Onsdag stod den på
Paladins of the West Kingdom. Her i anden gennemspilning var der en masse mekanismer, der faldt på plads, og spillet flød langt bedre for mit vedkommende. Min ærede modspiller (aka kone) havde uheldigvis ikke prøvet det før, så der var noget af en indlæringskurve.
Jeg savner stadig noget interaktion, og selv om her er virkelig mange muligheder for at tænke fremad og planlægge, føles det hele stadig lidt rigeligt tørt. Jeg kan i alt fald ikke helt forstå dens nr. 120-placering på BGGs topliste. Nuvel, det skal bestemt prøves nogle flere gange, men en nyklassiker a la GWT er det ikke.
Og så var det jo desværre tid til den aflyste Djengis-weekend. Vi skulle have været af sted tre mand høj, men alle fire indvilligede i at prøve at få spillet lidt forskelligt. Fredag spillede vi igen
Treasure Island, hvor jeg endnu engang agerede Long John Silver, der gemte min skat og prøvede at lede de andre pirater på vildspor. På papiret er spillet meget simpelt, men som Silver skal man virkelig holde tungen lige i munden mht de hints, man giver, og der er en interessant gruppedynamik mellem de øvrige spillere, der i princippet bør hjælpe hinanden, men også føler behov for at lyve lidt ind imellem for ikke at hjælpe de andre
for meget. Ens noter og overtegnede kort kan hurtigt blive meget uoverskueligt
Lørdag gik der Pokemon i den, så vi skulle frem til søndag for at komme videre. Vi lagde ud med
Museum, som jeg har haft stående i alt for lang tid. Grundspillet er et relativt simpelt set collection-spil, der især brillerer med Vincent Dutraits fantastisk flotte illustrationer. Hver spiller arbejder på at indrette sit eget museum med kunst fra fire verdensdele. Hvis man hamstrer for meget fra specifikke områder, får man folkestemningen på nakken og dermed minuspoint for kort fra disse områder. Heldigvis kan man aflevere sine minuskort til sine modspillere

Ikke noget stort spil, men fin familieunderholdning. Resten af dagen gik med
Sagrada, to sager i
Witness (jeg elsker det spil) og
Villagers. Alt i alt en udmærket erstatning for con'en. Vi glæder os dog stadig til den ægte vare næste år.