Taluva - 9/12-07

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Taluva - 9/12-07

Post by Frouvne »

Taluva blev introduceret på Spiel 2006 og en designet af Marcel-André Casasola Merkle. I første omgang var det mit indtryk, at spillet ikke fik den mest positive modtagelse. Det betød, at der gik nogen tid, før jeg endelig fik prøvet spillet. Og heldigvis fik jeg taget mig sammen til det! :D

Taluva er et af de spil, der umiddelbart drager beskuerens opmærksomhed til sig: Det er et spil med store æstetiske kvaliteter! Men heldigvis har det mere at byde på end som så! 8)

Umiddelbart kan der være visse paralleller til Carcassonne i spillets struktur, hvor man i sin tur placerer en vulkan-brik og derefter en eller flere bygninger. Slægtskabet med Carcassonne kan også ses i det faktum, at man kan spille spillet uden de store konfrontationer, men at det kun bliver rigtig interessant, hvis man spiller det aggressivt. Og det gør man så! Og så er Taluva virkelig et "beskidt" spil - på den gode måde!!! :wink:
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jeg har faktisk Taluva på min liste over spil, som jeg værdsætter højt ... spillet varer kun omkring en times tid at spille, reglerne er enkle og alligevel er der indhold i spillet. Spillet sammenlignes med Carcassonne, men alligevel ikke, fordi der (efter min mening) er mere interaktion mellem spillerne, fordi andre spilleres landsbyer kan fjernes ved simpelthen at bygge hen over dem... så der er også muligheder for at komme på tværs af andre spillere.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Spillet overraskede mig positivt - men det er især drille-elementet, hvor man kan genere de andre spillere, som jeg fandt underholdende (men nu var det også det helt rigtige selskab at spille spillet med ;))
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Andrea wrote:Spillet overraskede mig positivt - men det er især drille-elementet, hvor man kan genere de andre spillere, som jeg fandt underholdende (men nu var det også det helt rigtige selskab at spille spillet med ;))
Præcis, samtidig med, at alle hele tiden kan se alt ... alle brikker og dermed også, hvor langt spillerne er kommet er åbne, det eneste skjulte er, ligesom i Carcassonne, hvilken brik, man trækker næste gang ...

Jeg introducerer gerne spillet for interesserede, hvis nogle er nysgerrige ... der er vist i øvrigt allerede en del, der har fået det påtvunget ...
Post Reply