Vi har besluttet, at et par venner (der ret sikkert ikke læser med herinde), skal have 1960 i bryllupsgave.
For at gøre gaven lidt sjovere, har vi planer om at lave en lille "statsmandspakke", der forhåbentlig kan gøre det lettere at føle sig som amerikansk præsidentkandidat. Så jeg leder efter inspiration til, hvad man kan komme i sådan en pakke.
A la
- Amerikanske flag
- Cubansk rom
- Cigarer (suppleret med lakridspiber til ikkerygere)
- Badges med passende slogans
Det er nogenlunde det setup, jeg plejer at køre til Twilight Struggle (suppleret med lidt russisk kormusik og amerikansk 50'errock), men hvad skal der til for at være en rigtig republikaner/demokrat?
1960: Inspiration til statsmandspakke søges
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
1960: Inspiration til statsmandspakke søges
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
-
- 1000+ indlæg
Re: 1960: Inspiration til statsmandspakke søges
mindst en elefant og et æsel skal der selvfølgelig i 

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Jep, det regnede jeg med at snige ind på badget 

Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
En stabel hemmelighedsstemplede dokumenter om bestikkelse fra den amerikanske våbenlobby samt en ordentlig dunk olie?Gunness wrote: Det er nogenlunde det setup, jeg plejer at køre til Twilight Struggle (suppleret med lidt russisk kormusik og amerikansk 50'errock), men hvad skal der til for at være en rigtig republikaner/demokrat?

Nå, mere seriøst:
Det kunne måske også være noget typisk for den tidsperiode? Skal det være pynteting, der står fremme, mens man spiller, eller kan det også være madvarer eller opskrifter på mad, man kan spise lige inden spillet?
*og saltkringler, hvis I ikke kan li' dem!

- Gunness
- 5000+ indlæg
Olien er jo ikke så handy, men dokumenterne kan jeg vist godt skaffe fra mine kontakter i NSA og CIAAndrea wrote:En stabel hemmelighedsstemplede dokumenter om bestikkelse fra den amerikanske våbenlobby samt en ordentlig dunk olie?

En opskrift var bestemt en mulighed. God idé. Jeg havde overordnet forestillet mig noget færdiglavet, man kunne stille frem og tage på/indtage/lytte til/se på undervejs. Jeg fik fra anden side et forslag om skæg og høj hat, men det var vist mere Lincoln, vedkommende havde i tankerneAndrea wrote:Det kunne måske også være noget typisk for den tidsperiode? Skal det være pynteting, der står fremme, mens man spiller, eller kan det også være madvarer eller opskrifter på mad, man kan spise lige inden spillet?

Brylcreme og solbriller og nogle dåseøl.
En statue af frihedsgudinden og uafhængighedserklæringen med samt grundloven.
Et sæt af alle præsidentens mænd.
En statue af frihedsgudinden og uafhængighedserklæringen med samt grundloven.
Et sæt af alle præsidentens mænd.
Gunness wrote:Olien er jo ikke så handy, men dokumenterne kan jeg vist godt skaffe fra mine kontakter i NSA og CIAAndrea wrote:En stabel hemmelighedsstemplede dokumenter om bestikkelse fra den amerikanske våbenlobby samt en ordentlig dunk olie?![]()
En opskrift var bestemt en mulighed. God idé. Jeg havde overordnet forestillet mig noget færdiglavet, man kunne stille frem og tage på/indtage/lytte til/se på undervejs. Jeg fik fra anden side et forslag om skæg og høj hat, men det var vist mere Lincoln, vedkommende havde i tankerneAndrea wrote:Det kunne måske også være noget typisk for den tidsperiode? Skal det være pynteting, der står fremme, mens man spiller, eller kan det også være madvarer eller opskrifter på mad, man kan spise lige inden spillet?
Jesper Rugård Jensen
-
- 1000+ indlæg
Presidential Oath of Office til højtlæsning af sejrherren... og hvis man er sej, tvinger man taberen til at læse den op efter princippet: repeat after me 

Sjov > regler .... HVER gang
- Gunness
- 5000+ indlæg
Haha, den nupper jeg sgu'!netsapiens wrote:Presidential Oath of Office til højtlæsning af sejrherren... og hvis man er sej, tvinger man taberen til at læse den op efter princippet: repeat after me
Jespers solbriller og frihedsgudinde er også en mulighed. Dåseøl? Hmmm..... ved ikke om jeg kan få mig selv til at give en Bud Light som gave, men det er jo desværre nok ret autentisk

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Ellers giv dem Cherry Coke...Gunness wrote:Jespers solbriller og frihedsgudinde er også en mulighed. Dåseøl? Hmmm..... ved ikke om jeg kan få mig selv til at give en Bud Light som gave, men det er jo desværre nok ret autentisk