Denne tråd er tiltænkt en deling af såvel gode som dårlige erfaringer med serien; hvilket titler er det værd at kigge nærmere på og hvilke skal man måske overveje en ekstra gang inden man anskaffer sig.
Reiner Knizia har givet sine bud på spil i serien. Som vanligt er det titler, der er værd at holde øje med! Lost Cities har vi i perioder spillet rigtig meget! Godt ved det spil er, at selvom det måske ikke er verdens største spiloplevelse, så er det et spil, jeg gider at vende tilbage til igen og igen. Og ikke mindst kan man introducere det for næsten hvem som helst med et positivt resultat. Lord of the Rings - The Confrontation er nok et af de to spil, jeg vil udpege som min favorit til seriens bedste. Den anden er Blue Moon, jeg dog syntes falder lidt udenfor serien, da det først virkelig folder sig ud, når man køber udvidelser til. Disse to spil er suverænt dem, der har givet den bedste fornemmelse af at spille et "rigtigt" spil og ikke bare sådan et lille tidsfordrivs-to-personers spil. Endelig har den gode doktor også bidraget med Medici vs Strozzi, jeg endnu ikke har så mange oplevelser med - men dem jeg har haft, har ligget i den gode ende.
Odin's Ravens er nok det ikke-Knizia spil i serien, vi har haft mest fornøjelse af. Baloon Cup og Die Pyramiden des Jaguar har ligeledes givet gode oplevelser. Blandt de positive overraskelser var også Kahuna, der leverede en noget større spiloplevelse, end jeg lige kunne læse ud af reglerne.
Blandt de spil i serien, der har skuffet mig, har været Blitz und Donner, DruidenWalzer og Caesar & Cleopatra. Jambo fik vi aldrig ind under huden, men det kunne sikkert have været en god oplevelse...
På baggrund af de spil jeg har spillet ville mine anbefalinger være: Blue Moon og Lord of the Rings - The Confrontation for egentlige spiloplevelser og Lost Cities og Odin's Ravens for som kæreste-spil. Baloon Cup er for mig en dark horse, som vi havde stor fornøjelse af en overgang (det var et spil, vi lånte) men som jeg også har hørt andre være skuffet over...
Hvilke spil i Kosmos 2 spillers serien har I spillet og hvilket indtryk har de efterladt sig?