Trivial Pursuit - 6/1-08

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Trivial Pursuit - 6/1-08

Post by Frouvne »

Det lyder i flere debatter som om Trivial Pursuit er et af de spil, der kan skille folket ad her på dette forum... eller kan det?! Selv har jeg spillet min pæne del Trivial Pursuit og syntes det er udmærket underholdning. Kvaliteterne i selve brætspilsdelen er selvfølgelig meget begrænsede - men i det rette selskab syntes jeg godt om totaloplevelsen! :D
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Har spillet det en del gange som barn/ung (hov vent - det sidste er jeg jo stadig! :P), men det er absolut ikke et af mine yndlingsspil - og slet ikke efter jeg prøvede den udgave, hvor halvdelen af sportsspørgsmålene enten omhandlede boksning eller bridge! :shock:
(det skal lige siges, at det ikke var en særlig udgave af TP, men at sportskategorien var virkelig ringe balanceret mht. hvilke sportsgrene, der var med)

Jeg kan til nød gå med til at spille det til en vennefest, hvis de samtidig lover ikke at kalde det et brætspil...
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Tag spørgsmålene for hvad de er, og kyl alle de øvrige dele lang pokker i vold. Flest rigtige ud af XX spørgsmål i hver kategori vinder. Brættet kan så altid bruges til en prototype.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Trivial Pursuit er naturligvis også et af de spil, der kan efterlade nogle med en fornemmelse af at virke dumme og føle sig ydmyget. Af samme grund kan jeg som oftest bedst lide det som et team-spil. I øvrigt kan jeg bedst lide spørgespil, hvor man har mulighed for at forsøge at deducere sig frem til svarene. Den proces er langt mere interessant at deltage i og ikke mindst at lytte på, når de andre skal svare end en test i parat-viden.
frouvne, administrator

Image
Post Reply