Space Hulk

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Space Hulk

Post by Oseali »

Nogen herinde som har fået fat i spillet? Jeg ville lige vente med at købe spillet, og opdagede i dag at den er totalt udsolgt.. Hvilket er meget øv, vil gerne have en æske :) Kan huske fra dengang jeg var yngre og spillede spillet sammen med en klassekammerat, så der er meget nostalgi jeg gerne vil opleve.

Nogen der ved om der står nogle i en lokal butik et eller andet sted? Eller som har prøvet det og kan sige det ikke er så godt, var jo en del yngre dengang jeg spillede 2nd version :)
Image
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy

Re: Space Hulk

Post by larkin »

Jeg er også nysgerrig nysgerrig nysgerrig
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Da jeg var i Paris i sidste uge, kom jeg forbi en GW butik i Versaille (ca. 200 meter efter stationer, 800 meter før slottet) om torsdagen og de havde på daværende tidspunkt ca. 15 spil stående i vinduet.

Spillet var dog en smule dyrere end hjemme i Danmark, og jeg tror ikke de måtte sælge dem før om lørdagen, så jeg gik slet ikke ind og spurgte.

Ikke at jeg tror det hjælper dig ret meget, men syntes lige jeg vil nævne det :D
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Hehe medmindre den Paris du nævner ligger uden for Lemvig, og består af 5 huse, så er der lidt langt at køre for at hente et spil der :)
Image
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Jeg købte Space Hulk som en forudbestilling fra GW's online store. Der er bare nogle ting her i livet man SKAL have. 8)

Nu ved jeg ikke hvor i landet du har forhørt dig. Skal det være i lokalområdet? Ellers har de en fysisk butik i København et sted, såvidt jeg ved. Kunne jo være de sendte ud.

Spillet holder 100% skal jeg lige sige. Fik spillet 4 scenarier i går og det er præcist som man husker det fra de gode gamle dage.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Først en disclaimer: Jeg er ikke figurspiller. Jeg er ikke Games Workshop-fan, og har aldrig været det - selv i mine unge år. Min umiddelbare indskydelse er, at W40k universet virker lidt ... latterligt, snarere end sejt.

Når det er sagt, er Space Hulk et af de GW-spil jeg holder rigtigt meget af. Det er godt designet, spændende, uhyre tematisk, og taget i betragtning af at vi har med et nørdet SF-spil at gøre, er det utroligt elegant, for nu at anvende lidt moderne terminologi på det.

Jeg har selv en 1. udgave liggende et eller andet sted, men det kribler da lidt i fingrene for at anskaffe det nye også...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Rune Petersen wrote:Jeg købte Space Hulk som en forudbestilling fra GW's online store. Der er bare nogle ting her i livet man SKAL have. 8)

Nu ved jeg ikke hvor i landet du har forhørt dig. Skal det være i lokalområdet? Ellers har de en fysisk butik i København et sted, såvidt jeg ved. Kunne jo være de sendte ud.
Så vidt jeg er orienteret, har de heller ikke flere, og kan ikke få flere fra fabrikken. Dem der er produceret er sendt ud til kunderne eller til butikkerne, og langt de fleste butikker har udsolgt.

Man kan undre sig over GWs strategi, når det viser sig at de kan slæge et brætspil så hurtigt, hvorfor de så ikke laver noget mere af den type.
Rune Petersen wrote:Spillet holder 100% skal jeg lige sige. Fik spillet 4 scenarier i går og det er præcist som man husker det fra de gode gamle dage.
Men så er jeg da glad for at jeg ikke købte det, for jeg har jo alt (og lidt til) fra første udgaven.

Kan du nævne forskellene, evt. komme med en lille anmeldelse/sammenligning med 1st/2nd edition?

Lars
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Oseali wrote:Hehe medmindre den Paris du nævner ligger uden for Lemvig, og består af 5 huse, så er der lidt langt at køre for at hente et spil der :)
Jo da, hvis de også har en station og et stort slot i baghaven der hedder Versaille, så er det vist den. Ellers skal du bare fortsætte sydpå til du møder den næste Paris.

Lars
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Kan du nævne forskellene, evt. komme med en lille anmeldelse/sammenligning med 1st/2nd edition?
Nu er det længe siden jeg har ejet 1. udgaven, men såvidt jeg husker er der ikke særligt mange forskelle. Det minder meget om det oprindelige Space Hulk inkl. Deathwing udvidelsen. Jeg tror at der er nogle små forskelle i nærkampsvåbnene (i hvert fald iflg. en tråd på BGG), og Space Marine spilleren har altid den samme mængde tid til at udføre sin tur uanset hvor mange ledere der er på brættet. Command points fungerer en lille smule anerledes end jeg husker, men ellers er spillet det samme som 1. udgave.

Hvis du har 1. ed er der således kun grund til en opgradering for at få den forkromede præsentation med.

Her er en anmeldelse der går i dybden med regelforskelle: http://www.boardgamegeek.com/thread/439485
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Nå, var i Dragonslair i Aalborg, han havde haft et enkelt eksemplar, men det var lovet væk inden det kom på hylderne, så spillet virker helt mytisk :)

Oh well, så sparede jeg de 600 kr, det bliver hustruen jo nok også glad for :)
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Jeg skulle til at skrive, at hvis du var virkelig desperat, havde Troll & Toad (i USA) eksemplarer til salg for $100 (dertil kommer selvfølgelig så en sikkert uhyrlig fragt- plus told/moms-udgift). Men jeg kan se, at de nu har sat prisen op til $150 på deres sidste eksemplarer - det fri marked for fuld udblæsning! :roll:

Bortset fra det er Space Hulk 3rd Edition sprunget op ad BGG's ratingliste med rekordfart, og er nu nr. 21 med et råt gennemsnit på over 9! Er der nogen der tør gætte på, hvor det ender henne på listen? ;)
What are you, like 80?
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy

Post by larkin »

Jens_Hoppe wrote:Jeg skulle til at skrive, at hvis du var virkelig desperat, havde Troll & Toad (i USA) eksemplarer til salg for $100 (dertil kommer selvfølgelig så en sikkert uhyrlig fragt- plus told/moms-udgift). Men jeg kan se, at de nu har sat prisen op til $150 på deres sidste eksemplarer - det fri marked for fuld udblæsning! :roll:

Bortset fra det er Space Hulk 3rd Edition sprunget op ad BGG's ratingliste med rekordfart, og er nu nr. 21 med et råt gennemsnit på over 9! Er der nogen der tør gætte på, hvor det ender henne på listen? ;)

Jeg tør ikke gisne - men siden du skrev har Space Hulk kravlet ned på 18. pladsen :shock: Sehr Schnell
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

De må da for pokker få produceret endnu et oplæg når efterspørgslen er så massiv (men mon ikke hype også er med til at holde efterspørgslen kunstigt oppe?).

Jeg har læst enkelte steder, at nogle WH40K spillere køber Space Hulk alene for de særdeles flotte figurer. Mon der vil dukke en del "strippede" versioner op på eBay hen ad vejen?
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

14. pladsen i dag! :shock:
What are you, like 80?
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Skulle aldrig have startet denne tråd, bliver endnu mere trist over at jeg ikke har kunnet få fat i spillet :) typisk!!
Image
Post Reply