Merchant of Venus
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 716 times
- Been thanked: 839 times
Merchant of Venus
Jeg er lige faldet over et brugt eks. af AH's gamle Merchant of Venus til en rund hundredemand.
Er den en, der kan sige noget om spillet? Evt. hvad det minder om, og om hvor "tungt" det er?
Er den en, der kan sige noget om spillet? Evt. hvad det minder om, og om hvor "tungt" det er?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Jamen jeg kan da tage forbi i morgen og købe det - så kan du evt. aftage det. Der er en hulens bunke brikker i, men jeg skal nok gøre mit bedste for at checke, om der er, hvad der skal være 

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
- Gunness
- 5000+ indlæg
Når man er oppe mod personer med 150+ spil i samlingen, så er man vældig meget ydmygFrouvne wrote:Jeg afventer med spænding din dom over, om det hører til i din ydmyge spilsamling!

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Jeg har ejet det, spillet det meget, og til sidst (for en del år siden) solgt det. Det er et af de få spil, jeg har fortrudt salget af - men jeg har desværre ikke fået generhvervet det. Til en hund ville jeg slå til uden yderligere overvejelse. 
Spillet er en økonomspil, hvor man rejser rundt i galaksen for at tjene penge på at handle med varer. En meget elegant regelmekanisme simulerer udbud og efterspørgsel i de enkelte systemer. Rykke-mekanismen foregår ved terningslag (
). Der er avancerede regler for våben og forsvar (men jeg foretrak altid bare basisreglerne, da det med dem var et mere "rent" økonomispil).

Spillet er en økonomspil, hvor man rejser rundt i galaksen for at tjene penge på at handle med varer. En meget elegant regelmekanisme simulerer udbud og efterspørgsel i de enkelte systemer. Rykke-mekanismen foregår ved terningslag (

What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Jo, jo, men nu er spørgsmålet om det hører hjemme i en ydmyg spilsamling?Jens_Hoppe wrote:Jeg har ejet det, spillet det meget, og til sidst (for en del år siden) solgt det. Det er et af de få spil, jeg har fortrudt salget af - men jeg har desværre ikke fået generhvervet det. Til en hund ville jeg slå til uden yderligere overvejelse.
Spillet er en økonomspil, hvor man rejser rundt i galaksen for at tjene penge på at handle med varer. En meget elegant regelmekanisme simulerer udbud og efterspørgsel i de enkelte systemer. Rykke-mekanismen foregår ved terningslag (). Der er avancerede regler for våben og forsvar (men jeg foretrak altid bare basisreglerne, da det med dem var et mere "rent" økonomispil).

frouvne, administrator

Du skal da bare shoppe løs, så kommer du også op på 150+! Det ser sgu spændende ud med rumhandel - hvis spillet ikke er sagen trækker jeg gerne et nummer!Gunness wrote:Når man er oppe mod personer med 150+ spil i samlingen, så er man vældig meget ydmygFrouvne wrote:Jeg afventer med spænding din dom over, om det hører til i din ydmyge spilsamling!Jeg køber og kigger!
Danny Rasmussen
- Gunness
- 5000+ indlæg
Jeg har svært ved at nå at få gennemspillet den smule jeg har, så jeg tror ikke, at en større indkøb vil være særlig gavnligtDanny wrote:Du skal da bare shoppe løs, så kommer du også op på 150+! Det ser sgu spændende ud med rumhandel - hvis spillet ikke er sagen trækker jeg gerne et nummer!

Jeg har noteret, at du evt. er interesseret!
- Gunness
- 5000+ indlæg
Efter at have læst mere om spillet er jeg blevet overbevist om, at det ikke lige er det, der mangler i samlingen pt. Men nu har jeg alligevel været inde i butikken og købe det, da jeg kunne fornemme, at der var interesse for det herinde. Det ville jo være ærgerligt, hvis der kom nogle andre og købte det for næsen af mig/jer/os. Ikke mindst fordi det går til nogle ret ublu priser på BGG.
Så nu står det altså her. Spillet er i pæn stand - der er en smule slitage på bagsiden af æsken, men forside og indhold er nydeligt. Hvad indholdet angår, så har jeg skimmet det, og det hele *ser ud* til at være der. Men da der er i omegnen af 450 brikker i, har jeg i lutter dovenskab ikke orket at tælle efter. Ergo kan det købes som beset.
Allan, hvis du stadig er interesseret, tror jeg, at du var først i køen
Så nu står det altså her. Spillet er i pæn stand - der er en smule slitage på bagsiden af æsken, men forside og indhold er nydeligt. Hvad indholdet angår, så har jeg skimmet det, og det hele *ser ud* til at være der. Men da der er i omegnen af 450 brikker i, har jeg i lutter dovenskab ikke orket at tælle efter. Ergo kan det købes som beset.
Allan, hvis du stadig er interesseret, tror jeg, at du var først i køen

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
- Gunness
- 5000+ indlæg
Faraos Cigarer, såmænd. Jeg checker af og til, men de har for det meste kun en bunke rollespilsbøger mv. stående. Men man kan altså være heldig