Andrea wrote:Men det er også en fjollet reaktion fra brugerne - spillet bliver jo ikke dårligere af, at udgiveren opfører sig stupidt?
Standardsvaret er selvfølgelig, at man på BGG (officielt) rater ud fra et "ønske om at spille spillet igen" (snarere end blot ud fra hvor "godt" spillet er), og det kan reelt meget vel ændre sig hvis udgiveren er dum.
Jeg har altså ikke det store problem med at se ratingsystemet blive brugt politisk, som det bliver her. I forvejen er ratings jo bare ... fluff, for at folk kan føle at de er med til at bidrage lidt. Selvfølgelig kan rating-aktioner som denne jo i visse tilfælde tænkes at skade udgiveren af spillet, og mens det generelt er lidt ubehageligt, har jeg lidt svært ved at synes at det er synd for GW.
At jeg så ikke tror at aktionen mod GW har den store effekt i dette tilfælde, er en helt anden sag. I forvejen er GWs spil lidt marginale i forhold til BGG generelt. Desuden er GW et stort og veletableret firma, og endelig er det her jo bare et forsøg på at dumpe et spil som allerede er udsolgt!