Grand Theft Auto Board Game
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Grand Theft Auto Board Game
Det er altid dejligt med et nyt spil, som hele familen kan være sammen om ...
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
peskjens wrote:Det er altid dejligt med et nyt spil, som hele familen kan være sammen om ...
Ja, det får mig til at tænke på en bekendt, der, da han så sloganet for Risk: Spillet der samler familien, tørt replicerede: "Ja, det bliver da på skadestuen!"
frouvne, administrator

Frouvne wrote:peskjens wrote:Det er altid dejligt med et nyt spil, som hele familen kan være sammen om ...
Ja, det får mig til at tænke på en bekendt, der, da han så sloganet for Risk: Spillet der samler familien, tørt replicerede: "Ja, det bliver da på skadestuen!"

Risk er nok ikke det værste spil, når vi taler om voldlige eller voldsomme handlinger begået i affekt, forårsaget af et kokret spil og/eller den totale afmagt pga. nedrige og beregnende modstandere, der kun spiller for at vinde. Men der er sikkert andre spil, der virkeligt kan få det "værste" frem i folk.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Diplomacy er en oplagt kandidat. Jeg har set ellers rare mennesker ændre sig total når de spiller Diplomacy, og når man ikke engang kan skylde skylder på terningerne, så kan man jo med god grund tillade sig at være sur på sin modstander, hvis man ellers tror der er ham der står bag angrebet dit ellers fredelige land.peskjens wrote:Risk er nok ikke det værste spil, når vi taler om voldlige eller voldsomme handlinger begået i affekt, forårsaget af et kokret spil og/eller den totale afmagt pga. nedrige og beregnende modstandere, der kun spiller for at vinde. Men der er sikkert andre spil, der virkeligt kan få det "værste" frem i folk.
Jeg har spillet en del e-mail Diplomacy, og det var altså ikke småting folk sagde om de andre, ligesom jeg har set forfalskede e-mails, hacking af folks e-mail konti og det der værre.
Jeg får næsten lyst til at spille Diplomacy igen

Lars
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Afhængigt af hvorledes man spiller Diplomacy kan en forfalskning af en e-mail jo være fuldkommen legitimt i det spil. For den sags skyld også at hacke en andens e-mail konto... men så kommer man vist i strid med gældende dansk lovgivning. Ja, det er et smukt spil!
frouvne, administrator

Jeg kendte på et tidspunkt nogle brætspillere, der holdt meget af Empires in Arms (et diplomati- og krigsspil vedr. Napoleonstiden). De tog i sommerhus i mange dage for at spille uforstyrret dag og nat, og alle midler (næsten) var tilladte (à la Diplomacy). Bølgerne kunne vist gå højt sommetider, men de endte heldigvis aldrig under kriminalstoffet i dagspressen.