Hvad var dine største spiloplevelser i 2007?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Hvad var dine største spiloplevelser i 2007?

Post by Frouvne »

Jeg har forsøgt at få mig et overblik over, hvilke spiloplevelser 2007 bragte for mit vedkommende. Og alt i alt kan jeg vist ikke være utilfreds; jeg tror, jeg fik prøvet flere (for mig) nye spil, end noget tidligere år og tror såmænd også at antallet af spil jeg fik spillet var i rekordstørrelse for mig.

Blandt de større spil, som for mig oftest leverer de største spiloplevelser, vil året blive husket for især Dune og Die Macher. Dune er nok det bedst tematiserede spil, jeg har spillet og Die Macher var en utrolig solid spiloplevelse. To spil jeg absolut må vende tilbage til. Også to spil fra Splotter Spellen blev prøvet for første gang: Antiquity og Indonesia. Begge efterlod gode indtryk hos mig og jeg vil absolut være venligt stemt for at prøve dem igen, men oplevelserne var sekundære i forhold til de førstnævnte.

I den tungere ende af mellemvægtskategorien udmærkede spil som Princes of the Renaissance, jeg fik lyst til på et tidspunkt at dyrke og Graenaland sig som nogle af de mest mindeværdige spil.

I mellemvægtskategorien fik Klaus Teuber oprejsning, da jeg havde store spiloplevelser med Domaine og et meget positivt førstehåndsindtryk af Elasund: The First City of Catan. Andre spil der gjorde indtryk var Age of Empires III, Bridges of Shangri-La, Mexica, League of Six og på falderebet af året: Reef Encounter. En god kategori at have haft mange gode oplevelser i, da det jo ofte er spil af denne kompleksitetsgrad, det er rimelig let at få på bordet samtidig med at man alligevel får en rimelig solid spiloplevelse!

I den lette ende af mellemvægtskategorien fik spil som Mykerinos, Volcano og Taluva sin del af spilletiden. Det har været tid, der har været givet godt ud!

I den lette ende fik et spil som Toppo i en periode en del spilletid, MonsterMaler, kom flere gange på bordet og på samme måde vil det nok gå Filou, der først lige er blevet introduceret.

Blandt to spillers spillene blev der taget hul på Bonaparte at Marengo og Hannibal: Rome vs. Carthage. Spillene er nu blevet introduceret men burde klart blive dyrket!

Amun-Re blev forsømt på spillebordet men blev til gengæld spillet online. Le Passe-trappe er måske ikke et rigtigt brætspil, men er et forfriskende nyt bidrag blandt de små action-fillers.

Mange andre spil blev prøvet i årets løb - nogle for første gang og andre givetvis for sidste gang!

En tak skal i øvrigt lyde til dem, der var med til at skabe disse spiloplevelser, både dem der anbefalede spil, dem der introducerede dem og dem der ydede - alt for meget :wink: - modstand, når de blev spillet!

I dette indlæg er vægtklasser primært synonymt med spilletiden...
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

.. at vende tilbage til hobbyen og få opbygget en samling :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

netsapiens wrote:.. at vende tilbage til hobbyen og få opbygget en samling :)
Og hvordan er det så gået med det?????
Post Reply