Månedens spiloplevelse juni 2024

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 630 times
Been thanked: 917 times

Månedens spiloplevelse juni 2024

Post by Frouvne »

Juni var der lidt tørke i spillede brætspil hos mig. Hvis man rensede listen for børnespil ville det virkelig se usselt ud. Så det gør jeg ikke! :wink:

Monza - 14
5-Minute Mystery - 5
Gizmos - 2
Go Go Gelato! - 2
Klumpeduns - 2
The Lord of the Rings: The Card Game – Revised Core Set - 2
Order Overload: Cafe - 2
Socken zocken - 2
Speed Colors - 2
Daybreak - 1
Fauna - 1
Harmonies - 1
Hegemony: Lead Your Class to Victory - 1
The Key: Murder at the Oakdale Club - 1
Project L - 1
Sail - 1
Sea Salt & Paper - 1

Allerede for en måned siden, da jeg evaluerede maj måneds spil, muntrede jeg mig med, at jeg nok godt turde skrive indlægget for denne måned samtidig. I kalenderen var der nemlig allerede plottet spilaftale ind med Hegemony: Lead Your Class to Victory på menuen og det måtte selvsagt blive månedens spiloplevelse. Og sådan er det også endt! Det var slet ikke så intimiderende, som man kunne frygte og vores to-spillers spil kom til at glide overraskende fint.

På de sekundære placeringer er der dog en række spil hvoraf jeg håber flere kommer til at fylde en del i den kommende måned, hvor hele familien har sommerferie. Sail og Harmonies har jeg indkøbt som sommerferiespil. Tænker dog at de kan få konkurrence af et par gamle spil fra hylderne, der også blev spillet denne måned: Fauna og Project L Månedens sidste dage bød dog på et par spil, der godt kan tænkes at overhale indenom. Gizmos kunne godt blive et spil jeg kommer til at holde rigtig meget af og Daybreak har potentialet til at levere oplevelser i Pandemic-kategorien men i en måske lidt mindre elegant men mere gamer-venlig kategori.
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 834 times

Re: Månedens spiloplevelse juni 2024

Post by Gunness »

Juni:
Harmonies - 6
Mind MGMT - 2
Sirens - 2
1902 Méliès - 1
Ark Nova - 1
Can't Stop - 1
Endless Winter: Paleoamericans - 1
Five Tribes: The Djinns of Naqala - 1
Hegemony: Lead Your Class to Victory - 1
PARKS - 1
The Red Cathedral - 1
Sail - 1

Set på statistikken har Harmonies klart været en god investering. Jeg er ikke overbevist om langtidsholdbarheden, men som hurtigt og enkelt spilfix kan det afgjort noget. Sail var også en sjov filler og en mere underholdende trick taker end f.eks. The Crew.
Mind MGMT var et interessant bekendtskab, men jeg er ganske godt tilfreds med at have Beast i samlingen i stedet. Endless Winter var til gengæld en klokkeklar succes, og det er tilstrækkeligt tilgængeligt til, at det nok skal komme mere på bordet.
Men som Allan vil jeg pege på Hegemony som månedens absolut bedste oplevelse. Jeg har tænkt meget på det siden og glædet mig meget til at få det på bordet igen - det skulle gerne ske på fredag :) Jeg er spændt på, hvad det vil gøre ved spillet at få middelklassen med, men foreløbigt er der sikkert tilstrækkeligt at gruble over med to spillere.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Post Reply