Jeg foretrækker spil, hvor der er mulighed for interaktion mellem spillerne, men i hvor høj grad er jeg til gengæld lidt uklar på. Det bliver på den ene side sjovere, hvis man kan påvirke de andre spillere undervejs i spillet (på den måde engagerer man sig mere i spillet samt har større indflydelse på, om andre har mulighed for at vinde), men på den anden side kan det jo være meget rart selv at have 'helle', så man er sikker på, at man f.eks. ikke kan få frataget allerede tjente victory-point.
Skal jeg komme med et par eksempler, så mener jeg f.eks., at Bootleggers er et eksempel på et spil, hvor der ikke er nok interaktion. Da vi spillede det på Viking Con, var der på et tidspunkt en spiller, der begyndte at trække fra pointmæssigt, og ingen af os andre have mulighed for at gøre noget overhovedet. Det var selvfølgelig meget rart for vedkommende, men gjorde slutningen af spillet ret tam.
Omvendt prøvede jeg så Attika for nogle uger siden, hvor jeg blev ved med at glemme, at de andre spillere sagtens kunne blande sig temmelig meget i det område, hvor jeg startede i spillet, og det var lidt irriterende, for jeg blev ved med at tænke på det som mit 'hood'