Trivial Pursuit - 6/1-08
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Trivial Pursuit - 6/1-08
Det lyder i flere debatter som om Trivial Pursuit er et af de spil, der kan skille folket ad her på dette forum... eller kan det?! Selv har jeg spillet min pæne del Trivial Pursuit og syntes det er udmærket underholdning. Kvaliteterne i selve brætspilsdelen er selvfølgelig meget begrænsede - men i det rette selskab syntes jeg godt om totaloplevelsen! 

frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Har spillet det en del gange som barn/ung (hov vent - det sidste er jeg jo stadig!
), men det er absolut ikke et af mine yndlingsspil - og slet ikke efter jeg prøvede den udgave, hvor halvdelen af sportsspørgsmålene enten omhandlede boksning eller bridge!
(det skal lige siges, at det ikke var en særlig udgave af TP, men at sportskategorien var virkelig ringe balanceret mht. hvilke sportsgrene, der var med)
Jeg kan til nød gå med til at spille det til en vennefest, hvis de samtidig lover ikke at kalde det et brætspil...

(det skal lige siges, at det ikke var en særlig udgave af TP, men at sportskategorien var virkelig ringe balanceret mht. hvilke sportsgrene, der var med)
Jeg kan til nød gå med til at spille det til en vennefest, hvis de samtidig lover ikke at kalde det et brætspil...
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 634 times
- Been thanked: 929 times
Trivial Pursuit er naturligvis også et af de spil, der kan efterlade nogle med en fornemmelse af at virke dumme og føle sig ydmyget. Af samme grund kan jeg som oftest bedst lide det som et team-spil. I øvrigt kan jeg bedst lide spørgespil, hvor man har mulighed for at forsøge at deducere sig frem til svarene. Den proces er langt mere interessant at deltage i og ikke mindst at lytte på, når de andre skal svare end en test i parat-viden.
frouvne, administrator