Acquire - 24/3-08

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Acquire - 24/3-08

Post by Frouvne »

I løbet af de seneste år er det vel lykkedes mig at få spillet den gamle Sid Sackson klassiker Acquire mindst en håndfuld gange. Der skal ikke herske tvivl om, at Acquire er et spil, jeg rigtig gerne ville kunne lide. Men jeg har igen og igen siddet med en lidt dårlig smag i munden, når spillet har været afsluttet. Jeg har spillet spillet med mellem to og fire spillere, så måske skal der bare deltage flere spillere? Måske er min strategi helt forkert: det er flere gang hændt, at jeg - og ofte flere end undertegnede - har fået brændt sine penge af meget hurtigt og blot har ventet på de første fusioner. Så måske har der været et eller andet helt galt i vores strategi. Er vi gået glip af noget? Gør vi noget galt? Eller er spillet - oh rædsel - bare ikke bedre?!
frouvne, administrator

Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Acquire var et af de spil jeg i min købe-rus erhvervede. Efterfølgende havde jeg en masse uspillede spil liggende, for jeg kunne ikke få dem prøvet i samme tempo som jeg købte dem. Derfor måtte jeg sadle om, og skille nogle spil fra efterhånden som jeg fandt ud af hvilke spil der fængede mig, og hvilke der ikke gjorde.
Jeg fik bl.a. læst lidt om Acquire, som fik mig til at sende det videre før jeg fik det prøvet. Ingen tvivl om at det er et af de bedre spil, men det skal vist ikke spilles med flere end fire spillere, for med fem-seks spillere, er det bare ikke alle spillere der kan komme med i de første fusioner, og er man ikke med der, er løbet kørt. Jeg var i særdeleshed på udkig efter spil der kunne spilles med fem-seks spillere, så da jeg lærte ovenstående, valgte jeg spillet fra.
Hvordan spillet ellers fungerer, vil jeg ikke udtale mig om. For jeg har stadig ikke prøvet det.
Sidst spillet:
Image
Post Reply