Mit kæreste eje...

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Mit kæreste eje...

Post by Frouvne »

Hvilket spil er dit kæreste eje?

Er der fordi det er det bedste spil? Knytter der sig en speciel historie til spillet ? Eller er der en helt anden grund til, at det netop er dette spil, der er dit kæreste eje?
frouvne, administrator

Image
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by stoffer »

Hero Quest. Spillede det da jeg var bette. Mit første rigtige spil hvor jeg kunne bruge fantasien og sidde og nørde med det, selvom der ikke var nogen og spille med.

Fantastisk spil / semi-bordrollespil.

edit:
Fantastisk spil / semi-bord-hack'n'slash-"rollespil" (karakter-spil).
:::...---== Bananlikør ==--...:::
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Jeg har ikke rigtig nogle gamle spil jeg også synes er gode. Ellers ville det være heroquest(Som jeg solgte)

Kæreste eje: War of the Ring
Samtidig den største kasse :P
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Det må være et af mine gamle spil - alene af den grund, af et nyt spil som er let at erstatte aldrig ville være noget jeg ville være sådan rigtig ked af at miste - jeg kunne jo bare købe et nyt eksemplar.

Af de gamle spil har en del af Avalon Hills spil en stor plads i mit hjerte, det kunne f.eks. være Hannibal, Civilization, Titan, eller 1830.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:[...] det kunne f.eks. være Hannibal, Civilization, Titan, eller 1830.
Men hvilket er det? :wink:
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Æhm.. ja... jeg må jo nok - til vild overraskelse osv. - sige Arkham Horror :P

Det er et dejligt spil med et fedt tema. Det er muligvis ikke Jordens Bedste Spil (tm), men jeg holder meget af det, og den holdning ændrer jeg nok ikke lige foreløbig.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Diplomacy er stadig mit favoritspil og mit eksemplar af spillet har jeg haft med mig siden en gang midt i 80'erne. Selvom meget taler for, at det kunne være spillet, der skulle nævnes her, vil jeg alligevel lade valget falde på et spil, der er blevet inddraget i min samling langt senere, nemlig Dune. Grunden til at valget falder på Dune må primært tilskrives dets meget stærke tema. Dette kombineret med nogle solide spilmekanismer gør det til et naturligt valg for mig.
frouvne, administrator

Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Post by Mikkel »

Selv om jeg er meget ny inden for spil-området og ikke har de store erfaringer, så vil Hero Quest aldrig blive glemt.
Klart min farvorit!
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Rekordnørdet for mig.

Det kæreste eje jeg har er en fransk udgave af Magic The Gathering kortet "Urza's Factory".

Årsagen er at jeg lavede en masse spiltest med en tysker på et tidspunkt, og i fællesskab lykkedes det os rent faktisk at lave et konkurrencedygtigt deck, som gik hen og blev et af det gængse decks som man spillede og testede mod for den daværende "block constructed" som det hedder så fint i fagsproget :) (lige nu kan jeg for min død ikke huske hvilken block det var)

Kortet sendte han til mig, som tak for godt samarbejde, selvom jeg aldrig sendte noget som helst til ham, og sidenhen ikke har haft nogen som helst form for kontakt til manden.
Så kortet minder mig om hvor godt Magic er når det er RIGTIG godt, og at der stadig findes gode mennesker, udover de idioter der iøvrigt også er derude.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Aratar »

qute wrote:Jeg har ikke rigtig nogle gamle spil jeg også synes er gode. Ellers ville det være heroquest(Som jeg solgte)

Kæreste eje: War of the Ring
Samtidig den største kasse :P

Jeg er helt klart på samme vogn som qute: War of the Ring! Man føler virkeligt, at man selv er med i ringkrigen, når man spiller det 8)
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung

Post by Black Sea »

Ingen tvivl...

Ave Caesar (Ravensburger). Intet andet spil har givet mig så meget på så kort spiltid.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Så afgjort Civilization. Vi får det ikke ofte nok på bordet, men mand altså, hvilket tema og hvilken kvalitet (dog ikke af komponenterne!). Spillet har fulgt mig gennem ti år, og der er lige stor, andægtig begejstring hver gang det lykkes os at få spillet. [bøjer sig i støvet]
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Jacob Reinholdt
10+ indlæg
10+ indlæg
Favoritspil: Gunslinger, Steam, Race for the Galaxy, Commands & Colors: Ancients osv.

Post by Jacob Reinholdt »

GUNSLINGER - Avalon Hill´s gode gamle western spil. Elsker det. Vi har spillet det igennem de sidste 17 år, og er aldrig blevet træt af det.
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg

Post by Aermord »

Game of Thrones + udvidelserne

Bedste spil jeg nogensinde har spillet.
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
Post Reply