I går havde vi vores gamebuddies på besøg. Efter lidt frokost introducerede vi dem til
Formula De, og jeg kan bekræfte, at ja - det giver noget mere kaos på banen med flere biler! (dog blev de relativt hurtigt spredt ud på banen, så der ikke var nær så stor chance for sammenstød mm., men de første sving var lidt tætte!

).
Derpå kastede vi os over
The Curse of the Pharaoh-udvidelsen til
Arkham Horror. Vi kørte det som 'enkeltscenarie', så vi for alvor kunne opleve de nye kort i spillet, og jeg blev positivt overrasket. Jeg havde ellers 'snuset' lidt til udvidelsen i efteråret, da jeg besøgte et par jyske venner, der just havde fået den, og der var jeg ikke så imponeret over de kort, jeg nåede at se. Men det er især rart, at der er kommet flere kort til lokationerne.
Lørdagen stod i det hele taget i Arkhams tegn, for efter første spil blandede vi Pharaoh-kortene ind i basisspillet og tog derpå
Dunwich Horror-udvidelsen frem! Det krævede lige lidt omrokering på spillebordet, for Dunwich har et ekstra spilbræt med, som man lægger til det originale, og med alle de kort og tokens man har i forvejen... ja, Arkham fylder altså en del på spillebordet!
Dunwich er en meget solid udvidelse - udover et ekstra spilbræt er der ekstra kort, karakterer, monstre og Great Ones. Et par af kortene samt enkelte reglændringer fikser et par fejl/huller i det oprindelige spil, og Dunwich gør på mange måder originalspillet bedre. Der er endnu flere kort, så man får ikke følelsen af at fedte rundt i de samme syv i hvert spil, og der er også flere forskellige ting at lave nu - der er nemlig kommet
Tasks og
Missions med. Derudover er der også mulighed for, at ens rolle får diverse 'fysiske og psykiske skader', og det gør spillet mere nuanceret - og helt i Chtulhu-ånd!
Vi nåede 2 x Dunwich, inden natten var faldet så meget på, at vi hellere måtte stoppe