Jeg blev lidt interesseret i hvad netsapiens skrev ang. de egnsbestemte drikkespil.
Jeg vil tillade mig at starte med skumpuler: Det er beskrevet i en forkert version her
Skumpuler
Der spilles med ét sæt kort, hver spiller har 4 kort, når man lægger ét kort af gangen, skal man summere alle kortene der tidligere er lagt sammen, og derefter lægge sit eget kort til. Man skal sige tallet højt, og må IKKE rode i bunken - man spiller med urets retning. Hører man ikke tallet, er det bare synd. Trækker man ikke et nyt kort fra bunken, er det bare synd. Man kan smide 3 ens, det gælder som 0, og man må derefter trække tre nye kort. Es gælder som 1 eller 13 - alle billedkort er +10 eller -10. Joker gælder som 0, samt man må tage en halv "straf" for at tabe. 2'ere vender spillets retning eller gælder for 2. der må maks spilles til 99.
Kan man ikke lægge kort til bunken, så den ikke når over 99, lægger man alle sine kort på bordet, og vender det første kort i den draw-bunke. Er dette kort en 10'er, 2'er joker, når man tre ens, eller er det småt nok til at kunne lægges til uden at nå over 99, tager man sine kort op igen. Får man en konge i denne situation, hedder det "brandbil" og man må tage dobbelt "straf". Får man en dame, må man hånes. Uanset hvad er man "skumpuler".
Bliver man skumpuler tre gange ialt, må man løbe huset rundt nøgen ikke påklædt andet end en guitar og sokker.