Hvad har du spillet i dag? December 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

I dag er det blevet til 2 x Filou, et herligt gensyn med Alhambra, 2 x Downfall of Pompeii samt 3 x Coloretto.

Aaahhh! :)
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Vel tilbage i Danmark var det tid til endeligt at få spillet Colosseum. Det blev et 3 spiller spil, og jeg lå næsten hele tiden på en 2. plads. Men da jeg var sidst i sidste tur, så jeg at jeg rent faktisk havde mulighed for at lave Cæsars Triumptog (selvom der manglede et par stridsvogne og en enkelt musiker), så jeg endte med 76 point i sidste tur, og min nærmeste modstander havde 71.

Helt klart et spil der holder, og som skal spilles mange gange.

Senere på aftenen blev vi introduceret til Planken ud Knud!, som Ekstra Bladet har udgivet. Jeg elsker Peter Ingemanns satiriske tegninger, og hvis man er til drikke spil kan det sikkert også være ret sjovt. Men vi spillede det med børn fra 8 år, teenagere og deres forældre, i alt 18 mennesker.

Og hvis ikke det spilles som et drukspil, så holder det simpelthen ikke. Hvor sjov er det at skulle drikke en ubåd og et tårn på 30 sekunder, når ubåden består at vand og cola, og tårnet består at vand, cola og en kiks? Det var en teenager, og han ville gerne have haft øl og snaps, men det mente hans far ikke han kunne tåle)!

Ikke et spil som jeg selv vil invistere i, men sikkert gerne spille sammen med den rette målgruppe.

Lars
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Året sluttede af med en lille slutspurt på den spilmæssige front, da vi havde pakket rygsækken med spil, da vi tog til årets nytårsaftensarrangement. Udvalget af spil var præget af at skulle kunne spilles med folk uden den store spilerfaring og børn.

For mit vedkommende indledtes den spilmæssige del med et spil Project X, jeg kort blev introduceret for under Spiel 2006. Dette var dog mit første spil. Spillet har sine svagheder, når det gælder at være meget præcis i sine definitioner af, hvad opgaverne går ud på. Da spillet er et rigtigt familiespil gør det dog ikke så meget. Herefter blev Tsuro sat på bordet. Tsuro er et rigtig godt lille spil og udover det faktum at jeg beklageligvis var den første, der udgik, var spillet som vanligt en succes. Så var det tid til at spille et spil, hvor børnenes færdigheder virkelig kunne komme til udfoldelse: Trivial Pursuit: Disney. I al beskedenhed klarede jeg mig ikke så ringe endda takket være intensive studier af Pixars udgivelser! :wink: Året blev sluttet af med nogle spil Set! og endelig Coloretto, der først sluttede få minutter før årets udgang. Årets sidste spiloplevelser var så gode, at det nye år ikke var særlig gammelt før vi igen var tilbage ved spilbordet! :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply