Et Twilight Struggle spørgsmål

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Et Twilight Struggle spørgsmål

Post by Erik Mejer Hansen »

Hej,
Jeg har et enkelt Twilight Struggle spørgsmål som jeg håber at nogen kan svare på.

Når man spiller et War event (Korea, Arab-israeli, Brush war) påvirker det så defcon?

Kan ikke finde noget i reglerne der sige at det gør, men i spil eksemplet i regelbogen falder defcon da der bliver spillet et war event.
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Såvidt jeg har forstået degraderer War Events ikke DEFCON automatisk. De er et udtryk for særlige begivenheder i forbindelse med et kup. Hvis kuppet finder sted i et "Battleground Country" vil det medføre at DEFCON falder med et trin, uanset om man har brugt en War Event eller ej.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Nu skal det siges at jeg ikke har nærlæst spileksemplet. Kan du evt. give en henvisning?
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Rune Petersen wrote:Nu skal det siges at jeg ikke har nærlæst spileksemplet. Kan du evt. give en henvisning?
2nd edition reglerne: Headline fasen af tur 1.
USSR spiller Korean War.
Teksten lyder "USSR: KOREAN WAR. DEFCON degrades to 4, USSR rolls 4, - 1 for US-controlled Japan, failed. USSR adds 2 Military Ops".

Jeg har ikke kunne finde en begrundelse for degraderingen af DEFCON i reglerne, så det kunne jo være en fejl i eksemplet?

Om end det ikke virker helt ulogisk at DEFCON degraderes i forbindelse med krig...[/b]
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Nu ved jeg ikke om du er opmærksom på det, men på BGG ligger der opdaterede regler samt en Errata+FAQ (vers. 4.1) .
Det er muligt du kan få det opklaret der. ( der har vist været fejl i dele af spileksemplet så vidt jeg forstår)

Jeg købte spillet for et ½ års tid siden og læste reglerne, men har desværre ikke fået det spillet. Kan derfor ikke svare på spørgsmålet.

Men når det er opklaret så giv endelig besked :)
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg

Kanzler wrote:Nu ved jeg ikke om du er opmærksom på det, men på BGG ligger der opdaterede regler samt en Errata+FAQ (vers. 4.1) .
Det er muligt du kan få det opklaret der. ( der har vist været fejl i dele af spileksemplet så vidt jeg forstår)

Jeg købte spillet for et ½ års tid siden og læste reglerne, men har desværre ikke fået det spillet. Kan derfor ikke svare på spørgsmålet.

Men når det er opklaret så giv endelig besked :)
Det havde jeg overset. Og ganske rigtigt var svaret at finde her:
"NOTE: The Korean War card was changed in the second edition- the extended example of play should NOT lower the DEFCON level."
www.mejer-hansen.dk
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World

Post by MesterLars »

I 1. edition blev DEFCON degraderet ved nogle War events.
I 2. edition er der ikke nogen war events der degraderer DEFCON.

Så den tekst du refererer til må være en 1. ed tekst. (generelt er spileksemplerne i regelhæftet ret fejlfyldte)
Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Så fik vi jo ved fælles hjælp løst problemet :)

Glæder mig til endelig at få prøvet spillet i sommerferien!
Post Reply