Skuffelser der ikke gik i opfyldelse

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Skuffelser der ikke gik i opfyldelse

Post by Frouvne »

Titlen er tyvstjålet fra en af digterpræsten Johannes Møllehaves utallige bøger. (Men han havde nu også tyvstjålet titlen fra et replikskifte, han havde overværet.) Normalt er det jo ønsker, der går eller ikke går i opfyldelse men i praksis kender de fleste af os, der er tilstrækkeligt tungsindigt anlagt, at vi lige når at få taget sorgerne på forskud. Der er da i hvert tilfælde en del spil, jeg på forhånd har tænkt, at de i hvert tilfælde ikke var noget for mig, for så at blive glædeligt overrasket, da jeg alligevel har stiftet nærmere bekendtskab med dem.

Blandt de spil, der for mig har været knyttet skuffelser, der ikke gik i opfyldelse til er et par af Klaus Teubers titler. Jeg er kommet så skævt ind på The Settlers of Catan, at stort set alt, der har været knyttet til navnet Klaus Teuber har fået alle advarselslamper til at blinke hos mig. Og det har da heldigvis vist sig at være helt uberettiget! Spil som Domaine og Elasund: The First City of Catan har været utroligt behagelige overraskelser: Skuffelser der ikke gik i opfyldelse!

Hvilke spil har for dig været Skuffelser der ikke gik i opfyldelse? :D
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Skuffelser der ikke gik i opfyldelse

Post by Jens_Hoppe »

War of the Ring er et godt bud. Nogle ukendte designere har tænkt sig at maltraktere min yndlingsbog med et dumt plastikfigur-spil?? Heldigvis er spillet fantastisk.

Mykerinos. Hverken Ys eller Caylus faldt i min smag, så jeg var klar til at afskrive Ystari totalt. Mykerinos viste sig at være en undtagelse til de (for mig) middelmådige spil Ystari udgiver.

In the Year of the Dragon. Alea så ellers ud til at have mistet magien, men ItYotD var en dejlig positiv overraskelse. Jo, et noget tyndt tema, bevares, men bortset fra det er det et super spil.

Brass. Martin Wallace = TEH SUXXORS. Dog ikke Brass, som er et fantastisk økonomispil. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Post Reply