Stony wrote:[...] det stod først på
Medici. Det fornærmer jo ikke nogen, men en personlig favorit bliver det nok aldrig. Dertil har Knizia lavet alt for mange andre spændende spil.
Dernæst blev det til
Elasund, og det var umiddelbart en positiv oplevelse. Sammen med Domaine, er de to nok mine foretrukne Teuber spil. Settlers må se sig henvist til kun at være seedet i andet lag.
Til sidst blev det til en hurtig gang Flaschenteufel, og det skuffede lidt. [...]
Til onsdag aften var tre spil blevet befriet deres indpakning og indlemmet i spilsamlingen. Kun
Medici havde jeg tidligere prøvet. Og det er da svært at blive meget uening med Stony i hans vurdering: Knizia har lavet endnu bedre spil end dette - men for mig er det dog alligevel i den absolut bedste onde omend overgået af andre auktionsspil som
Taj Mahal,
Amun Re og
Modern Art. Til gengæld foretrækker jeg rent personligt
Medici fremfor f.eks.
Ra, hvilket siger noget om, at jeg mener, det er i den tunge ende!
Første spil af
Elasund: The First City of Catan faldt godt ud. Spillet trak lidt ud i forhold til, hvad jeg fornemmer, det har at byde på. Jeg har absolut mod på at vende tilbage til
Elasund: The First City of Catan og det vil absolut være med til at give Klaus Teuber et bedre ry hos mig, end han tidligere har haft. Det vil næppe kunne leve op til det indtryk, jeg har fået af
Domaine, men mindre kan også gøre det!

Endnu et rigtig godt argument for at udforske
Elasund: The First City of Catan nærmere er det ry det har for at skalere utrolig godt for 2 til 4 spillere.
Flaschenteufel var også en lille skuffelse for mig. Dog tror jeg, at det kan betale sig at give spillet nogle flere chancer. Det er langt fra så simpelt at vurdere en strategi, som man umiddelbart skulle tro og jeg tror slet ikke vi formåede at gøre brug af den information, man indledningsvis har, vi de kort man bytter med sine medspillere.