Tirsdag blev første regulære tirsdagsmøde med Krash som deltager. Jesper har flyttet sig til torsdags-spilledage, og Martin skulle køre sønnen til håndbold. Men så er det jo at have venlig nabo i nærheden!
Vi lagde ud med
The Cave, som jeg ikke havde de store forhåbninger til. Jeg købte det i Essen fordi bjergbestigningsspillet K2 jo opnåede en vis popularitet, selv mon gruppe aldrig kunne få det til at fungere (første spiller til toppen blokkerede simpelthen for de andre spillere, og det temmelig kedelig kedeligt i længden). Men nu man under jorden, og da der ikke er et fast bræt kunne der umuligt danne sig det samme problem.
Desværre viste en nærlæsning af reglerne, at spillet blot er af den sædvanlige type udforskningsspil: træk en brik, flyt lidt, tag nogle point,
rinse 'n' clean. Men prøves skulle det naturligvis.
Heldigvis var det lidt bedre end jeg frygtede. Men ikke meget. Nu vandt jeg spillet, så måske hjalp det også på det. Men det er absolut i den lettere genre, så ikke noget umiddelbart kan anbefale.
6/10
Så var nu sjovere at hente
Borgene i Bourgogne. For første gang med de 4 nye bonusbrikker. Jeg finder at spillet er bedst med 4 spillere, fordi man jo mangler nogle brikker når man er færre, og disse fire ekstra brikker, forstærker jo dette problem. Desuden er de temmelig stærke, så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal synes om dem. Eivind fik
Geden, som dels tæller som et femte dyr, men samtidig tæller som alle de andre dyr også, så den endte med at give an bonus på 15 point. Jeg fik først fat i
Parken, som tæller som en selvstænding bygning med en valgfri egenskab taget fra de andre bygninger. Desuden tæller den som en anden valgfri bygning bed slutscoringen. da jeg aldrig fik købt mig en slutscoringsbrik, fik jeg kun glæde af de to første egenskaber.
Utilbørlig vigtig var til gengæld
Spillerrækkefølge-bonusbrikken. Da jeg fik bygget den ville jeg altid ligge øverst i den spillerrækkefølge-stak som jeg befandt mig i. Så kun spillere lå foran mig ville få tur før mig. Den var rigtig god!.
Den sidste bonusbrik , som giver ejeren ret til købe 2 arbejdere for 1 penge til enhver tid, nåede ikke i spil.
Evind vandt en sikker sejr, med mig haltende bagefter, og Kenneth på sidstepladsen.
9/10
- Øjeblikkets Top 5 Favoritter: