Hvad spillede du i går?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Hvad spillede du i går?

Post by Helle »

Nåh, ja, igår er måske mest i bred forstand :wink:

Men hvis du nu har spillet noget godt, som du egentlig gerne vil skrive, men har passeret den grænse, hvor du kan skrive i tråden med "Hvad har du spillet i dag" ja, så er der altså en tråd her ...

Jeg besøgte KBK den anden dag. Egentlig en aftale, som jeg længe har forsøgt at lave med Jens H, fordi jeg gerne ville se klubben og om det kunne være en vej ud af de manglende spillejligheder.

Undertegnede var ikke helt opdateret på starttidspunktet (tja, man skulle tro, at læsning var en basal færdighed - men det kan jo glippe) - så en lidt sen ankomst var årsagen til, at jeg naturligvis dumpede lige ned midt i at der var fuld gang i spillebordene ... der var en enkelt bord med ASL og derudover 3 borde med "rigtige" brætspil.

To spillere - Jens og en anden spiller - var helt usædvanlig flinke og startede deres spil forfra, selvom de lige var kommet i gang. Så jeg fik prøvet "On the Underground" - et spil, som Jens meget præcist sammenlignede med Knizias ganske udmærkede "Through the Desert". Det var et udmærket spil, som dog nok trænger til at blive prøvet igen, før jeg rigtigt har en mening om det.

Det andet spil vi spillede var Amun-Re - det var ikke mit forslag, selvom jeg faktisk gerne ville spille spillet, fordi jeg kun har prøvet det få gange ... det blev dog hurtigt tydeligt, at jeg var blandt erfarne spillere, der havde prøvet spillet mange gange ... udover at spillet var ret slidt, så var der ingen tøven omkring regler .... :wink: Undertegnedes træk blev indimellem problematiseret noget - som ret håbløse :roll: , hvorefter et par venlige tips blev givet videre .... De tog dog novice-spillet meget pænt og det sluttede knapt så håbløst, som det ellers kunne have tegnet til....

Mere blev det ikke til - for klokken var ved at blive mange. Det var et hyggeligt besøg i en klub, som bestemt virker meget uhøjtidelig og åben overfor besøg og nye spillere.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvad spillede du i går?

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Undertegnedes træk blev indimellem problematiseret noget - som ret håbløse :roll: , hvorefter et par venlige tips blev givet videre .... De tog dog novice-spillet meget pænt og det sluttede knapt så håbløst, som det ellers kunne have tegnet til....
Det er rigtigt; Ken og jeg er indbegrebet af diplomatiske og høflige modspillere! :D

Og hvad angår det håbløse, ved vi vist begge godt hvor vi skal kigge hen for at finde aftenens håbløse Amun-Re spiller... :oops:
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Re: Hvad spillede du i går?

Post by Frouvne »

[quote="Jens_Hoppe][...] Og hvad angår det håbløse, ved vi vist begge godt hvor vi skal kigge hen for at finde aftenens håbløse Amun-Re spiller... :oops:[/quote]

... og galant er du også! :wink:
frouvne, administrator

Image
Post Reply