Hvad har du spillet i dag? December 2007
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Efter den traditionsrige pakkeleg
blev der lejlighed til en smule mere seriøse sysler: Filou blev pakket ud af folien og gav et virkelig godt førstehåndsindtryk. Spillet er meget simpelt at lære og selvom der er en del, der er udenfor ens kontrol, lægger det op til en række forskellige strategier, der giver mig mod på og lyst til at prøve det igen!

frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
I gaar blev det til 3 gange Bang! med 3-spiller reglerne. Igen var det Calamity Janet der vandt, saa mon ikke hun er en af de bedre personer at spille.
I dag blev det til to gange 4-spiller Bang!, og for en gangs skyld vandt vores Renegade det ene spil.
Derudover fik jeg laest regler til en af mine julegave fra min kone: Colosseum, som just blev koebt denne formiddag.
Lars
I dag blev det til to gange 4-spiller Bang!, og for en gangs skyld vandt vores Renegade det ene spil.
Derudover fik jeg laest regler til en af mine julegave fra min kone: Colosseum, som just blev koebt denne formiddag.
Lars
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I dag kom et af de tunge brætspil på bordet.... men før det spillede vi lige en omgang Filou! Det virkede dog ikke helt så balanceret, som vi havde opfattet det som - bl.a. blev en af spillerne blanket af i starten og havde svært ved at komme ind i spillet igen i mange runder. Vi har dog ikke mistet modet, men smider det snart på bordet igen.
Og dernæst kom nu-fyrer-vi-lige-seks-timer-af-på-ét-brætspil: War of the Ring! Det var en ganske interessant oplevelse - der blev grinet, bandet, knurret og måbet, og sejren blev mere tight, end vi havde frygtet (bl.a. fordi begge sider lavede flere fejl, da ingen af os kender os spillet så godt endnu).
Mens der blev lavet aftensmad, kom Ca$h'n'Gun$ på bordet, og der blev rigtig fægtet med guns. Jeg tror dog, at det bliver endnu sjovere, hvis man er fem eller seks spillere, men det må jo komme an på en prøve på et tidspunkt.
Return of the Heroes kom på bordet, og ligesom Prophecy imponerede det ikke synderligt. Det var svært at blive helbredt efter kamp, og der var lidt for megen tilfældighed over at dingle rundt på brættet. Jeg er ved at være noget skeptisk over for en del af fantasy-spillene...
Aftenen sluttede af med Ark inkl. udvidelse - vi nåede dog ikke at blive helt færdig, men umiddelbart virker det til, at udvidelsen giver flere muligheder og mindre frustration, når man skal placere dyr (?).
Og dernæst kom nu-fyrer-vi-lige-seks-timer-af-på-ét-brætspil: War of the Ring! Det var en ganske interessant oplevelse - der blev grinet, bandet, knurret og måbet, og sejren blev mere tight, end vi havde frygtet (bl.a. fordi begge sider lavede flere fejl, da ingen af os kender os spillet så godt endnu).
Mens der blev lavet aftensmad, kom Ca$h'n'Gun$ på bordet, og der blev rigtig fægtet med guns. Jeg tror dog, at det bliver endnu sjovere, hvis man er fem eller seks spillere, men det må jo komme an på en prøve på et tidspunkt.
Return of the Heroes kom på bordet, og ligesom Prophecy imponerede det ikke synderligt. Det var svært at blive helbredt efter kamp, og der var lidt for megen tilfældighed over at dingle rundt på brættet. Jeg er ved at være noget skeptisk over for en del af fantasy-spillene...
Aftenen sluttede af med Ark inkl. udvidelse - vi nåede dog ikke at blive helt færdig, men umiddelbart virker det til, at udvidelsen giver flere muligheder og mindre frustration, når man skal placere dyr (?).
- Larsine
- 2500+ indlæg
Er det ikke et 2-personers spil?Andrea wrote:Og dernæst kom nu-fyrer-vi-lige-seks-timer-af-på-ét-brætspil: War of the Ring! Det var en ganske interessant oplevelse - der blev grinet, bandet, knurret og måbet, og sejren blev mere tight, end vi havde frygtet (bl.a. fordi begge sider lavede flere fejl, da ingen af os kender os spillet så godt endnu).
Jeg mener at have laest reglerne en gang, og de skrev vist at man kunne spille det op til 4 spillere, men det var vist som at spille skak med to spillere paa hver side.
Jeg har spillet meget Ark, og jeg synes altsaa ikke at det bliver bedre med udviddelsen, bare en smule laengere. Der er nogle af dyrene der er interessante, og som skaber nogle nye situationer, men de er altsaa ogsaa en smule fjollede (f.eks. snemanden).Andrea wrote:Aftenen sluttede af med Ark inkl. udvidelse - vi nåede dog ikke at blive helt færdig, men umiddelbart virker det til, at udvidelsen giver flere muligheder og mindre frustration, når man skal placere dyr (?).
Derudover er det irriterende at man ikke har faaet opdaterede referencekort med, saa man ikke nemt kan se hvor mange af de forskellige typer dyr der er med i spillet.
Lars
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Fortrinsvist et topersonersspil, der dog også kan spilles af fire personer.Larsine wrote: Er det ikke et 2-personers spil?
Det er jeg så ikke enig iJeg mener at have laest reglerne en gang, og de skrev vist at man kunne spille det op til 4 spillere, men det var vist som at spille skak med to spillere paa hver side.

For det første er det slet ikke så kedeligt som skak (

Enig!Derudover er det irriterende at man ikke har faaet opdaterede referencekort med, saa man ikke nemt kan se hvor mange af de forskellige typer dyr der er med i spillet.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
WOTR: Jeg har spillet det meget både som to-personers spil og med flere spillere. Rent balance-mæssigt fungerer det bedst med to spillere (balancen rykkes en del med de specialregler der indføres når man er flere), men jeg har alligevel nydt mine multi-player erfaringer meget. Med flere spillere på hver side opnår man at man pludselig skal koordinere og dele ressourcer med en medspiller, og det er ikke uinteressant.
Personligt har jeg i julen fået introduceret min gamle mor og hendes mand for et par tyske filler-klassikere; Heckmeck og Geschenkt. Begge blev (naturligvis) godt modtaget.
Personligt har jeg i julen fået introduceret min gamle mor og hendes mand for et par tyske filler-klassikere; Heckmeck og Geschenkt. Begge blev (naturligvis) godt modtaget.

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Nej, det skulle da lige være at droppe brætspillet helt, så jeg ikke går der med dårlig samvittighed over en spilsamling på mange spil, der ikke bliver spillet ...Andrea wrote:Eller også er der potentiale for et nytårsforsæt her?Helle wrote:Jeg har simpelthen ikke fået spillet noget som helst i julen. Jeg tror simpelthen, at jeg må indse, at jeg bare ikke længere har mulighed for at spille hver uge, og at lange spilledage bliver sværere efterhånden ... suk....
- Larsine
- 2500+ indlæg
I dag er det foreloebig blevt til to spil Zooloretto, som jeg faldt over i en boghandel til kun £20. Vi opdagede midt i andet spil at vi glemte at udbetale penge for de fyldt folde, og det betoed jo at vi konstant manglede penge.
Men ellers synes jeg at det var et glimragende spil, maaske ogsaa fordi jeg vandt begge spil
Lars
Men ellers synes jeg at det var et glimragende spil, maaske ogsaa fordi jeg vandt begge spil

Lars
Jeg spillede Hammer of the Scots i går - i rollen som englænderne og scenariet The Bruce. For første gang prøvede vi at skotterne løb af med sejren. Eller, det vil sige, jeg "gav op" i tredje sidste tur.. Trætheden var så småt ved at melde sig kl halv to.
Tilgengæld må jeg sige, at HotS i den grad er en succes herhjemme - et relativt simpelt spil med mange aspekter. Og så har jeg lidt på fornemmelsen, efter blot 5 spil, at The Bruce i højere grad giver skotterne en chance. Scenariet Braveheart har indtil videre endt i store sejre til englænderne (blandt andet en stor sejr til mig i trejde år!).
Tilgengæld må jeg sige, at HotS i den grad er en succes herhjemme - et relativt simpelt spil med mange aspekter. Og så har jeg lidt på fornemmelsen, efter blot 5 spil, at The Bruce i højere grad giver skotterne en chance. Scenariet Braveheart har indtil videre endt i store sejre til englænderne (blandt andet en stor sejr til mig i trejde år!).