Ind imellem støder jeg på spil, hvor jeg tænker "det ser vildt spændende/flot/interessant ud - men det er desværre ikke min type spil". Det kan f.eks. være
Junta, hvor jeg synes, at spilideen er ret genial, eller
Vampire: Prince of the City, hvis tema jeg elsker - men jeg er bare ikke til backstabbingspil
Alligevel kan jeg godt blive fristet til at købe et spil, selvom jeg har en mistanke om, at det ikke bliver blandt de spil, jeg til enhver tid vil smide på spilbordet. F.eks. overvejer jeg at købe
Mall of Horror - mest af alt pga. temaet - men også
The Hell Game har jeg flere gange kigget på. På Fastaval fik jeg mulighed for at gramse

lidt på sidstnævnte spil, da den velassorterede brætspilscafé havde det med, og det var en sand fornøjelse at sidde og kigge kortene igennem. Faktisk så meget, at jeg besluttede mig for, at det må jeg erhverve mig på et tidspunkt - om ikke andet så for at bruge det til at udsmykke mit kommende gaming rum! (altså det værelse til brætspil, som vi skal indrette, når vi vinder en masse millioner og køber et hus

).
Nu hvor jeg også havde mulighed for at kigge nærmere på spillet, så fandt jeg ud af, at jeg nok godt kan finde på at spille det som topersoners spil (der er trods alt grænser for, hvor meget backstabbing og forhandling, der så er i spillet

).
Er der andre, der har overvejet at købe spil, som egentlig ikke matcher ens 'normale' ønsker til et brætspil - og i så fald hvilke og hvorfor?