Spil nytårsaften?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Spil nytårsaften?

Post by Helle »

Har du planer om at spille nytårsaften ... ?

Vi har gjort et par spil klar, men faktisk kunne det være interessant at høre om de ellers så hardcore strategispillere her på siden skifter over til selskabsspil en festlig aften, som denne ....
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Spil nytårsaften?

Post by Andrea »

Helle wrote:Har du planer om at spille nytårsaften ... ?
Vi har gjort et par spil klar, men faktisk kunne det være interessant at høre om de ellers så hardcore strategispillere her på siden skifter over til selskabsspil en festlig aften, som denne ....
Vi har ikke decideret planer om det, men sidste år spillede vi et dexterity-spil, som en af de andre havde taget med (kan ikke anbefales - man bliver så frygtelig ædru af det ;)), og et par af de andre gæster spillede Formula De sidst på aftenen.

Vi bliver ca. 20 voksne (og et par børn), så jeg tror ikke, vi selv tager spil med.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Vi har aldrig spillet nytårsaften og tror heller ikke umiddelbart vi kommer til det - labre cocktails og fest i almindelighed mixer ikke særlig godt med spil :)

Er der derimod bud på tømmermandsspil til i morgen, hører jeg dem gerne.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Gunness wrote:Vi har aldrig spillet nytårsaften og tror heller ikke umiddelbart vi kommer til det - labre cocktails og fest i almindelighed mixer ikke særlig godt med spil :)

Er der derimod bud på tømmermandsspil til i morgen, hører jeg dem gerne.

Nåh, I er nogle af dem, der kun sådan er gamere på deltid ... eller hvordan?
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

Det er vel altid meget sundt at kunne beskæftige sig med forskellige ting? ;)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Det er vel altid meget sundt at kunne beskæftige sig med forskellige ting? ;)

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om! :wink: Jeg vil i hvert tilfælde nu gå i gang med at pakke den store rygsæk med spil! 8)
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Gunness wrote:Det er vel altid meget sundt at kunne beskæftige sig med forskellige ting? ;)
Jo, du har ret; krigsspil, deduktionsspil, færdighedsspil, regnespil, selskabsspil, fantasyspil, pusle-spil (puzzles) og børnespil, hvis det endelig skal være ....
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Aratar »

Jeg skal have Loopin' Louie og PitchCar med til lidt aftenunderholdning. Jeg håber ikke, at deksteritetsspil gør én ædru :wink:
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Helle wrote:Jo, du har ret; krigsspil, deduktionsspil, færdighedsspil, regnespil, selskabsspil, fantasyspil, pusle-spil (puzzles) og børnespil, hvis det endelig skal være ....
Ja, det dækker naturligvis alle tænkelige muligheder. Og et regnespil skaber jo altid lykke til en nytårsfest.

Vi ønsker herr Allan god pakning med rygsækken 8) - og godt nytår til alle!
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Aratar wrote:Jeg skal have Loopin' Louie og PitchCar med til lidt aftenunderholdning. Jeg håber ikke, at deksteritetsspil gør én ædru :wink:
Kan man ikke indlægge lidt alkohol-baserede genvinster eller straffe? :D
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Gunness wrote: Kan man ikke indlægge lidt alkohol-baserede genvinster eller straffe? :D
Det bør man - så man ikke bliver alt for ædruelig af at koncentrere sig om spillet! :P
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Det er helt klart selskabsspil der er de potentielle kandidater. Især da jeg nok er selskabets eneste gamer. Jeg medbringer Gift Trap og Jeopardy (den udgave med den elektroniske gadget, hvor man kan trykke sig ind)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Stony wrote:Det er helt klart selskabsspil der er de potentielle kandidater. Især da jeg nok er selskabets eneste gamer. Jeg medbringer Gift Trap og Jeopardy (den udgave med den elektroniske gadget, hvor man kan trykke sig ind)
Hvad er GiftTrap ... Stony ... sådan noget man lokker sin ældgamle kone i ... eller ...
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Tsk tsk tsk. Har du ikke set Boardgames with Scott? :)

Det var på baggrund af hans indslag, at jeg opsøgte og købte det på Essen 2006.

Man har en række gavemuligheder som man kan vælge imellem.
Du skal så forestille dig, at du skal give alle de andre deltagere en gave. Men du må kun uddele hver gave een gang, og hver deltager må kun modtage een gave fra hver af de øvrige deltagere, men kan godt modtage den samme gave fra hver af de øvrige deltagere. Dette valg foretages skjult, ved at du giver de andre deltagere et af dine numre fra 1 til 9, som repræsenterer en af de mulige gaver.
Du skal så vælge hvilke af disse gaver du selv ville sætte mest pris på at modtage, og hvilken gave du absolut ikke ville nyde noget af. Dette gøres ligeledes skjult.
Så afslører man det hele, og man gør op hvor mange gaver du har ramt plet. Hvis du rammer rigtigt på en anden spillers højeste ønske, rykker du meget frem som gavegiver. Hvis du modtager dit højeste ønske, rykker du meget frem som gavemodtager.Hvis det var et af de næste ønsker, rykker du knapt så langt frem, men stadig frem. Rammer du en hadegave rykker du flere felter baglæns. Er gaven overhovedet ikke prioriteret rykker man et enkelt felt tilbage.
Man gentager indtil en deltager er nået helt i top som både giver og modtager.

Meget enkelt spil, og det kan være basis for nogle gode grin. Jeg spillede det på hotellet med nogle tyskere den samme dag som jeg havde købt det. En af gaverne var en tur i en kampvogn, og jeg måtte skyde lidt i tågen, da jeg ikke kendte de øvrige deltagere. Der var en enkelt deltager jeg vurderede til at ville sætte pris på en tur i en kampvogn. En drengerøvs agtig type. (på den gode måde)
Han vendte det om og så måbende ud. En tur i en kampvogn?!? Hvad skulle han dog med det? Så vendte han den næste. En tur i en kampvogn!!!!? Og en tur i en kampvogn! Han fik fem gaver, og alle var en tur i en kampvogn. Så jeg var ikke den eneste der havde vurderet forkert. :)
Post Reply