Imens spillede vi andre Zooloretto. Vi spillede med Isbjørn og 3 Nye Bygninger fra Michael Schachts hjemmeside som ekstre udviddelser.
Lilli fik både Isbjørnen og Souvenirbutikken, medens Larna nåede at købe Restauranten. Jeg fik ikke noget af det nye, men fik til gengæld fyldt alle mine indhegninger helt op. Slutresultatet blev at jeg fik 33 point, Lilli fik 27 og Larna fik 26 point.
Min mor og far var kommet, og havde taget Lea med. Lea læste bog imedens vi andre spillede Five Crowns. Det gik rigtig godt og jeg vandt med 133 point. Min mor blev nr. 2 med 149 point. Larna nr. 3 med 164 point. Min far blev nr. 4 med 193 point. Lilli blev nr. 5 med 199 point. Lisa tabte med 208 point.
Efter aftensmaden introducerede vi mine forældre til Bohnanza, som vi spillede to gange. Min far fattede det ret hurtigt, og vandte først spil. Far fik 16 point, Lilli fik 14 point, Lisa, Lea og min mor fik alle 12 point, og jeg måtte nøjes med 11 point.
Andet spil gik bedre for os gamle rotter. Lisa og jeg fik hver 14 point, min far fik 13 point, min mor fik 11 point, Larna fik 10 point og Lilli fik kun 9 point. Det var dog ret sent og det påvirkede uden tvivl både Larna og Lillis spil.
Både min mor og far var rigtig positive over spillet, og vil gerne spille det en anden gang.
Lars
Først gik vi en lang tur, hvorefter min kone kørte op og købte ind. Imens spillede vi andre Zooloretto. Vi spillede med Isbjørn og 3 Nye Bygninger fra Michael Schachts hjemmeside som ekstre udviddelser.
Lilli fik både Isbjørnen og Souvenirbutikken, medens Larna nåede at købe Restauranten. Jeg fik ikke noget af det nye, men fik til gengæld fyldt alle mine indhegninger helt op. Slutresultatet blev at jeg fik 33 point, Lilli fik 27 og Larna fik 26 point.
Min mor og far var kommet, og havde taget Lea med. Lea læste bog imedens vi andre spillede Five Crowns. Det gik rigtig godt og jeg vandt med 133 point. Min mor blev nr. 2 med 149 point. Larna nr. 3 med 164 point. Min far blev nr. 4 med 193 point. Lilli blev nr. 5 med 199 point. Lisa tabte med 208 point.
Efter aftensmaden introducerede vi mine forældre til Bohnanza, som vi spillede to gange. Min far fattede det ret hurtigt, og vandte først spil. Far fik 16 point, Lilli fik 14 point, Lisa, Lea og min mor fik alle 12 point, og jeg måtte nøjes med 11 point.
Andet spil gik bedre for os gamle rotter. Lisa og jeg fik hver 14 point, min far fik 13 point, min mor fik 11 point, Larna fik 10 point og Lilli fik kun 9 point. Det var dog ret sent og det påvirkede uden tvivl både Larna og Lillis spil.
Både min mor og far var rigtig positive over spillet, og vil gerne spille det en anden gang.
Lars
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Vinterferie dag 5 (fredag):
Min mor og far forlod os efter morgenmaden. Vi tog en smut til Slagelse for at købe fødselsdagsgaver og andre småting.
Da vi kom hjem besluttede vi os til at spille Five Crowns alle 5. Det blev et rigtig godt spil for mig, og jeg sluttede med 41 point. Lea fik 131 point, Larna fik 147 point, Lisa fik 157 point og Lilli tabte med 184 point.
Lisa og Lea gik til købmanden for at leje en video. Imens spillede vi andre 500. Jeg startede med at lave -25 point, men kom igen i de næste spil og endte på 525 point, med Lilli på 350 point og Larna på 165 point.
Efter dejlig aftensmad og en rigtig hyggelig film (Music & Lyrics/Et Sikkert Hit), spillede vi Colosseum igen. Det gik rigtig godt og jeg sluttede med at lave Isis' Afslørede Hemligheder med 90 tilskuere. Lisa lavede Apollos Galleier med 78 tilskuere. Lea lavede Circus Maximus med 66 tilskuere. Lilli lavede Ponierne fra Epona med 61 tilskuere. Larna lavede Merkurs Lyre med 60 tilskuere. Igen spillede vi med Intense Auction reglen, og jeg er stadig i tvivl om hvorvidt den forbedre spillet. Larna blev dog så skuffet, at hun proklamerede at hun aldrig mere gider at spille Colosseum igen.
Lars
Min mor og far forlod os efter morgenmaden. Vi tog en smut til Slagelse for at købe fødselsdagsgaver og andre småting.
Da vi kom hjem besluttede vi os til at spille Five Crowns alle 5. Det blev et rigtig godt spil for mig, og jeg sluttede med 41 point. Lea fik 131 point, Larna fik 147 point, Lisa fik 157 point og Lilli tabte med 184 point.
Lisa og Lea gik til købmanden for at leje en video. Imens spillede vi andre 500. Jeg startede med at lave -25 point, men kom igen i de næste spil og endte på 525 point, med Lilli på 350 point og Larna på 165 point.
Efter dejlig aftensmad og en rigtig hyggelig film (Music & Lyrics/Et Sikkert Hit), spillede vi Colosseum igen. Det gik rigtig godt og jeg sluttede med at lave Isis' Afslørede Hemligheder med 90 tilskuere. Lisa lavede Apollos Galleier med 78 tilskuere. Lea lavede Circus Maximus med 66 tilskuere. Lilli lavede Ponierne fra Epona med 61 tilskuere. Larna lavede Merkurs Lyre med 60 tilskuere. Igen spillede vi med Intense Auction reglen, og jeg er stadig i tvivl om hvorvidt den forbedre spillet. Larna blev dog så skuffet, at hun proklamerede at hun aldrig mere gider at spille Colosseum igen.
Lars
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Vi var forbi vores gamebuddies i dag, hvor der kom en bunke gode spil på bordet. Først stod det på en omgang Starcraft, som overraskede positivt - fedt layout, forskellige men balancerede racer og god variation mht. strategimuligheder. Vi var dog enige om, at bloker-modulet var for effektivt (og man bør spille uden). Det er et spil, hvor man helst skal være på samme erfaringsniveau, for der er mange ting at holde styr på, når man prøver det første gang. Jeg ser frem til at prøve det igen på et tidspunkt 
Efter aftensmaden tog vi en omgang Thurn and Taxis. Et fint light spil, som vi hyggede os med at prøve. Aftenen sluttede af med Elfenland, som er lidt mere brainburner, end man skulle tro ud fra oplægget.

Efter aftensmaden tog vi en omgang Thurn and Taxis. Et fint light spil, som vi hyggede os med at prøve. Aftenen sluttede af med Elfenland, som er lidt mere brainburner, end man skulle tro ud fra oplægget.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
I aftes blev der lejlighed til at kigge nærmere på flere spil!
Vi startede med at gennemgå reglerne til Santiago for at gøre Helle spilleklar til vort spil på Spielbyweb. Herefter tog vi fat på en klassiker her i hjemmet: Schotten-Totten. Endelig fik jeg introduceret Helle for reglerne til Hazienda, hvorefter vi tog et enkelt spil!
Til formiddag er jeg gentagne gange blevet ydmyget i Le Passe-trappe. Herefter skiftede vi over til Lord of the Rings, hvor vi endnu en gang i fællesskab formåede at besejre de mørke kræfter.

Til formiddag er jeg gentagne gange blevet ydmyget i Le Passe-trappe. Herefter skiftede vi over til Lord of the Rings, hvor vi endnu en gang i fællesskab formåede at besejre de mørke kræfter.
frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Sjovt, nok, har jeg spillet det sammeFrouvne wrote:I aftes blev der lejlighed til at kigge nærmere på flere spil!Vi startede med at gennemgå reglerne til Santiago for at gøre Helle spilleklar til vort spil på Spielbyweb. Herefter tog vi fat på en klassiker her i hjemmet: Schotten-Totten. Endelig fik jeg introduceret Helle for reglerne til Hazienda, hvorefter vi tog et enkelt spil!
![]()

Men ydmyget i Passe-Trappe - det blev jeg altså ikke...

- Andrea
- 2500+ indlæg
I dag prøvede jeg Reef Encounter, som ikke var så tørt som frygtet
Det er dog ikke et spil, jeg absolut må eje fremover, men det var ok.
Dernæst spillede vi Mykerinos, hvor jeg åbenbart ikke hørte ordentlig efter under regelforklaringen, for det gik helt helt galt! Af samme grund ved jeg heller ikke helt, hvad jeg skal mene om spillet, eftersom jeg spillede efter andre regler end resten af spillerne
Til sidst fik vi prøvet Sticheln - et kortspil, som har en hel del fællestræk med traditionelle kortspil - bare med omvendte regler! Det går meget ud på at give de andre points og selv undgå minuspoints, og det kan der hurtigt komme en del konspiration ud af.

Dernæst spillede vi Mykerinos, hvor jeg åbenbart ikke hørte ordentlig efter under regelforklaringen, for det gik helt helt galt! Af samme grund ved jeg heller ikke helt, hvad jeg skal mene om spillet, eftersom jeg spillede efter andre regler end resten af spillerne

Til sidst fik vi prøvet Sticheln - et kortspil, som har en hel del fællestræk med traditionelle kortspil - bare med omvendte regler! Det går meget ud på at give de andre points og selv undgå minuspoints, og det kan der hurtigt komme en del konspiration ud af.
- Helle
- 5000+ indlæg
Sjovt nok, har jeg spillet det samme som Andrea, Mykerinos var ok, men reglerne lidt forvirret forklaret - mens Reef Encounter bare er dræbende kedsommeligt - det er simpelthen for abstrakt og ventende til mig.Andrea wrote:I dag prøvede jeg Reef Encounter, som ikke var så tørt som frygtet![]()
- Andrea
- 2500+ indlæg
Hæ - det troede jeg, aldrig ville ske: at der er et spil, der er for abstrakt til dig - og som jeg ikke finder dræbende kedeligt!Helle wrote: Sjovt nok, har jeg spillet det samme som Andrea, Mykerinos var ok, men reglerne lidt forvirret forklaret - mens Reef Encounter bare er dræbende kedsommeligt - det er simpelthen for abstrakt og ventende til mig.

- Helle
- 5000+ indlæg
Ok, måske så ikke abstrakt, men det er da et besynderligt spil. Og kan jeg i øvrigt ikke lide, når jeg bliver spist, men endnu mindre tanken om at skulle ødelægge sig selv .... jeg har svært ved at se motivationen for at bygge op ... og normalt kan jeg endda godt lide vand og papegøjefisk, men selv ikke temaet kunne trække spillet ret meget op ...Andrea wrote:Hæ - det troede jeg, aldrig ville ske: at der er et spil, der er for abstrakt til dig - og som jeg ikke finder dræbende kedeligt!Helle wrote: Sjovt nok, har jeg spillet det samme som Andrea, Mykerinos var ok, men reglerne lidt forvirret forklaret - mens Reef Encounter bare er dræbende kedsommeligt - det er simpelthen for abstrakt og ventende til mig.
.... og nej, det var ikke fordi jeg fik klaps....
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Der er ikke grænser for hvad Reef Encounter kan gøre: Jeg blev f.eks. forkølet efter sidste spil!Helle wrote:Endog Mykerinos efterfølgende mistede sin magi, fordi kroppen var totalt drænet for energi ....Jens_Hoppe wrote:Yes! Jeg har en ligesindet hvad angår Reef Encounter!

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Helle
- 5000+ indlæg
Jeg hostede også lidt til morgen, og var klatøjet ...Jens_Hoppe wrote:Der er ikke grænser for hvad Reef Encounter kan gøre: Jeg blev f.eks. forkølet efter sidste spil!Helle wrote:Endog Mykerinos efterfølgende mistede sin magi, fordi kroppen var totalt drænet for energi ....Jens_Hoppe wrote:Yes! Jeg har en ligesindet hvad angår Reef Encounter!
Jeg føler mig virkelig forstået nu, Jens. Godt at læse dit indlæg.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 716 times
- Been thanked: 839 times
Helle wrote:Ok, måske så ikke abstrakt, men det er da et besynderligt spil. Og kan jeg i øvrigt ikke lide, når jeg bliver spist, men endnu mindre tanken om at skulle ødelægge sig selv .... jeg har svært ved at se motivationen for at bygge op ... og normalt kan jeg endda godt lide vand og papegøjefisk, men selv ikke temaet kunne trække spillet ret meget op ...
Der er ingen grænser for, hvad dette fortrinlige spil skal høre forJens_Hoppe wrote:Der er ikke grænser for hvad Reef Encounter kan gøre: Jeg blev f.eks. forkølet efter sidste spil!

Derudover kan jeg slet ikke forstå, hvad du finder så besynderligt ved spillet, Helle. Se Den Blå Planet, og du skal blive klogere!
Der er en masse dynamik i at lade sine koralrev brede sig og efterfølgende se det blive overrendt af et andet rev, der pludselig kan dominere ens egen koraltype. Det sjove ved at bygge op er jo netop, at man gafler point for det til sidst - og at finde den magiske grænse, hvor man scorer max. point uden at blive så stor, at man bliver spist af de andre.
Jaja, tør man sige perler for grisedyr? Jeg tror det næsten. Jeg tror jeg i protest vil sætte mig over i et hjørne og bygge flerfarvede papegøjefisk.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Helle
- 5000+ indlæg
Jamen, Jacob, jeg er glad for at der er klogere dyr end jeg på planeten, jeg kan godt reglerne, men jeg kan måske bare ikke overskue spillet, har ikke overblikket og fornemmelsen, og synes, at det er underligt, at man kan slutte spillet efter ganske få ture, man får sådan lidt paranoia ...Gunness wrote:Helle wrote:Ok, måske så ikke abstrakt, men det er da et besynderligt spil. Og kan jeg i øvrigt ikke lide, når jeg bliver spist, men endnu mindre tanken om at skulle ødelægge sig selv .... jeg har svært ved at se motivationen for at bygge op ... og normalt kan jeg endda godt lide vand og papegøjefisk, men selv ikke temaet kunne trække spillet ret meget op ...Der er ingen grænser for, hvad dette fortrinlige spil skal høre forJens_Hoppe wrote:Der er ikke grænser for hvad Reef Encounter kan gøre: Jeg blev f.eks. forkølet efter sidste spil!Reef Encounter har faktisk tidligere udløst flodbølger i Panama og givet tre uskyldige burmesiske børn fåresyge.
Derudover kan jeg slet ikke forstå, hvad du finder så besynderligt ved spillet, Helle. Se Den Blå Planet, og du skal blive klogere!
Der er en masse dynamik i at lade sine koralrev brede sig og efterfølgende se det blive overrendt af et andet rev, der pludselig kan dominere ens egen koraltype. Det sjove ved at bygge op er jo netop, at man gafler point for det til sidst - og at finde den magiske grænse, hvor man scorer max. point uden at blive så stor, at man bliver spist af de andre.
Jaja, tør man sige perler for grisedyr? Jeg tror det næsten. Jeg tror jeg i protest vil sætte mig over i et hjørne og bygge flerfarvede papegøjefisk.
Men så er det jo, for at gentage mig selv, godt, at kloge hoveder, har kloge hoveder at nyde spillet med ....
Jeg kan bare bedre lide Taluva, Taj Mahal, Hazienda og lignende ... altså grisemad til grise