Jeg sætter gerne en lille præmie på højkant. Skal vi sige 10 GeekGold til den bedste løsning?
Hvis der er nogen, der ikke har prøvet Age of Steam, men gerne vil forsøge at være med her, så sig lige til, og jeg vil gøre et forsøg på at forklare. Ellers gider jeg ikke tastearbejdet.

Nedenfor finder man den ene halvdel af kort der følger med, når man køber Age of Steam. Der er allerede nogle goods, som skal transporteres.
Man har seks ture at gøre godt med. Man kan kun bygge de tre typer skinner, som man kan se til højre på billedet. Og man har naturligvis lov til at vende/dreje dem.
Hver tur er (næsten) som i spillet, og består af følgende handlinger.
A) Udsted eventuelt nye aktier.
B) Special Action, hvor man vælger en af følgende handlinger:
- Upgrade Train (Gør toget i stand til at flytte længere)
- Engineering. (Læg 4 skinner istedet for de sædvanlige 3)
- Urbanization
C) Læg skinner
D) Flyt goods/cubes (op til to i hver tur)
E) Betal vedlighold af tog og udbytte til aktionærer.
Det er - ligesom i spillet - tilladt at opgradere sit tog istedet for at flytte en cube.
Man har seks ture at gøre godt med, og du starter med 10 guld, og har udstedt 2 aktier. Helt ligesom i spillet. Din indtægt er på 0 til at starte med, og dit tog er på level 1. Du kan ignorere income reduction. Der er ingen auktion, så du skal kun betale for de skinner du bygger. Hvor meget indtægt er det muligt at skabe?
Hvis der er flere der kommer til det samme svar, er vinderen den der har udstedt færrest aktier. Står det stadig lige, kigger vi på hvem der har mest guld. Er det også lige, er det den der har svaret først.
Det skal siges, at jeg ikke selv er bekendt med hvor meget det er muligt at score. Jeg har bare strikket det sammen.

Jeg vil for eksemplets skyld selv strikke et svar sammen, så folk kan få en ide om hvordan man eventuelt kan besvare. Men det bliver muligvis først imorgen.